Nekromanti Det där med kroppsbehåring...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
...är en lustig jävla sak.

Alltså, såhär;

Vi har hår på huvudet. Det är bra, för det värmer. Och huvudet ska man inte frysa om.

Vi har hår i ansiktet (vissa av oss i varje fall) och det är också bra, eftersom det skyddar mot väder och vind.

Vi har hår på armar, ben och bröst. Det är bra eftersom det håller luft nära huden och värmer upp den. Så att vi slipper frysa.

Vi har hår på kuken, och det är ju också bra, eftersom den mår bäst om den inte fryser.

Men... vafan har vi hår i röven för? På skinkorna fattar jag, men i röven?

- Vulf
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
För att minska friktionen när man... promenerar?

Eller... jag läste någonstans en teori angående armhåle- och pubishåret som gick ut på att dessa håransamlingar skulle lagra feromoner och öka vår attraktivitet. Något liknande med rövbusken kanske? :gremwink:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vi har hår på armar, ben och bröst
Jag har fan noll brösthår. Jag suger.

vafan har vi hår i röven för?
Är det kanske som håren i näsan? Att de skall vara som ett filter som inte ska släppa in sandkorn och grejer. Eller; jag vet inte vad man har hår i näsan för heller. Det kanske är som flimmerhår; liksom, vajar fram och tillbaka så kånkelbären åker ut. Alltså; nu pratar jag om röven, igen. Inte näsan.

En fråga jag har; det är varför hårstråna som växer på ens leverfläckar är som fucking Hulken jämfört med alla andra hårstrån. Jag har typ en fläck vid mitt ena öra; och de växer tredubbelt så fort, är femdubbelt så mörka och dubbelt så tjocka som mina kringliggande hårstrån. Jag trodde leverfläckar var typ sjuka punkter på ens kropp, men de verkar innehålla någon sorts supernäring åt hårstråna som lever där. Tänk om man kunde ha en enda stor leverfläck över hela huden? Liksom, man skulle vara mörkbrun, uppsvälld och lite svampig, men man skulle förmodligen ha värsta galna megakrafterna. Det är vad jag tror. Eller så blandar jag ihop leverfläckar med födelsemärken. Jag vet inte ens om det är någon skillnad på de båda, eller vad som är vilket. Jag bryr mig inte. Jag kanske kör en sökning på wikipedia någon gång. Tills dess... ha det bra.

/Rising
vet inte när hans inlägg gick över till att bli en monolog från American Splendour, men konstigt var det.

Förresten, från min hals och neråt så växer hårstråna på min kropp snabbare på höger sida än vänster. Det kanske ni var intresserade av att få läsa? Inte? Okej, då är det försent nu.

Förresten; hår är roligt. Jag kommer ihåg några rätt försynta och tillbakadragna snubbar jag träffade som var polare till en kompis till mig, och vi fyra skulle gå ut och ta några öl. Först hade vi alla varit rätt reserverade, för jag och de här två lirarna hade inte mycket gemensamt. Av någon anledning kom vi in på hår, och jag började berätta typ det som står här ovan och de hade liknande historier; om jättebautahårstrån de kunde hitta ibland på vissa utvalda nyckelpunkter på deras hals, och om att ha mjäll på bröstkorgen... Hur kul som helst, och plötsligt var vi allihop superbundis. Sedan gick vi över till att prata om onani och märkliga toalettritualer. Snacka om Male Bonding!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jag har fan noll brösthår.
Oroa dig inte över det. Du kommer nog få kroppsbehåring som alla andra när du kommer i puberteten.

/Anders
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du kommer nog få kroppsbehåring som alla andra när du kommer i puberteten
Ha ha. Hey, det påminner mig om en annan sak som jag började tänka på för några timmar sedan (yeah, jag har jobbat hela natten (och det mesta av förra dygnet och jag är rätt manisk och varken Final Fantasy eller Mupparna i Rymden var några höjdarfilmer även om jag är tacksam för att TV3 sände dem mitt i natten)): En gång när jag var ett litet barn och pratade med en äldre släkting om datorer och datorspel så undrade jag varför en del fok hade kassettbandspelare till sin Commodore 64-eftersom disketter ju var mycket snabbare och verkade överlägsna på alla sätt. Han sade "ja, men... Det kommer du förstå när du blir äldre."

Det skumma är att jag blev äldre, myndig till och med, utan att riktigt någonsin förstå vad han menade. Vilket kändes som en elak förolämpning, liksom. Som om ett barn frågar någonting omöjligt såsom "vad händer när man dör?" och svara "det kommer du förstå när du blivit tillräckligt gammal för att torka dig själv i rumpan." Fatta hur skadad en människa skulle kunna bli om man tillämpade den här metoden tillräckligt elakt!

Det kluriga var väl det där med "förstå när du blir äldre", eftersom det i vanliga fall betyder att svaret har med sex att göra. Jag tror att det förvillade mig i många år.

För svaret är väl att kassetter var billigare? Right? Jag var typ mer än tjugo år när jag till slut kom på det. (Till mitt försvar så vill jag säga att jag inte låg vaken varje natt i tolv år och grubblade på just det här)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
För svaret är väl att kassetter var billigare? Right?
Här tror jag du har fel. Jag tror det snarare var fråga om en äldre generations problem att hantera ny teknik. Kassetter till datorn visste han hur det funkade och kunde hantera utan problem. Disketter hade betytt att han hade varit tvungen att lära om och kassetter funkade säkert bra till det han använde datorn till. Det du skulle förstått i och med att du blev äldre var att man inte behöver skaffa nya, snabbare och bättre grejor bara för att det finns. Sådant skaffar man när man behöver det.

Däremot finns det ett slentrianmässigt missbruk av uttrycket "det kommer du förstå när du blir äldre", som äldre använder när de av någon anledning inte vill gå in på nått som en frågvis unge vill ha förklarat. Anledningen till detta kan variera, allt ifrån att det är pinsamt till att man helt enkelt inte har tid/lust/ork och vill slippa tjatet.

/Anders
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Krille avslöjar livets stora hemlighet [spoiler]

En gång när jag var ett litet barn och pratade med en äldre släkting om datorer och datorspel så undrade jag varför en del fok hade kassettbandspelare till sin Commodore 64-eftersom disketter ju var mycket snabbare och verkade överlägsna på alla sätt. Han sade "ja, men... Det kommer du förstå när du blir äldre."
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Kassettbandspelaren ingick i paketet. Diskettstationen fick man köpa separat. Dessutom behövde man bara stoppa in tejpen i bandspelaren och trycka shift-runstop för att starta spelen (det var ändå bara det enda man använde C-64an till), medan disketter krävde en massa kommandon (hela tre stycken i värsta fall). Slutligen var C-64-spel på diskett dyrare än samma spel på kassett.</font></td></tr></table>

Så nu vet du det.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Kåthår

Forumen börjar kännas som Lancelot-listan, när jag och Rosen härjade där...

Det har jag också hört; de där tussarna med mjukare hår som vi har mindre utsatta regioner (varför skulle man behöva vara varm i armhålan, men frysa om ryggen?) är tydligen "sexuella karakteristika", kopplade just till doften.

Detsamma gäller tydligen skägg, för övrigt. Ni som HAR skägg kan kolla; det är mer likt ert könshår än ert huvudhår.

Erik, har tolv hårstrån på vänstra sidan om bröstet, plus två buketter runt vardera vårtgården. Det är i alla fall mer än mesen Rising! Det är skönt att veta att det finns någon man skulle slå till posten som omega-hanne i apflocken!
 

Dandelion

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
42
Location
Karlskoga
Jag har också funderat mycket på det där.. Jag blev kallad Esau när jag gjorde rekryten.. har hår överallt förutom på ryggen. De måste ha missat att lacka baksidan när jag låg på BB eller nåt.

Skägget sparar jag ut på vintern och rakar bort det på sommaren. Fast nu funderar jag på att spara ut skägget så det går att göra 2 rediga flätor ala Harald Blåtand.

Men varför hår i röven?.. alltså det gör ju inget att det finns där.. men ändå.. Ni som tillhör dom krist.. flåt hårlösa.. fryser ni nånsin i stjärtskåran???
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har två små hårfläckar på axlarna som jag inte riktigt har någon nytta av. De har dykt upp på senare år av någon okänd anledning. Vad händer förresten med kroppsbehåringen om man tatuerar sig? Växer den upp igen genom tatueringen eller försvinner den för gott? Huvudhår verkar i alla fall finnas kvar om man tatuerar hårbotten.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Från hår till ett dumt spel!

Jag trodde också att jag skulle bli smartare när jag blev stor, och att jag skulle förstå mig på ett löjligt spel.

Jag var ungefär tolv glada år och spelade massa Supernintendo. Eller ja inte så jättemycket, men en del. Hur som helst hade jag köpt ett spel, ett sagan om ringen-spel. Jag trodde att det skulle vara jätteroligt och ballt. Det var det, förutom det faktum att jag aldrig lyckades komma ut ur Fylke. I frustration kastade jag spelet i en låda med förhoppningarna om att jag en dag när jag var äldre skulle förstå.

En herrans massa år senare när jag och mina vänner valde att göra en nostalgitripp så plockade vi fram konsolen och alla spel. Då såg jag det igen, sagan om ringen-spelet. Jag beslöt mig för att testa det. I tron om att jag var så jävla mycket bättre, häftigare, snyggare och äckligare än vad jag var när jag var liten så trodde jag att jag skulle klara detta barnspel med glans. Men jag fick en fet high-five i ögat när det visade sig att jag förstod mindre än vad jag gjorde då.

Än idag ligger spelet i en låda och väntar på att den rätte skall komma och lyckas ta sig ut ur fylke.

- Jocke, berättar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Vi har hår på armar, ben och bröst. Det är bra eftersom det håller luft nära huden och värmer upp den. Så att vi slipper frysa."

Vi som sitter här med begynnande ryggludenhet kan se fram emot att spara fett med cash på att inte köpa tröjor. :gremsmirk:

"Vi har hår på kuken, och det är ju också bra, eftersom den mår bäst om den inte fryser."

På? Inte runt? :gremblush:


Storuggla, batmanloggan
 

Dandelion

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
42
Location
Karlskoga
Jag har två små hårfläckar på axlarna som jag inte riktigt har någon nytta av. De har dykt upp på senare år av någon okänd anledning. Vad händer förresten med kroppsbehåringen om man tatuerar sig? Växer den upp igen genom tatueringen eller försvinner den för gott? Huvudhår verkar i alla fall finnas kvar om man tatuerar hårbotten.
Jag ser ingen skillnad på kroppsbehåringen där jag är tatuerad eller där jag inte är tatuerad. Håret växer friskt!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag ser ingen skillnad på kroppsbehåringen där jag är tatuerad eller där jag inte är tatuerad. Håret växer friskt!"

Så tatueringar kan alltså förvrängas en aning om man har kraftig kroppsbehåring. Inte så sexigt med en tatuering av en naken kvinna (eller gås) som det växer krulligt, svart hår ur antar jag.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: Från hår till ett dumt spel!

"Än idag ligger spelet i en låda och väntar på att den rätte skall komma och lyckas ta sig ut ur fylke."
*asgarv*

/Han som tyckte det var skönt berättat och som fick bilder i huvudet liknandes denna reklam
 
G

Guest

Guest
Re: Från hår till ett dumt spel! [OT]

Det spelet som fick 5 av 100 i alla kategorier av super power? (De erkände dock aldrig det i efterhand)
Jag tror du gick på en spik när du köpte det spelet helt enkelt.

/Zorbeltuss som inte kunnat släppa den recentionen överhuvudtaget.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Re: Kåthår

"Erik, har tolv hårstrån på vänstra sidan om bröstet, plus två buketter runt vardera vårtgården."

Fuck, du slår mig med 50%. Visserligen är mina centrerade, vilket rent estetiskt borde ge mig poäng. Men å andra sidan är du skäggigare, så jag förlorar. Igen!
 
Top