Nekromanti Det Jargiska Kejsardömet

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
I mundana så skrivs de att kejsardömet håller po att trilla ihop... detta vill inte jag, för att jag tycker de e ett hel skönt ställe. :)

Hur kör ni? Eftersom att jag inte vet riktigt vad som händer när ett kejsardöme faller ihopa så tror jag inte att jag kan SLa de för spelarna. Jaja...

Två andra grejor. Vad är dekadent och vårdkasar?
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Hur kör ni? Eftersom att jag inte vet riktigt vad som händer när ett kejsardöme faller ihopa så tror jag inte att jag kan SLa de för spelarna. Jaja...

Se bara på Romarriket och vad dess undergång ledde till - visst måste det finnas mycket inspiration därifrån du kan hämta? (faktum är ju att det ju finns en del som gör att de båda påminner om varandra)

Kanske störtas kejsaren och en senat tillsätts? Kanske innebär detta i längden att kejsardömmet delas upp i självstyrande regioner som mer och mer kommer att fungera som isolerade nationer?
Kanske blir det ett uppror lett av en f.d slav som ledare som blir den förtsa riktiga spiken i rikets kista? /images/icons/wink.gif
Fantasin är enda begränsningen!


Vad är dekadent och vårdkasar?

Dekadent = Typ uppblåst, utagerande betéende (om jag minns rätt - checka en ordbok vetja!)
Vårdkase = Ett bål placerat på en strategisk plats (i regel högt upp) som kan tändas då fara hotar o på så sätt fungera som varningssignal!
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Man får heller inte glömma bort att ett rike som faller samman och saknar styre ger en hel del möjligheter för rollpersoner som kan ta initiativ och har bra ledar egenskaper.

Skäggmisslan

-The only good elf is a dead elf and the only thing better then a dead elf is a dying elf, telling you where to find his mates.
 
Top