Nekromanti Designa skog som fantasy-spel

Hästis

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
33
Location
Uppsala
Tjena. Igen.

Jag har 1 livsmål här i livet och det är att skaffa en skog med en sjö i. Sen nu på senare dagar så har jag funderat på vad mer jag vill ha där.

Jag funderar på en krypta där jag vara i efterlivet eftersom att jag tänker mig avsäga mig svenska kyrkan (har fått för mig att jag inte får begravas på kyrkogård då av någon anledning).

Men vad mer kan man ha i en skog? Enda egentliga "kravet" är att det är fantasy/medeltids-inspirerat.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Jag funderar på en krypta där jag vara i efterlivet eftersom att jag tänker mig avsäga mig svenska kyrkan (har fått för mig att jag inte får begravas på kyrkogård då av någon anledning).
Det får du. Det enda som ändras är att du får betala en avgift om du vill att kyrkan ska förrätta begravningen.
 

Hästis

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
33
Location
Uppsala
Det har jag faktiskt funderat på, fast möjligtvis om man skulle låta begrava djur där också. Jag vill ändå att det ska vara indelat i olika områden :gremsmile:

Då skulle det bli en grym lajv-plats va?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim
1. En festhall i vikingastil.
2. Ett långhus att övernatta i.
3. Ett pseudoalviskt ekotempel.
 

Hästis

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
33
Location
Uppsala
w176 said:
En murad brunn, men hink hängande i en talja.
Det var ju en riktigt underbar idé! :gremlaugh:

Sen så gillar jag förslagen innan också fast jag tror i sådana fall att jag "nöjer" mig med långhuset och jag vet inte hur ett pseudoalviskt ekotempel ser ut heller xD
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim


Börja med det här. Smycka det med löv och nonfigurativa mönster i grönt, guld och silver.
 

Hästis

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
33
Location
Uppsala
Jadu, inte helt dumt men i såna fall så kanske man kör med någon form av "hedniskt" tempel rent generelt :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Arfert said:
En urgammal offersten. Gärna med några skumma "runor" som ingen kan tyda längre.
PS: När man arbetar på sten med traditionella verktyf eller gör historiska förmål vill arkelogerna att man märker stenen med ett modernt bomärke. Eftersom stenar inte kan åldersbestämmas, så om en arkelog hittar det om 150 år så ska de kunna märkas att det inte är ett förhistorisk förmål.

Fast det gäller nog int fejk-offeraltare, utan mer när man gör stenyxor m.m.
 

Hästis

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
33
Location
Uppsala
w176 said:
Arfert said:
En urgammal offersten. Gärna med några skumma "runor" som ingen kan tyda längre.
PS: När man arbetar på sten med traditionella verktyf eller gör historiska förmål vill arkelogerna att man märker stenen med ett modernt bomärke. Eftersom stenar inte kan åldersbestämmas, så om en arkelog hittar det om 150 år så ska de kunna märkas att det inte är ett förhistorisk förmål.

Fast det gäller nog int fejk-offeraltare, utan mer när man gör stenyxor m.m.
Fast det är ju jävligt bra att veta ändå, gillar idén med stenen^^
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
En larger-than-lifestaty av dig själv i sten, med eller utan stort svärd över knäna (ifall du är placerad på en tron).
 
Top