Det här med mutants tidslinje...

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
... som jag vet att jag läst en tråd om och jag är mycket säker på att jag läst den här på wrnu. Handlade om orienteringen i tid för de olika versionerna av mutant och tideräkning och hur allt hänger ihop (ish) usw. Men jag kan för mitt liv inte finna den meddelst sökfunktionen, och inte ens med extern sökmotor. Det känns fånigt, jag borde kunna fixa det men jag är helt uppenbart för dålig för det.
Hjelp? Någon?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Menar du typ:

(enligt spelens interna tidräkning)
MUTANT 2089
MUTANT År Noll/MUTANT 1
MUTANT 2/MUTANT: Undergångens Arvtagare
MUTANT: Gryningens beskyddare
MUTANT Chronicles

?

Det går att komplettera och så, men är det vad du frågar efter?
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Utspelas inte gammal-Mutant (som jag antar att Mutant 1 ska uttydas) flera hundra år senare än "År Noll"?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Utspelas inte gammal-Mutant (som jag antar att Mutant 1 ska uttydas) flera hundra år senare än "År Noll"?
År Noll har ju en rätt lång tidslinje, och Mutant 1 sammanfaller med delar av den. Genlab Alpha är ju exempelvis samtidigt i de båda utgåvorna. Och är ju två äventyr med samma namn och liknande premiss.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Jag har för mig att det finns en tidslinje för allt i Mutant boken som Fandrake gav ut. Den jämförde de olika tidslinjerna olika utgåvorna/spelen bredvid varandra.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Kan det vara den här tråden på FLs forum du tänker på?
Ja. Definitivt den. Tokigt stort tack!

... /och jag är mycket säker på att jag läst den här på wrnu. /... / Det känns fånigt, jag borde kunna fixa det men jag är helt uppenbart för dålig för det.
Ja, 🧐"jag är mycket säker" är ju ord jag uppenbarligen får äta upp *rodnar svårt av pinsamhet*
Ja, jag är för dålig för det här. Tur att det finns hjälpsamt folk på wrnu 🥰
 
Top