Nekromanti Det borde finnas fler...

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
...citat från rollspelsmöten. Jag har letat en hel del på internet efter roliga citat från spelmöten men jag har tyvärr inte hittat så många. om det är någon som vet en bra adress där det finns så tar jag tacksamt emot den.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hmm, duger det med mer eller mindre "dumma" handlingar som spelare har gjort (alltså sagt att rollpersonen skall utföra)?

I sådana fall får du ett här:

"Jag tar fram min pistol och skjuter säkerhetsvakten" (ungefär, har glömt vad som exakt sades). Detta var min polare under en Neotech-session när det började pipa i säkerhetskontrollen på en flygplats eftersom han hade med sig sitt vapen och skulle ta det genom kontrollen. Det var förövrigt samma polare som bestämde sig för att skjuta uppdragsgivaren under ett annat spelmöte.

/Seinet Wintermute - Nynnar lite på "Trigger Happy" av Weird Al Yankovic (passande) /images/icons/smile.gif
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,110
Location
Tindalos
Senast igår!

Vi satt och gjorde nya karaktärer til D&D.

"Jaha! Först ska rollpersonen ha ett namn sen får han en bakgrund och ett eget liv. Därefter rymmer han."
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
he he, själv har man gjort en del tabbar också faktiskt. tycker det är skitkul att läsa om helt sjuka citat och riktigt dåliga tabbar som gjorts. =)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Här kommer ett...

- "Kan vi inte vara kvinnor, bara idag ?"
En gravallvarlig Adrian Jerome, till sin bror Ned Jerome, i en gammal militärbas i Vita Bergen.
 

ZerXes

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
96
Location
Strömstad
Jag håller på med min hemsida för våra rollspelsträffar att lägga upp på spelaroll.net, det blir nog en hel del kul grjer där då vi har en ganska udda grupp. Vi spelar typ 1 ggr i veckan oxå så det blir uppdatterat mycket (hoppas jag). problemet nu är bara att jag inte lyckas ladda upp min sida till spelaroll med leechftp...nån som kan?
 

Jag

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Västerås
RP:na möter en mäktig ande och han säger: "Jag kan svara på vilken fråga som helst, men endast 1 fråga kommer jag besvara."
En av spelarna frågar:
"Kan du svara på alla frågor?"

Anden svarar: "ja"

Därefter tittar alla på spelaren ifråga som inte kommit på sitt misstag.

Väldig underhållande.
/Nicke
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
LOL

Ett roligt citat från en sen kväll med Neotech.

Hört i en radio efter vi hade skjutit i hjäl en vaktgrupp
"Grupp sex saknas"

Våran spel grupp består av två "tokar" så vi får höra mycket dumheter, den åvanstående var inte medveten.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Tja, jag har en återkommande tabbe som jag brukar göra som SL.
Spelare: Hur ser hon ut?
SL (Jag): *läser i SLP-beskrivningen* Eeh..hon har brunt hår, gröna ögon och är ungefär 1.64 lång.
Spelare: *skrockar* Vilket ögonmått jag har..
Inte så kul för mig...men ifall du tycker att det saknas en hemsida, varför inte göra en? Här på forumet finns många roliga saker att skriva om.
 
Top