Nekromanti Det finns en smurf i oss alla

Quadrante

Grisbonde
Vilken hulken har du inom dig?

Om man tänker att (som i filmen) Bruce K (bruce.b) känner att han upplever total frihet i sin känsla av att "the hulk" tar över honom, en upplevelse av fruktan, ilska och frihet. En upplevelse som han både hatar och älskar. Om vi ser det som en symbol över vad alla bär inom sig, en sfär där de är helt fria och "sig själv", men som samtidigt unviks, då det medför problem med omgivningen. Vad är "the hulk" inom dig?

Själv tror jag nog det är i "total isolering" / upplsukande runt en tanke eller problemlösning / sysselsättning, som jag finner total (självisk) frihet. Det är jag och problemet som skall lösas, det må vara stort eller smått.. men när min "hulk" är lös, så går jag nog runt som en tossig farbror, muttrande/skrivande, för att efter dess lösning återkomma "som ingen tid gått".. inte minnas helt fullt vad som hänt. "det var som i en dröm.. jag tror jag var till affärn och handla, mjölk?, nä det köpte jag inte.."

Det finns en smurf i oss alla,
det finns en smurf i oss alla
var och en...

-----

Mörker

Warrior
Intressant...
- Jag känner igen känslan du beskriver, ett ganska skönt tillstånd som många vill kalla hypnos eller meditation (att stänga ute världen och inte förnimma annat än en tanke, musik eller dyl).

Min inre smurf är nog när jag är väldigt inne i musiken jag lyssnar på; börjar sjunga med, headbanga eller what'eva... något som inte alltid uppskattas av omgivningen.

Isilme

Veteran
Min inre smurf är nog när jag får en idé till en novell, ett rollspel, en dikt, eller något annat. Då blir jag helt uppslukad och allt jag gör kretsar på något sätt kring den eller får mig att relatera till den. Det gäller främst noveller. Jag tror jag skulle kunna sitta en hel dag vid datorn och skriva på den utan att äta om inte någon sa till mig.