Nekromanti Det där om nyårslöften..

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Handen på levern...
Byrkar ni ge nyårslöften? Eller är ni likt jag en sådandär som ger samma nyårslöfte år ut & år in...

/ Johan K, som ha som standart att lova att inte ge något nyårslöfte.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag kollade förra årets tråd, och jag höll båda löftena! I och med det blev jag såpass fulländad att jag inte konmer på några nya löften :gremwink: Får ta och fundera lite.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Förra året köpte jag några begagnade synthar. Men de stod bara och samlade damm, för jag tog mig aldrig tid att leka med dem.

Årets löfte var att faktiskt använda dem, och spela in någon musik i vilken jag använde minst tre av dem. Löftet blev infriat i mars, och jag hade väldigt kul när jag gjorde det. Den fantastiskt stunsiga musiken i Nordnordost-podcasten, är även den resultatet av lek i studion.

I år har jag skaffat ett bättre ljudkort och fått igång det i Linux (vilket var ett #¤%#£ jobb), så inför det kommande året blir det nog ett nytt löfte kopplat till det. Jag har inte riktigt bestämt vad det skall vara, men det lutar åt något som blivit inspelat i flera spår (för att använda ljudkortet) och använder röst på något vis.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Johan K said:
/ Johan K, som ha som standart att lova att inte ge något nyårslöfte.
Stackare, misslyckas varje år alltså. :gremfrown:


Nå, jag gav bara ett nyårslöfte ifjol, och det var att döda minst tre rollpersoner i Holmes Dungeons & Dragons vilket jag infriade med dunder och brak tidigt i juni om jag minns rätt (två av de tre dödsfallen var Björn Wärmedals rollpersoner – och han var nog gladast av alla när vi spelat klart! :gremlaugh: ).

Jag kan tänka mig att ge ett till spelrelaterat löfte i år, men jag måste svara nej på frågan om jag brukar göra nåt.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,855
Location
Off grid
Johan K said:
Handen på levern...
Byrkar ni ge nyårslöften?
Nej - aldrig. Däremot går jag alltid (från nyår) in i en period då jag inte äter godis eller dricker läsk och alkohol. Perioden brukar sträcka sig 2-6 månader och har som syfte att testa min karaktär.

//EvilSpook
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag varierar.

I år lovar jag att bygga klart och släppa minst ett rollspel (VÄRMEDÖD och More than Human ligger närmast).

Jag lovar att spelleda minst fyra olika rollspel.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Jag hade en period på flera år då jag faktiskt gav ganska seriösa nyårslöften. Däremot var de inte karaktärsdanande på något sätt, utan snarare mål som jag ändå satt upp och tänkt infria under det nya året.

På senare år har jag känt att jag ändå sätter upp såna mål och uppfyller dem var och varannan dag, så jag har slutat ge nyårslöften. Lite sugen på att komma på ett till i år. Kanske ska lova att ta ut min kandidatexamen?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Nej, det brukar jag inte ge. Men i år kanske blir ett undantag. Om något bra kommer upp i huvudet. Det får vi se.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
Jag brukar inte tvinga fram något, men om jag kommer på något bra så brukar jag köra på det.

//Lukas som inte har någon draktatuering
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Sympatiskt att ge självuppfordrande nyårslöften, som dessutom ger communitiet något.

I kranks anda, men något mindre ambitiöst, lovar jag därför att iaf. slutföra något av de projekt jag påbörjat (närmast till hands ligger den där fisktanksutmaningen, som rann ut i sanden för min del...).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Mina nyårslöften

  • Publicera ett spel på minst två, max 10 sidor.
  • Publicera minst en dungeon/modul i old school-anda.
  • Publicera minst ett äventyr, tillbehör eller hack till något spel.
  • Publicera minst ett av ovanstående i fysiskt format.
  • Spela minst ett spelmöte Pendragon.
  • Spela minst tre äventyr med X-plorers.
  • Prova minst sju spel jag aldrig spelat förut.
  • Sätta och trycka en skönlitterär bok (minst ett exemplar, behöver inte vara nyskriven text).
  • Skriva och publicera något skönlitterärt.
  • Ta ut min kandidatexamen i biblioteks- och informationsvetenskap.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
[OT] Bra löften!

Eftersom du inte har något "själv" med i någon av de där, hör av dig om jag får bistå i något.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Mina nyårslöften

  • Publicera ett spel på minst två, max 10 sidor.
  • Publicera minst en dungeon/modul i old school-anda.
  • Publicera minst ett äventyr, tillbehör eller hack till något spel.
  • Publicera minst ett av ovanstående i fysiskt format.
  • Spela minst ett spelmöte Pendragon.
  • Spela minst tre äventyr med X-plorers.
  • Prova minst sju spel jag aldrig spelat förut.
  • Sätta och trycka en skönlitterär bok (minst ett exemplar, behöver inte vara nyskriven text).
  • Skriva och publicera något skönlitterärt.
  • Ta ut min kandidatexamen i biblioteks- och informationsvetenskap.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Nyårslöften är de löften som man har en tendens att bryta först så därför avger jag inga sådana. Det gäller givetvis inte alla men för mig så känns det så.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Förra året gav jag följande nyårslöften:

1. Få någonting publicerat
2. Fixa nya(re) möbler till mitt nya kontor
3. Bli inLASad
4. Göra något digitalt kontruktivt som att skapa en poddkast eller starta en blogg.
Från och med årsskiftet 11/12 blev jag inLASad, innan sommaren fick jag nya möbler och höstas startade jag ett poddkast.
Det innebär att jag åter igen för ner första punkten till årets lista:

1. Få någonting publicerat (nu jäsiken ska det bli av)
2. Undvika njurstensanfall och fixa foten.
3. Starta en blogg
4. Bli inbjuden till något oväntat.

//erik. gott nytt år
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Re: Mina nyårslöften

Dags att kolla hur det gick med nyårslöftena från ifjol.

Publicera ett spel på minst två, max 10 sidor.
Nix, inget spel publicerat. Jag tycker inte det här räknas och det var väl så nära jag kom.

Publicera minst en dungeon/modul i old school-anda.
Ogjort.

Publicera minst ett äventyr, tillbehör eller hack till något spel.
Det blev 3 orakel/settings till In a Wicked Age/Archipelago!

Publicera minst ett av ovanstående i fysiskt format.
Ogjort.

Spela minst ett spelmöte Pendragon.
Det var schemalagt för ett av knytkonventen, men då jag både var krasslig och illa förberedd så gjorde vi något annat istället. Såg på film tror jag? Det var helt rätt för tillfället, Pendragon har förblev ospelat.

Spela minst tre äventyr med X-plorers.
Nej, inte ett enda blev det.

Prova minst sju spel jag aldrig spelat förut.
Handen på levern, ett rätt lätt mål att uppfylla i och med att jag inte specifierade att det skulle vara rollspel (även om jag tänkte det). Följande spel har jag testat i år för första gången (rollspel så till vida inget annat specifieras, spel som inte är utgivna/var i speltestversion markeras med *):

Annalise
Silver and White
Dungeon Lords (brädspel)
A Thousand Years Under The Sun (rita och berätta-spel)
Witch: The Road to Lindisfarne*
Monsterhearts
Until Dawn*
Svärd & Svartkonst*
Bläck 2012*
Resistance (brädspel)
Dungeon Defenders (konsollspel)
G×B
Kagematsu

Sätta och trycka en skönlitterär bok (minst ett exemplar, behöver inte vara nyskriven text).
Ogjort.

Skriva och publicera något skönlitterärt.
Ogjort. Det närmsta jag kommit är lite stämningstext på Nor Bannog, som t.ex. Herr Gundram och ormen.

Ta ut min kandidatexamen i biblioteks- och informationsvetenskap.
Jävligt ogjort tyvärr.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
krank said:
Jag varierar.

I år lovar jag att bygga klart och släppa minst ett rollspel (VÄRMEDÖD och More than Human ligger närmast).

Jag lovar att spelleda minst fyra olika rollspel.
VÄRMEDÖD blev släppt.

Jag har spellett More than Human, Vampire, Null State och D&D4e.

So there. =)
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Jag brukar säga nyårslöften på skämt, men i år har jag bestämt mig för att ha ett bättre år än det som varit. 2013 ska vara större än 2012 för mig mer än rent matematiskt.

Annars jävlar blir jag inte en glad kanin.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Jag brukar inte ge några nyårslöften men i år gjorde jag det. Jag lovade att jag skulle sluta röka samtidigt som en kompis till mig.

Sen att inte rökte innan nyår heller är inget vi behöver tala högt om :gremwink:
 
Top