Nekromanti Dessa attitydfrågor om moduler

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
(snälla formulerat som ett avgrundsvrål som får marken att rämna) kan vi inte slippa dessa "vad är bäst modul"-frågor? Det finns omdömen om en del moduler på Mäster Johans boning Webbplats och i övrigt så beror de flestas svar på hur deras bak smakar. Uttryckt på ett annat sätt så blir alla svar meningslösa om de inte samtidigt uttrycker något om preferenser hos den som svarar. Detta ska inte tolkas som att jag vill se mer uttömmande kommentarer om modulers kvalitet utan snarare att det fanns någon komplett sida utanför forumet dit folk kan gå för att se omdömen så slipper man alla dessa spaltmeter om samma sak varje vecka på forumet.

Mvh / Phelan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Håller med till fullo. Jag börjar snart bli väldigt trött på detta evinnerliga 'vilken modul är bäst!?!!'-tjat.

Snälla, använd Sök-funktionen om ni är nyfikna. Det är ett typexempel på ämne som måste tagits upp hundratals gånger vid det här laget.

- Ymir, hade önskat sig mer konstruktiv debatt och mindre regelsnack, också, men det är en annan historia
 

Lord Lukas

Veteran
Joined
28 Jul 2001
Messages
52
Location
Stockholm / Sverige
Håller med dig till en viss del... men man måste ju även förstå att spelare som inte spelat så mycket (som jag själv) tycker att det känns bra att läsa om en modul, innan de slösar sina dyrt förvärvade pengar på dem. Och det kanske även är intressant att kunns ställa frågor om vilka man bör köpa först och vilka som man kan vänta ett tag med. Och precis som du sa är smaken som baken, därför kan det vara kul att veta ved fler än en recencent tycker om en produkt.
Håller med dig om att det skulle vara bra om det fanns ett ställe dit man kunde vända sig om man hade frågor, så slapp man störa alla som inte orkar med "vilken är best" frågor.
Ett förslag är att man skulle kunna ha ett spec. forum för den typen av frågor. Då kan man dessutom slänga in alla synpunkter om moduler där också, så att alla synpunkter om en viss modul hamnade på ett och samma ställe där det är enkelt för neogames att hitta det och ta till sig av den förhoppningsvis possitiva (och negativa) kritiken.
Då har man slagit två flugor i en smäll, här på forumet slipper de gamla luttrade och kloka spelarna en del tråkiga inlägg, medan de som har frågor och synpunkter har någonstans (där de blir vänligt bemötta) att vända sig! Om man sedan vill kan man ju också slänga in alla regelfrågor där, och kvar i det här forumet blir världsskilldringar, intriger, uppslag, och mycket mindre "skitprat"
Sorry för det långa inlägget!
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Är det inte så att alla dessa recensionssidor administreras av folk med nära anknytning till Neogames. Vilket gör min konspirationsstinna hjärna lite orolig.
Jag kan hålla med om att det är besvärligt med alla dessa trådar med samma innehåll dyker upp hela tiden och tycker för övrigt att detta forum är för brett med tanke på hur flitigt det används. Jag skulle tycka det var ganska trevligt om det delades upp i exempelvis ett forum om Mundana och ett om Eons regler.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Vad är felet med det egentligen? Förutom den här döda känslan som liknar den man får när chatpartnern frågar "hur mår du då?" för femte gången på samma dag, så är det väl inget fel med det. I och för sig kan man ju använda sök-funktionen...
 

General

Veteran
Joined
26 Aug 2002
Messages
88
Location
Mölnlycke ....(GBG)
Jag tycker att det höjer stämningen här på forum det e ju trots allt diskussioner som skall öga rum här och gillar du inte när folk frågar om sånt så får du väl helt enkelt ignorera det, du beöver ju faktiskt inte svara på det....
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Att dela forumet vore en bra grej. Är man bara inne en gång om dagen(händer tyvärr ibland) är det uppåt 100 inlägg att läsa igenom och det blir svårt att sätta sig in i en diskussion. Är den ny och aktiv eller det bara är onödigt att sätta sig in i den eftersom inga lägger fler inlägg på den. Tänker många som alternativ två så kommer de flesta diskussioner att sluta efter ett par timmar.
 

The_Knight

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
12
Location
Mölnlycke
det är en sak om det är nya moduler men om det är gammla som många bara blir trötta av att se på kan det ju flyttas till ett annat ställe som föreslagits innan...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Nackdelen är väl att nära 90% av dessa inlägg ändå är om reglerna, så om du skulle vilja beta av regelforumet skulle det bli samam problem där. Visserligen skulle jag hålla mig till ett eventuellt Mundanaforum, men så brukar jag också hoppa över de flesta inlägg.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
En regeltråd diskuteras dock bara en eller två dagar(det handlar ju oftast bara om ett klargörande). Men en diskussion om Mundana kan diskuteras långt längre tid, men de har en tendens att dö när tråden ligger på sida fyra eller fem.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Analys [OT]

"När du uppenbarligen vet svaret, varför ställer du frågan? :gremgrin:"

Okej, så här skrev jag:

"Vad är felet med det egentligen? Förutom den här döda känslan som liknar den man får när chatpartnern frågar "hur mår du då?" för femte gången på samma dag, så är det väl inget fel med det."

Det tolkar jag så här: Förutom just det faktumet som inte spelar så hemskt stor roll, vad är problemet? Den frågan har jag inte fått besvarad och jag förstår faktiskt inte varför man inte skulle få fråga något sådant.

Sen skrev jag "I och för sig kan man ju använda sök-funktionen...", men det ser jag mer som ett konstaterande som frodas i periferin - jag menar... en massa folk kan ju ha missat frågan förut.
Och det som Zalpurgius frågade (och kom inte och påstå att tråden handlar om något annat) var ju faktiskt mycket mer än bara "vilken modul är bäst?" (den frågan utgjorde närmare bestämt 20 % av hans förfrågan). Dessutom så var titeln "undersökning", så han kanske rentav ska använda informationen till något, och då finns det i mina ögon absolut ingen anledning att dissa honom för det...

Och dessutom så finns det inga omdömen på Boningen (som du nämner) om sämsta modul, bästa äventyr, hur mycket Eon man spelar i veckan eller vilken modul man vill att Neogames ska göra.

Kort sagt så håller jag inte med dig... :gremcrazy:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jasså... (OT)

"Men en diskussion om Mundana kan diskuteras långt längre tid, men de har en tendens att dö när tråden ligger på sida fyra eller fem."

Själv slutar jag att kolla trådar som är efter sidan tre, men det ska sluta med nu, om det gäller mundana då, förstås.

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Analys [OT]

Förlåt mitt försök att använda humor, men just den döda känslan som liknar den man får när chatpartnern frågar "hur mår du då?" för femte gången på samma dag och att man ju faktiskt kan använda sökfunktionen istället är kanske anledningen till mitt inlägg. Så, även om du inte värderar det på samma sätt lyckades du nämna dessa båda. Men mitt försök att vara rolig föll visst platt, jag hoppas i alla fall att du inte försöker tolka in en mängd elakheter mot dig i detta, det var inte min avsikt.

Vad är då problemet? Samma ämne gång på gång gör ett tråkigt forum (tycker jag), mer än så är det inte.

Mitt inlägg är inte just mot Zalpurgius heller, hade det varit det hade jag postat i hans tråd, inte som en ny. Där har du helt enkelt missförstått mig. (Sedan undrar jag förvisso lite om signifikansen eller hur representativt det är med forum-polls, men det är en helt annan diskussion.)

Mvh / Phelan
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Mina recensioner...

Är det inte så att alla dessa recensionssidor administreras av folk med nära anknytning till Neogames. Vilket gör min konspirationsstinna hjärna lite orolig.

Jag driver Eon SE, har skrivit ett antal recensioner till den sidan och har nära anknytning till Neogames. Just av denna anledning så slutade jag skriva recensioner när jag började frilansa.

Jag har fortfarande bestämda åsikter när det gäller vilka moduler som är bra och vilka som är mindre bra och dessa har jag som spelare och spelledare, men det skulle ändå inte kännas rätt att skriva fler recensioner - i synnerhet inte på böcker som jag själv medverkat i.

Så jag hoppas att folk känner att de kan lita på de recensioner som finns på Eon SE idag och som alla funnits där sedan tiden innan jag började frilansa.

/Emil
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Ber om ursäkt för mitt aggressiva påhopp

Okej, förlåt. Mitt fel. Jag skyller på att jag är trött... :gremblush:

*skäms*
 
Top