Nekromanti Det blir en Gothconpub 2010!

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,205
Location
Göteborg
Det är en del som undrat (Seinet och Han) om det blir en pub i år. Och efter mycket om och men har vi äntligen lyckats hitta en ny lokal efter att Focus fått ändrade hyresregler. Så världens bästa tradition fortsätter!

Mer information kommer i helgen.


// avatarex & Shaguliterna
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Naajs!
Kanske borde ta & masa mig dit, bara för att fira mitt 5:e GothCon.. :zeppelinare:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Finns inget bättre sätt att sparka in säkraste vårtecknet än med en mild baksmälla. Jag är där. Svårt.
 

[MH]wingate32

Veteran
Joined
5 Nov 2001
Messages
8
Location
Göteborg, Sverige
Hejsan allihopa!

Se till att inte dricka för mycket eller sov ruset av er och checka in dagen efter så vi slipper neka er inträde då GothCon är ett alkoholfritt konvent. Självklart så släpper vi in er som har tagit en eller två öl och kan hålla er på mattan men gör som min far brukar gör och - drick med andakt :gremsmile:

Vi hade uppskattat också om ni, Shaguliter, kunde hjälpa oss med att vara tydliga med att detta inte är något officiellt som arrangeras av GothCon då vi fått en del frågor om puben i år.

Ha en grym pubkväll och ett ännu bättre GothCon!

/
Alexander Hallberg
Stf C Anmälning på GothCon XXXIV
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,205
Location
Göteborg
wingate__32 said:
Se till att inte dricka för mycket eller sov ruset av er och checka in dagen efter så vi slipper otrevligheter då GothCon som alla vet är ett alkoholfritt konvent. Självklart så släpper vi in folk som har tagit en eller två öl men gör som min far brukar säga och - drick med andakt

Vi hade uppskattat också om ni kunde hjälpa oss med att vara tydliga med att detta inte är något officiellt som arrangeras av GothCon då vi fått en del frågor om puben i år.
Vi ska informera både om att det inte är ett officiellt arrangemang och att man ska vara nykter, eller iallafall oberusad på konventet.

wingate__32 said:
Vem/Vilka är det som arrangerar detta årets pub?
Vi är samma gäng som arrangerat sedan 2006 och vi kallar oss Shaguliterna. Vi är sex göteborgare som lärt känna varandra genom wrnu, och av oss är förutom undertecknad även Ezping Orm och marcuslinder aktiva på forumet emellanåt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bara att gratulera.. =)

/ Johan K, som fortfarande känner halvny inom konventsvärlden..
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Hej!

Tack för direkt och bra kommunikation wingate_32! Jag ser till så att information om alkoholpolicyn och om pubens privata natur framgår i samband med anmälningsformuläret till puben.

-Marcus
 
G

Guest

Guest
Så påverkar den nya lokalens regler reglerna på oss? Jag hade tänkt att köra en favorit i repris och ta med en flaska vodka... kommer det fortfarande vara ok eller ska jag beställa en genom er?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,205
Location
Göteborg
Tyvärr får du inte ta med en flaska vodka (ej heller någon annan alkohol). Huruvida vi själva ska sälja vodka har vi inte bestämt än. Öl kommer det hursomhelst att bli!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Med server flytten osv hur får man reda på när man kan anmälla sitt intresse och var?
 
G

Guest

Guest
Grogg/drinkar vore fint om det inte finns vodka... gärna med nördteman, skulle gärna dricka saker som heter natural 20, Ob1T6, übercrit eller liknande...
 

[MH]wingate32

Veteran
Joined
5 Nov 2001
Messages
8
Location
Göteborg, Sverige
marcuslinder said:
Hej!

Tack för direkt och bra kommunikation wingate_32! Jag ser till så att information om alkoholpolicyn och om pubens privata natur framgår i samband med anmälningsformuläret till puben.

-Marcus
Tack själv Marcus, Avatarex och ni andra i Shaguliterna. Vi är mycket nöjda med er formulering, det framgår tydligt att Gothconpuben är Shaguliternas påhitt och inte vårt. Det enda jag inte är nöjd med är att ni har det på Torsdagen, då kan ju inte vi som arrangerar GothCon medverka! :gremsmile:
 
Top