Nekromanti Deon Rollformulär.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag är helt säker på att jag har sett Daaksord's karaktärsformulär någonstans men nu när jag behöver dom kan jag inte finna pdf'en.

Skulle någon vänlig själ kunna peka mig rätt, de är så fina och vackra och då vi ska börja spela Deon så vore dom trevliga att ha.
 

Tiraken

Veteran
Joined
4 May 2010
Messages
17
Location
Skövde
Jo, den filen var av någon anledning privat så jag fick ladda upp den till mitt konto där jag kunde göra den publik. Är inte helt säker att det är absolut senaste dock men karaktärsbladet finns där i alla fall.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Här är den senaste versionen av karaktärsbladet. Som vanligt ligger det under Creative Commons. Man kan antingen välja att bara skriva ut de första 4 eller alla 8. De sista 4 sidorna är främst för magiker, präster och egendomsägare.

Karaktärsblad.pdf
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Oj! Det här är första gången jag sett den där regelsamlingen. Mycket imponerande arbete! Är det här något som fortfarande arbetas på? Har ni någon uppfattning om hur stor spridning det fått?
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Ingen aning om spridningen. Har egentligen inte släppts än utan endast postats när någon frågade. Det arbetas fortfarande på i ganska stor utsträckning. Sätter man samman de olika modulerna (3 stycken hittills) får man ett helt nytt rollspel.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Duncan said:
Ingen aning om spridningen. Har egentligen inte släppts än utan endast postats när någon frågade. Det arbetas fortfarande på i ganska stor utsträckning. Sätter man samman de olika modulerna (3 stycken hittills) får man ett helt nytt rollspel.
Vart hittar man de andra modulerna?
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Rollpersonen har du redan, och Magi går att finna här. Båda är work-in-progress och kommer att ändras. De använder exempelvis olika tärningssystem redan nu. (Magi använder ett omvänt Ob-system i stil med Eon IV medan Rollpersonen använder ett likt Eon III).

Den tredje modulen vill jag inte dela alls förrens dess att den är någorlunda spelbar, men jag kan i alla fall säga att det är ett snabbare och intressantare stridssystem.

(PS: Google Docs våldtar pdf-filen, så ladda helst ned den och titta på den i en vanlig pdf-läsare.)
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Duncan said:
Rollpersonen har du redan, och Magi går att finna här. Båda är work-in-progress och kommer att ändras. De använder exempelvis olika tärningssystem redan nu. (Magi använder ett omvänt Ob-system i stil med Eon IV medan Rollpersonen använder ett likt Eon III).

Den tredje modulen vill jag inte dela alls förrens dess att den är någorlunda spelbar, men jag kan i alla fall säga att det är ett snabbare och intressantare stridssystem.

(PS: Google Docs våldtar pdf-filen, så ladda helst ned den och titta på den i en vanlig pdf-läsare.)
Magi var en underbar modul, mycket bättre system. Ser fram emot sista modulen.
 
Top