Nekromanti Det har hänt igen...

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Mina RP har flytt med heliga reliker från påven, spikarna från jesu korsfästning. De funderar på att fly till Mecka, utklädda till muslimer. Allt för att inte de kristna kan komma in och hitta dem. Påven har skickat ut en armè av heliga krigare efter RP, som för övrigt är en halvtaskig rockgrupp med 70-tals stuk.

Vad ska hända på Mecka, vad kan spikarna användas till och hur kan kampanjen fortlöpa? Ge mig tips!
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
"Och har nån några ideèr på vad som skall hända i Mecka?"

Det lär ju finnas en rätt populär sten där...

-JPS-
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Öhh... tja, det kan man ju också göra... /images/icons/hairy.gif
Men om Mecka: Mecka är den heligaste platsen som finns i Islam. Och framför allt, den är helt förbjuden för icke-muslimer. En "otrogen" kommer inte ens i närheten av den, punkt slut. Muslimer vallfärdar dit, så i teorin kan man ju tänka sig att de skulle kunna gömma sig bland dem, men ett land och stad utan alkohol, musik och en moralpolis torde vara det sista stället ett rockband skulle gömma sig på, tycker jag... /images/icons/smile.gif
Men men, jag kan ju ha fel, de kan ju vara ett meomuslimsk rockband som sjunger koransuror och dricker äppeljuice /images/icons/wink.gif

My two cents: Om de envisas med att åka till Mecka, bör de komma ihåg att det ligger i ett av de rikaste länderna och att rättsskipningen är drakonisk och helt enlight vad som tår i Koranen. Det låter ju som ett tokbra gömställe.. /images/icons/tonguea.gif


Storuggla, avråder i allmänhet
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
... info om Mecka?
Jag har hört att det finns massa farliga araber där som äter rockmusiker levande! Kanske bara ett rykte men men... ärligt talat, hur fan kunde han stjäla spikarna och om du som SL inte gillar att de har hela världen emot sig, varför har de det då? Det fixar du lätt: En kristen person ertappar dom, siktar med ett vapen mot dem och säger; "ge mig spikarna".. när de gett ifrån sig spikarna är allt lungt igen... OCH om de börjar skjuta mot mannen så kan ju det kanske vara en ängel och kanske... ööö nej.
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
De kan använda spikrna till byteshandel med någon gudom eller liknande, Satan kanske skulle gå bra? Spelarna kan byta spikarna mot evigt liv, rikedom, etc, etc. Men antagligen kommer Satan försöka lura dem, men om spelarna kan genomskåda och kontra hans försök så kanske det kan sluta lyckligt. Fast det kanske skulle bli lite svårt att åkalla Satan i Mecka, om nån kommer på dem är det rätt kört.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Hmm... Mekka är som sagt en ganska stor stad och där kan det hända myckeet =)

Men iaf... jag skulle nog köra på det där med religionen ganska hårt. Finns det nån korrumperad överstepräst nånstans? Försöker katolska kyrkan mörklägga stölden? Vad behöver de spikarna till, är det nån form av byteshandel? är lite frågor man kan ställa sig för att få lite klarhet i situationen!

Lycka till! /images/icons/thinks.gif
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Kom på en sak...

Har du sett filmen Stigmata? Där kan du få en hel del inspiration. Den utspelar sig i en ganska fräck miljö och har en tuff story. /images/icons/thinks.gif
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
dogma

eller varför inte "Dogma" ? Nu är det iof en komedi, men grundtanken med utkastade änglar som försöker ta sig tillbaka in i himlen genom att bevisa att gud har fel (och därigenom ovetandes riskerar att förstöra hela skapelsen) är väl rätt tuff?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
och återkommer i de följande filmerna... [OT]

..."Chasing Amy" och "Mallrats".. "Chasing Amy" rekommenderas.. Drama som har några riktigt bra dialoger i sig..

/[color:448800]Han</font color=448800> som antar att det är samma manusförfattare och som såg filmerna på engelska
 

Palpatine

Veteran
Joined
25 Jun 2000
Messages
65
Location
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
Lite mera om Bob (OT)

Han antar helt rätt! Manusförfattaren Kevin Smith har skrivit i följande ordning: Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma och Jay and Silent Bob strikes back. Visst, han spelar ju Silent Bob, oxå.

- Jonny som tycker att Silent Bob i Mallrats rockar något enormt. "Wow, Jedi mind-tricks!"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: fundering

"måste bara fråga.... villket spel utspelar sig allt detta i..."

Inget rollspel alls, men däremot en kasse filmer.
 
Top