Nekromanti Det här med kartor över Mundana och copyright...

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jag har en fråga till de som faktiskt äger copyrighten till Mundana kartan som kom med boken "Mundana" samt "Geografica Mundana". Jag scannade rätt nyligen in en högkvalitativbild av kartan eftersom min karta börjar fallera och jag vill kunna fortsätta använda den. jag har också moddat sagda karta, men:

Får jag länka till den här på forumet? även om det är en modifierad bild kan andra ha användning av den, men det kanske bryter emot Neogames copyright?
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Gemstone;n9633 said:
Jag har en fråga till de som faktiskt äger copyrighten till Mundana kartan som kom med boken "Mundana" samt "Geografica Mundana". Jag scannade rätt nyligen in en högkvalitativbild av kartan eftersom min karta börjar fallera och jag vill kunna fortsätta använda den. jag har också moddat sagda karta, men:

Får jag länka till den här på forumet? även om det är en modifierad bild kan andra ha användning av den, men det kanske bryter emot Neogames copyright?
Inga problem, andra användare har tidigare lagt upp sina egna modifierade kartor - dessutom dyker de flesta kartorna upp vid en google-sökning. Neogames själva har också lagt upp kartan som gratismaterial på sin egen hemsida. http://www.neogames.se/mundana_stor_karta.jpg
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,985
Location
Göteborg
Gemstone;n9633 said:
Jag har en fråga till de som faktiskt äger copyrighten till Mundana kartan som kom med boken "Mundana" samt "Geografica Mundana". Jag scannade rätt nyligen in en högkvalitativbild av kartan eftersom min karta börjar fallera och jag vill kunna fortsätta använda den. jag har också moddat sagda karta, men:

Får jag länka till den här på forumet? även om det är en modifierad bild kan andra ha användning av den, men det kanske bryter emot Neogames copyright?
Att någon annan lagt upp egna eller inscannade kartor är inget skäl till att du har rättighet att göra det (om inte rättighetshavaren sagt att det i allmänhet är ok). Att Neogames själva har lagt upp en karta gratis är inte heller skäl att varken lägga upp eget material, varken egetproducerat eller inscannat.

Om du vill vara säker så skicka ett mejl till Neogames.
 
Top