Designfråga

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Hej. Klar med provtryck av mitt alster ”Öppna Ögonen!”; meningen är att det ska påminna om en illustrerad skönlitterär bok, men med spelmoment som liknar de i solorollspel, men man fattar beslut och vägval i grupp. Beroende på de val man gör så mynnar berättelserna ut i alternativa slut…

But I digress. Frågan är… kolla på exempelbilden nedan. Tror ni det blir bättre med illustrationer som fyller ut sidan, eller som här, i ”rutor”? Vilket skulle ni föredra?

/Muggas, tacksam för era fem ören
 

Attachments

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Det beror ju på hur bilden är utformad. Jag skulle gilla utfall om det är en illustration som är i rätt storlek för att kunna falla ut åt alla håll. Annars är det bättre om den får lite luft till kanterna.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Det beror ju på hur bilden är utformad. Jag skulle gilla utfall om det är en illustration som är i rätt storlek för att kunna falla ut åt alla håll. Annars är det bättre om den får lite luft till kanterna.
Tänkte först vara konsekvent åt det ena eller andra hållet, eftersom jag vill ha bilder på helsidor; fast det kanske inte förstör helheten om det är variation? Du har såklart rätt att alla bilder inte ”passar” att falla ut. I så fall hade jag fått plocka bort vissa och ev ersätta dem

Något i mig tror och/eller tycker att det är mer engagerande med mastiga helsidesbilder

Tack för input!
 
Top