Nekromanti Det Är Något Fel På Kraggbarbarer.

Marko.N

Veteran
Joined
6 Jun 2003
Messages
13
ok en normal människa har
sty+tål+145 cm i grund med medel på 165 cm och 65 kg
då vikt = sty + tål + 145 cm -100

Kraggisar däremot har sty+tål+170 man ser direkt att läöngden ger en viktökning på 15 kg samt att dessa har sty+tål 7 poäng högre än en vanlig människa... detta ger dom direkt en medelvikt på 22 kg mer än en normal människa om dom skulle ha sty+tål+170 -100 i vikt ....

Men nje dessa har sty+tål+170 -80 i vikt vilket gör en medel kraggis 42 kg tyngre än en vanlig människa....
asså kolla deras jävla BMI dom e feta som jävla svin.
Så jag som hederlig sl har ändrat detta till längd+vikt+170 - 100
så att dessa raser jämnas ut lite... jag tycker inte att dessa skall bestraffas med 20 extra vikt bara för att dom är stora och starka då längden automatiskt gör dom tyngre enligt eons system... detsamma gäller andra onaturligt feta raser som tex raunlänningar.

Gamla systemet medel kragg längd: 197 cm vikt 117
dessutom får man tänka på att dom blir ytterligare tyngre om dom blir massiva eller kraftigt byggda...
Jämfört med en en människa som har längd 165 vikt 65

med mitt system så är kraggbarbarerna lite smalare dvs en kragg på 197 kg väger 97 kg om han inte massiv eller kraftigt byggd och så kommer det vara tills någon motiverat mej var dom där extra kilona kommer ifrån. glöm allt om kraftig benstomme då det är lika lätt att bryta benet på en sty 14 kragg som på en sty 14 vanar.
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
hmm.... om en person i den längden är det minsta krallig utan att vara deffad, är 117kg inte alls i underklass. Har empirisk kunskap. Jag är 197 och för många år sedan när jag vägde 97 tyckte folk att jag var ganska spinkig. Kan nog leta upp en bild eller två om du vill ha bevis. :gremsmile:

När jag tränade som mest (plus en liten, märk liten kulig mage), hamnade jag på just 117. Kan lova dig att jag inte var "fet som ett svin", och jädrigt lång ifrån att vara krallig som en kraggis.

Är man lång och någorlunda kraftig benstomme (bredaxlad) så springer vikten iväg.

Salte Sall
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jep, du har en aning fel här, Kragg är inte feta som svin. Fetma är en relativt ovanlig nackdel, och fås endast genom Nackdelstabellen. Däremot ganska rejäla benstommar, muskler, och för att inte nämna stenen dom har istället för hjärna... det blir en del.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
kolla deras jävla BMI dom e feta som jävla svin.

BMI är ju bara en kvot mellan vikt och längd, den säger inget om kroppsbygnnad, I Kraggs fall tror jag snarare det är muskler :gremwink:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
BMI och storlekar

BMI är anpassat för normalstora människor. Desto längre/kortare en människa blir, desto sämre fungerar BMI.
Men morbror hade ett BMI som sade att han var klart överviktig, fast han var bara vältränad och lite havlång.

Varelsers vikt ökar exponentiellt med deras längd, så av den anledningen så är det inte så konstigt att Kraggisarna
1) väger en j-vla massa
2) vägrar arbeta med BMI :gremwink:

/Naug
 

Agin0r

Veteran
Joined
11 Jun 2003
Messages
18
Location
JKPG (Jönköping)
Vill bara tillägga, även om det antytts tidigare. Att muskler, som det gäller i kraggbarbarernas fall, väger långt mer än fett - ganska bra mycket mer faktiskt.
Det finns konkreta exempel på det. tex har jag en kompis som är av ungefär samma längd som mig (någon cm marginal). Om ni såg oss två skulle nog de flästa säga att min kompis är den tyngre av oss, men så är inte fallet. Jag väger mer än honom - men är också starkar.
 
Top