Nekromanti Det är kväll

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
WoW och andra spel lämnar överigt att önska vad gäller realistiska element. Som att elda opp kobolder med FWOOOOSH-spells. Och sedan plocka öron? o_O Måste vara enda vettiga förklaringen till att man kan ta livet av femton styckna innan man får ett enda öra!

Hårdrockande gris. Do I need to say any more? 8D

Pållar. För att de är mysiga.

Skolantecknignar. Eller ja, skisser x3 inspirerad av sången Tales of the Black gjord av Tunng <3

Och sist men inte minst. Måste hinna ikapp kvoten av halvklädda kvinnfolk inom fantasy med fler halvklädda karlar. Hände medan jag lyssnade på Falconer, men om fågeln ens liknar en sådan vette sjutton xD



Jag tror allt kom i ordning nu. Hoppas. Annars får ni chansa. (Och bara för att klargöra, jag gör detta för underhållning, itne för att få kritik för att göra ngt åt bilderna :p)
 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
skruttfia said:
Hårdrockande gris. Do I need to say any more? 8D
Ja, du får gärna berätta för mig om det bara är jag som ser en fastbunden gris med en gigantisk tumme upp i röven. Quite disturbing, actually.

Men ändå trevligt med mer excellenta bilder, även om det inte var någon som jag fastnade för på samma sätt som förra gången.

EDIT: Okej, grisen kanske håller i ett mikofonstativ, istället för att vara fastbunden alltså. Tummen däremot...
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
...det är fuleffekter i photoshop. Sjutton också. Jag har aldrig sett det som en tumme förut men nu... och jag kan inte sluta se det! GAH!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Som att elda opp kobolder med FWOOOOSH-spells. Och sedan plocka öron?
Love it! =)
Enkel, skön humor.

Och sist men inte minst. Måste hinna ikapp kvoten av halvklädda kvinnfolk inom fantasy med fler halvklädda karlar. Hände medan jag lyssnade på Falconer, men om fågeln ens liknar en sådan vette sjutto
Den är verkligen bra. Det är nog den, av alla dina bilder hittills, som imponerat mest på mig. Synd bara att den inte var lite mer färdig. Hur som helst - jävligt bra gjort, speciellt hästhuvudet är bra.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Oj vad bra dom är! Om inte extremt snygga så effektfulla (jämför bild 4 och bild 1 (respektive)) och behärskar flera olika stilar. Bild 5 är också ett annat ritsätt och blir även den effektfull. Oftast handlar det inte om att bilder måste bli snygga eller verkliga, utan om att få bilder från hjärnan till pappret, något som det syns direkt att du lyckas väldigt bra med!
Hästarna (kollade dina andra trådar också) är väldigt bra (har hästar själv). Antar att du rider också (eller åtminstone har ridit)?
Dessutom lyssnar du på både Tunng och Falconer. Oviktigt i sammanhanget, men det är ju kul ändå!
EDIT: (Kanske bör påpekas att jag allt som oftast är... sparsam med beröm.)
/Petter som lätt kommer tjuvkika lite nästa gång han ritar hästar.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
humor är som bäst när man driver med saker 8D (eller... ordvitsar är nog bättre, eller- hmmmmmmm...)

Synd bara att den inte var lite mer färdig. Hur som helst - jävligt bra gjort, speciellt hästhuvudet är bra.
xDDD Alltså, dethär handlar om ett väldigt klassiskt misstag - hästens huvud är dumt inmoffat eftersom pappret tog slut 8D En av anlednignarna till att jag inte fortsatte... Det och att jag inte orkade referea hur en falk såg ut.

En bra grej att komma ihåg, speciellt om man vill utvecklas, är att itne haka upp sig på att alla bilder måste 'avslutas' hela tiden. Att kunna släppa och gå vidare samtidigt som man tar med sig erfarenheter är inte lätt alla gånger men man slipper stannas upp och kan få mer kvantitet. Kvalitet är viktigt, men att vara mån om varenda bild man gör är otroligt energikrävande <.< Det är iaf min filosofi :3
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Jag får både bocka och buga och niga för berömmet då, ser jag :gremlaugh: Mitt fokus är oftast på känsla, inte realism, riktighet eller annat :gremsmile:

Jag har varit fanatisk hästtjej, men har inte riktigt tiullgång till hästar numer T.T Och är massvis med ridrädd. En period jämförde jag alla mått som tecknarböcker säger att hästar har med alla hästar jag kom åt xD


Tunng och Falconer äger, båda två! Inte alls oviktigt, har varit mkt inspirerad av musiken jag lyssnat på senaste åren :gremlaugh:
 
Top