Det här med Gumshoe...

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Har bara läst lite om världen. Känns helt underbar. Så, ja jag är också mkt nyfiken på det.
Kulps andra Gumshoe-spel verkar också intressant: TimeWatch. Ingen koll på det heller… Men Ashen Stars är rätt coolt åtminstone.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Vi spelade Masks of Nyarlathotep med Trail of Cthulhu för att RPPR gjorde det och hade peak rollspels-upplevelse. Kanske för att det var första steget bort från BRP, kanske för att kampanjen + Masks of Nyarlathotep Companion äger ... men tror även för att systemet bara gör allt ösigt. Lite beroende på hur man spelleder det. Checka pluppar i library use medan glasrutorna krossas av tommy guns, plocka ledtrådar, slå några skakiga tärningar + uses i flee. Dödligt + pulpig action var det vi använde motorn till i alla fall. Varje session kändes jävligt matig så att säga. Har funderat på om jag skulle vilja plocka upp Trail igen ... kanske, men varför inte bara spela med Solar System som vi gjorde till Tatters of the King? Skulle iof aldrig banga om någon ville spelleda med Trail of Cthulhu ... Call of Cthulhu skulle vara en hard pass.
 
Last edited:

mrund

Veteran
Joined
12 Jul 2013
Messages
73
Location
Fisksätra
Jag kliver in i diskussionen ett par månader sent. Läsåret 20-21 spelade vi i min grupp allting som finns publicerat till Gumshoe-spelet Ashen Stars:


Inklusive ett äventyr jag själv skrivit och pubbat:


Läsåret 21-22 spelade vi Swords of the Serpentine:


Ser fram emot att kika på de två äventyrsantologierna för SotS som aviserats.
 
Top