Nekromanti Det här ser jag fram imot !

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Ett nytt år väntar och många nya produkter kommer släppas, vad ser ni fram imot ?

Själv så ser jag fram imot att Rackham ska ta tag i Cadwallon och släppa Secrets volume 2 samt att Black Industries släpper WH 40K Dark Heresy.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,068
Location
Ereb Altor
Jag ser fram emot en ordentlig variant av Posion´d, vad som kan komma från Marco (Agent, nytt till Noir), Coriolis, Dresden Files (eller har det redan kommit?) men ffa ser jag fram emot alla de där spelen som jag inte känner till och som kommer att få mig att trilla ur sängen. Och att spela skiten!
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Du missade Mutant Chronicles, för jag vet att alla ser fram emot det.

Och självklart set jag fram emot fred på jorden och slut på svält och fattigdom.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Coriolis och Mutant Chronicles är väl de jag mest ser fram emot.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Du missade Mutant Chronicles, för jag vet att alla ser fram emot det.
Ja, men jag glömmde att nämna Coriolis också, det verkar bli ett grymmt spel och är det lika bra skrivet som det är snyggt så kommer det bli en pärla i hyllan.
 
G

Guest

Guest
* Coriolis
* Mutant Chronicles
* Alla Produkter till Conan SE
* Bli klar med Ensamma Vargen Rollspelet
* D&D 4.0
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,512
Location
En mälarö
Re: Det här ser jag fram emot!

Som alla andra i tråden så ser jag fram mot Coriolis. D&D4 är jag också extremt sugen på. Om nästa del av Sylfens vrede till Eon är inplanerad att släppas under 2008 så ser jag fram mot den med. Slutligen är jag även nyfiken på spelledarboken till Saga.

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,512
Location
En mälarö
Re: Det här ser jag fram emot!

Vi kan säga så här; om den inte kommit ut till julen 2008 så får du maila den som ett worddokument till mig. Deal? :gremgrin:

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Sorry, jag ser inte fram mot Mutant Chronicles.. tyckte det gamla var rätt sunkigt och ointressant... trots att jag var med i konceptutvecklingen.. eller kanske därför. Ni är bara nostalgiska. :gremgrin:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Ni är bara nostalgiska.
Mja, den nya versionen ser faktiskt ut att ha fixat en hel del av sunkigheten. Folk gnäller våldsamt över att spelet inte längre uteslutande verkar handla om muskelberg med maffoblaffovapen och axelskydd till stjärnorna. Företag
et verkar ha tagit fasta på den potential konceptet hade, och gjort mer av t.ex Noir/skräckdelen, där originalet mest var action, action, och mer action. I vad som kan vara det sämsta svenskutvecklade systemet som fått spridas kommersiellt.
 
G

Guest

Guest
Nu gör du fel igen...

MC handlar BARA om Axelskydd, Blaffiga vapen och riktiga män med stora hakor... :gremgrin:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
MC handlar BARA om Axelskydd, Blaffiga vapen och riktiga män med stora hakor...
Handlade, inte handlar. Lär dig imperfekt människa =)

Turligt nog kan ju gnällgärsarna och pajsarna som gillar den gamla versionen fortsätta spela den istället. Det är ingen som tvingar dem att spela den bättre versionen =)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Traveller5 (det kommer nästa år, Marc Miller har looovat!), Mongoose Traveller, Trails of Cthulhu, Coriolis, Houses of the Blooded och... uhm... Nightowls runequestmössspel som han en gång talade om.


Storuggla, nu ska jag sova
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
krank me up!

Eller ja, jag håller med krank... Coriolis och MC.

Sedan givetvis Tysta Stadens Hjältar då också... *tänker* Nej, det är vad jag kunde komma på nu.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Ser fram emot Dark Heresy, Coriolis och framför allt nästa bok till Noir (som lite luddigt och lite optimistiskt sägs ska dyka upp under 2008).

Angående Mutant Chronicles. Tja, jag kommer nog att dra på mig arga blickar från nostligska rollspelarmumier nu men, varför nöja sig med en efterapning av Warhammer 40K när det RIKTIGA 40K ska komma om rollspel i form av Dark Heresy? :gremgrin:

Skämt åsido (så plocka bort era jefvla axelskydd, utskjutande fyrkantiga hakor och mastodontiga plagiat av assault cannons), jag gillar bara inte MC helt enkelt (inte min :tekopp:). Fast kolla upp denna nya utgåva lär jag nog göra dock med en ganska god dos skepsism.

Jag har visserligen haft fel förr, men ack så sällan det är...
 
Top