Nekromanti Det här ser jag fram imot !

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Ett nytt år väntar och många nya produkter kommer släppas, vad ser ni fram imot ?
Det ska bli spännande att se vad som kommer ut ur D&D fårf edition.

Jag kommer köpa det vilket som, men jag hoppas det blir väldigt bra...

sen har man ju massa annat att kolla upp nu när man läser den här tråden...

/Bombu
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Jo, jag ser fram emot ...

... ett släpp av CthulhuTech som inte faller isär vid okulär besiktning. :gremlaugh:

/M
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nhoordland? Nhoordland? Säg att du skämtar. Jag trodde att Riotminds redan hade tagit lökiga stavningar av svenska ord till helt nya nivåer, men det där trotsar ju all beskrivning...

- Ymir, mållös
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Re: Det här ser jag fram emot!

Ursäkta, men...har inte Rackham konkat? Jag har för mig att fiaskot AT-43 ruinerade dem, iallafall
Det verkar som om de klarat sig igenom det hela hängandes i en skör tråd. Här är ett uttalande jag fick som svar på samma fråga härom dagen.

There has been rumors. Yes we have been hanging by a thread over a pool full of sharks and acid (how's that possible shark swimming in acid...). But though it might disappoint some people, we are not filing for bankrupcy.

We have gone through some harsh times lately. It seems that the worse is behind us now. We've got clear sky ahead and a gentle downwind breeze.

Hoist the flag, the Red Dragon is still afloat!

BTW, all the staff at Rackham would like to thank all the nice people who've been supporting us through those difficult times. Just let the doom-sayers know that we are still alive.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,788
Location
Göteborg
Re: Det här ser jag fram emot !

Ingenting, egentligen. Har ingen koll på rollspelsmarknaden. Jag tror att jag är den ende här som inte har en aning om vad Coriolis är för något. Jag har ett par indiespel kvar att spela igenom, som jag köpte för ett år sedan. När de är klara tittar jag väl in på IPR och ser om det finns något nytt, fräckt att spela. Jag köper väldigt sällan rollspel.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Bliss Stage: Acceleration Stage. (Har verkligen kliat i fingrarna men nej, fan, jag ska inte köpa preliminärutgåvan när den riktiga är på väg.)

Galactic. (Samma där.)

D&D4. Jag är t o m så intresserad av att se vad de gör med det att jag till skillnad av många andra mycket väl skulle kunna tänka mig att åtminstone hoppa in tillfälligt om de D&D-spelande bekanta väljer att hoppa på nya utgåvan.

Men jag ser framförallt fram emot alla spännande överraskningar som kommer att komma som inte setts på horisonten i förväg.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Kan tillägg att om D&D4 inte innebär att man tagit bort classes, levels och alignments så ligger det på min anti-önskelista. Som i, den som ger mig spelet blir min fiende, typ.
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Det här är något jag ser mycket av på det här forumet, och en anledning att jag inte hörs så offta. Det är för mycket kommentarer riktade direkt mot andras åsikter som direkt säger "ni har fel, jag har rätt". Det känns lite tråkigt att läsa ovanstående inlägg när jag älskade gammla utgåvan, med vapen och rustningar och allt. Jag om mina vänner spelade skiten ur det spelet och hade fruktansvärt roligt.

Men nu får jag plötsligt reda på att detta gör mig barnslig och dum (inte era ord men ändå hur era inlägg kan tolkas). Det hade jag aldrig anat.

Jag ser dock mycket fram emot ny upplagan för att se hur världen har utvecklats och om de kommer lyckas behålla den mörka stämmningen som gjorde första upplagan till en världs-hit.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Missförstånd

Men nu får jag plötsligt reda på att detta gör mig barnslig och dum (inte era ord men ändå hur era inlägg kan tolkas). Det hade jag aldrig anat.
Jag tror du missförstod mig, eller så utryckte jag mig oklart. Troligtvis det senare. Anledningen till att jag postade bilden var inte att hänga på Kranks utfall mot MC utan att visa att det nya troligtvis kommer att likna det gamla på många sätt. Axelskydd och stora vapen har varit ett slentrianargument för att tala om hur kasst gamla MC var.

Den nya versionen ska då bli bättre, eftersom de inte har de elementen. Nu ser det ut som det kommer att fortsätta finnas mycket av den varan. Om det är bra eller dåligt är upp till var och en. Jag gillar det.

Annars håller jag med om att när en användare skriver att ett spel är pajasartat och fånigt eller att spelarna är det så är inte så trevligt. Det ena smittar av sig till det andra, oavsett hur man försvarar det.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Det känns lite tråkigt att läsa ovanstående inlägg när jag älskade gammla utgåvan, med vapen och rustningar och allt. Jag om mina vänner spelade skiten ur det spelet och hade fruktansvärt roligt.

Men nu får jag plötsligt reda på att detta gör mig barnslig och dum
Det är ju det som gör dig cool, ju. Vem vill tycka om något som ingen kan tycka illa om? Det vore ju helt meningslöst.

Det är ju först när någon säger "hur fan kan du tycka om det där?" som man vet att man är häftig.

Så ta det inte personligt. Det är ju bra att vara passionerad; att verkligen älska och avsky olika saker. Det är förstås viktigt att man respekterar varandra, men jag tycker inte att det vore kul om det gick så långt att man inte fick skriva att man tyckte något var dåligt. Eller hur?
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Nej då, inte skall man hindras från att tycka illa om saker. Men när dessa ogillanden förvandlas till personangrepp mot dem som inte tycker lika, då är vi inte på lite farligare mark.

Och tack för att du tycker att jag är cool, du måsste vara den första.

Du är nog inte så mycket cool som häfftig... Eller ball kanske. Jag vet facktiskt inte, jag känner dig inte så bra.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Apropå snygga kartor ANT

Se denna PDF.

Jag döör! Varför har inte alla rollspel sådana mästerverk som kartor?
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Horror of the orient express 2nd edition (om man vågar tro på ryktena.
WTF!?! Om denna underbara klassiker nytrycks, då kanske man till och med vågar hoppas på ett nytryck av Escape från Innsmouth.

//Coffe_Kanon - onödigt hoppfull
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag ser fram emot nytt till M:UA faktistk. Det hoppas & tror jag på
Sedan så vette katten, lite mer till DoDT vore åxå najs.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Jag ser fram emot när jag skriver klart EDoD. Ska tvinga mig att skriva klart besvärjelserna denna månad.

Annars hoppas jag att få låna Coriolis av någon och kanske få provspela det.

Sedan hoppas jag att Traffaut kan skriva klart sitt regelsystem.

/Han som, i filmväg, sätter stora förhoppningar på nästakommande Batmanfilm, för den verkar helt klart ball
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Re: Apropå snygga kartor ANT

Ja, nog lätt snyggaste kartan jag sett till något rollspel, synd att spelet i sig åtminstone för min del är väldigt svårt att sätta sig in i. Får se om det bara blir en dammsammlande sak eller om jag kanske kan ha nytta av den någongång.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Ehhh ok !?

Kan tillägg att om D&D4 inte innebär att man tagit bort classes, levels och alignments så ligger det på min anti-önskelista. Som i, den som ger mig spelet blir min fiende, typ
Eh ok, du har problem med mångt och mycket du Krank. :gremtongue:
 
Top