Nekromanti Det kommande årsmötet

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag tycker mig sakna ett par punkter i dagordningen :gremsmile:

- Verksamhetsplan
- Budget

Eventuellt bör vi kanske också diskutera medlemsavgift. Huruvida det skulle gynna föreningen att ha någon, vill säga.

Någon som håller med/misstycker eller ser fler saker som de vill ändra/lägga till?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Ja, punkterna bör finnas med. Varken verksamhetsplanen eller budgeten behöver vara detaljerad, men det bör tas upp om inte annat som informationspunkt om hur styrelsen tänkt göra.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Ni påpekar båda två på självklarheter som skall finnas med i dagordningen. Klumpigt av mig att missa detta.

Jag lägger till:
Verksamhetsplan
Budget
Medlemsavgift

Hur ser ni annars på mitt upplägg med tre olika mötesordföranden under årsmötet? Vad tror ni om den idéen?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hur ser ni annars på mitt upplägg med tre olika mötesordföranden under årsmötet? Vad tror ni om den idéen?
Jag ser inget tydligt argument till varför det skulle behövas?

Jag tror att det finns risk för att det blir rörigt, plus att vi dessutom ska få tre stycken att vilja ta på sig detta.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Tack, där var den. Jag kände mig nådd av kallelsen ändå iom att jag var med på mötet där det beslutades att den skulle skickas, men jag hade tydligen inte fått veta alla detaljer.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Hur ser ni annars på mitt upplägg med tre olika mötesordföranden under årsmötet? Vad tror ni om den idéen?
Jag ser inget tydligt argument till varför det skulle behövas?
Varför skulle det bli rörigt? Fördelen är såklart att mötesordförande kan fokusera på 30% av mötets dagordning och därmed kunna lägga ned extra mycket energi på dessa.
 
Top