Nekromanti Det enda tråkiga...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,490
Location
Stockholm
Det här kanske låter hårt...

...men av mig får man inte respekt. Man förtjänar den.

Och det har inte med antalet inlägg att göra. Det finns användare på denna sida som har mycket inlägg, som jag har lite eller ingen respekt för.

Det finns de som har få inlägg, som jag har stor respekt för.

Så det gäller att hänga i, skriva inlägg, och visa att man förtjänar respekt. Då kommer den som ett brev på posten... ja, eller ett mail i e-postklienten... eller nått sånt.

Och de som har många inlägg, har helt enkelt förtjänat den respekt de visas. Det är inget som kommer gratis bara för att man har mycket inlägg. Man måste ha nått att säga också.

Magnus
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Attans, då är jag körd [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Fast...

Jag tycker inte att jag har bemöts på något mindre trevligt sätt, trots att jag är väldigt mycket nybörjare. Inte för att jag hittills har skrivit så mycket, men ändå, folk har vart sjysta! Inte för att jag vet om det beror så mycket på respekt... Men alla kanske inte har haft sån tur..
...du är tjej. Då kommer man undan med vad som helst. :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Jepp! :-) [NT]

Nåja, man kan skaffa respekt på andra sätt. Jag ska cutta dig! :gremgrin:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jaså? (OT)

Grisen jag hade när jag var grisodlare hette faktiskt Troberg. Ett riktigt präktigt svin, lortig men ganska oförarglig :gremwink:

Skämt åsido brukar jag alltid ta upp faktumet att tjejer är mycket sämre strateger när jag spelar strategispel med mina manliga vänner och att de därför ska tycka synd om mig. Eller att jag kan bryta en nagel när vi spelar Laserdome och att de därför ska behandla mig extra varligt. Det brukar aldrig fungera, konstigt nog blir de bara ännu mer sugna på att vinna... men de lyckas förstås aldrig, de små liven! :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Jaså? (OT)

Grisen jag hade när jag var grisodlare hette faktiskt Troberg. Ett riktigt präktigt svin, lortig men ganska oförarglig
Ha! Jagär inte odlad, jag är ett riktigt vildsvin!

Skämt åsido brukar jag alltid ta upp faktumet att tjejer är mycket sämre strateger när jag spelar strategispel med mina manliga vänner och att de därför ska tycka synd om mig. Eller att jag kan bryta en nagel när vi spelar Laserdome och att de därför ska behandla mig extra varligt. Det brukar aldrig fungera, konstigt nog blir de bara ännu mer sugna på att vinna...
Självklart funkar det inte. Om du säger att du är sämre så kan de inte låta dig vinna eftersom de då framstår som ÄNNU sämre. Prova att spela naiv och lite småflörtig så har du en promenadseger. :gremsmile:

Skämt åsido så menade jag snarare på forumet än i spel. Hur ofta har du sett någon ryta till mot en tjej på ett sett de skulle göra mot en kille utan att tveka?

Det är bara att inse det. Vi män har den där beskyddarinstinkten gentemot kvinnor hårt inbankad i våra gener. Attans tur att de flesta kvinnor inte utnyttjar det i spel...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bra beskrivning....

Hmm, tror nog att du har rätt där...
En annan definition(stavas det så?) på forumsgiganter kan ju åxå vara de orakel som finns här...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kanske det ja...

Du lyckas väl rätt bra med det där, Johan.

Ja, jo kanske det ja. Man hoppas ju alltid !
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Re: Kanske det ja...

Du är ju Helig Härskare, och jag kan ungefär gissa vad som ska stå i dina inlägg enligt Eksems regel. Alltså är du legend. :gremsmile:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Jaså? (OT)

Det är bara att inse det. Vi män har den där beskyddarinstinkten gentemot kvinnor hårt inbankad i våra gener. Attans tur att de flesta kvinnor inte utnyttjar det i spel...

Jag brukar utnyttja det till max i spelet "Bilprovningen". Det är enda gången jag nedlåter mig till att spela våp.

Jag har en otäck känsla av att mina manliga vänner inte skulle falla för naiva flört-magoo i samband med spel av olika slag. De känner mig alltför väl. Men på söndag ska vi spela Junta med några nya bekanta - då kanske jag ska köra med lite fula knep.

- Men man kan väl inte lönnmörda nån, nä gu va taskigt!
- Nä, va synd, nu fick jag ju bara såna där ettor i hela budgeten igen... det kommer ju inte att räcka till alla ju...

/Magoo som är en god vinnare
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Jaså? (OT)

Jag brukar utnyttja det till max i spelet "Bilprovningen". Det är enda gången jag nedlåter mig till att spela våp.
Kanske ska överlåta det åt dig i fortsättningen. Jag brukar gå in där med samma attityd som en haj i en swimmingpool, och det är mindre effektivt. Jag behöver bara visa mig för att de ska börja anmärka på skitsaker som inte berör dem, lyckligtvis har jag tillgång till trafikjuridisk expertis så jag bryr mig inte så mycket. Fast det är klart, jag lämnade 50 meter långa svarta däcksspår ut ur hallen i borlänge...

Ska bli kul att se deras reaktion när jag får klart mitt projekt att sätta några pulsjetmotorer på en bil som komplement till den vanliga motorn!

Men på söndag ska vi spela Junta med några nya bekanta - då kanske jag ska köra med lite fula knep.
Åh, Junta. Klassiskt. Bomba presidenten och begär mer budget för nya bomber!
 
Top