Nekromanti Det börjar ryktas om en DND Minis-turnering 4e nov

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
..på Dragons Lair. 200p Assault. Vet inte så mycket mer. Hellre att det kommer många som kan mangla en och gör en bra event än att man får lira två matcher för att vinna eller förlora. Boka dagen!

Den knepiga frågan blir ju nu vilket band man ska lira. Har ju bara testat olika varenda gång nu. Blir väl något nytt igen :p

:zeppelinare:

/Lambi
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Det börjar ryktas om en DND Minis-turnering 4e

Fan! Då kommer jag snart att inte ha vunnit alla turneringar som spelats i Sverige längre! :gremmad: (Under förutsättning att ingen har spelat någon liten lokal turnering, förstås.) För övrigt tycker jag att du ska spela Belchers.


/Dimfrost
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Det börjar ryktas om en DND Minis-turnering 4e

Tja Belchers funkar nog bra, fast då måste man skita i wardrummer eller ha 7 aktiveringar (jag har ingen Drow Sergeant tyvärr). Jag har aldrig testat quad belchers tyvärr.

Korducopia funkar också, men det har jag inte heller testat :gremgrin:

Young Master + 4 githianska munkar är skiten(TM) men inte så skoj att spela. Hade jag kämpat för att vinna bara så hade jag nog tagit dom rakt av. Det finns ju rätt schyssta tech-varianter med 3 munkar och 2 sacred watchers iaf. Det kan funka iaf. Ska fnula mer på det. Har bara test-kört med 4 munkar. Det knepiga är mest vad man ska lägga in autoskadan på. Är det för att totalsänka commander/tech eller för att sänka beaters (gör ofta ondare och tar fler träffar). Gith-munkar är som .50-snipergevär. Man måste sikta noga, men det man trycker av på går oftast i bitar :zeppelinare:

SWarm är ett annat alternativ, men det har jag knappt funderat på hur det ska spelas. Nico hade lite bra planer på hur man kan göra med en War Weaver med i bilden. MW på Watchers, Snakes Swiftness på commandern (som slår _hårt_).

So much to do and so little playing to do it on. ._.
Tur att vi har kommit igång och börjat lira på måndagar nu iaf. Tyvärr är vi rätt få oftast, men det blir väl fler eftersom. Minislirarna på minis-communityt växer fort iaf. Fast det är mest jag och Hunter (Moonglow här) som diskuterar strategi :gremsmirk:

Pjäser att testa lite med:
Large Green Dragon
Steel Predator
Golden Protector

Det blir nog att slå en tärning i vanlig ordning >_<
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Det börjar ryktas om en DND Minis-turnering 4e

Du kan köra med 3 munkar och 3 sacred watchers också, som alepulp spelade. Man klarar sig med 7 aktiveringar. Det tror jag även är det bästa valet med belchers: tre belchers, en ravager, tiefling, wardrummer och unting hyena funkar bra utan den åttonde aktiveringen, och man vill inte ha en drow sergeant då.

Fast jag har bara spelat monks en gång och belchers en gång, så jag har ingen vidare större koll.


/Dimfrost
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Det börjar ryktas om en DND Minis-turnering 4e

Legender pekar på att det kommer spelare från både Gävle och Skövde till turneringen. Från Hufvudstada vet jag inte hur många som ställer upp, men hufvuden skall rulla hos de som bangar >_<

30 spänn som allt går till priser känns rätt ok, plus att man får lira massa minis. Kan ju inte gå fel! :zeppelinare:
 
Top