Nekromanti Denelian, Zakk och Kenshin.

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Denna berättelse är tillägnad "MINA" spelare som jag har väglett.

En kort summering över personerna:

Baron Zakk Cinder en cirefalisk stropp som lever på de godaste som världen kan erbjuda.
Denelian Do'Urden Thismalven som är krigsveteran från Sunariskogen.
Kenshin Himura en mystisk vandrande hjälte från de höga bergen i Tokon.

Bakgrund:

En medelåldersman vid namn Danyl Samor hade hyrt upp rollpersonerna, för att leta efter en skatt uppe i Taar-massivet. Det hela började i Camard där de sedan skulle till Hadarlon för att Danyl skulle besöka Wulfs Hallar. De som var med i början var Herkel en stigfinnare, Morgan Dacc Danyls betjänt, Ben samor Danyls son, Grim Pant en trukh gladiator från Kiaz, Nero Dinar och Sennira Letesse(Alvkvinna) två legoknektar, Baron Zakk Cinder, Jan Alvere en tjuv (Köpman) och Gadiv Sebul legoknekt(en psypatisk galning). När de var i Hadarlon var det svärdspel! Medan Danyl skulle undersöka i Wulfs hallar, kunde personerna göra vad de ville på deras fria tid. Nero, Grim och Baron Cinder deltog i svärdspelen där de kom ganska långt. Men dessvärre förlorade Nero Dinar ett öga av en dvärg, Grim dog efter ha mött Herr Ivian i en farlig strid och Baron Cinder var den enda som kom undan med en skråma. Efter spelen var Danyl redo att åka, men Nero skulle stanna hos sin flickvän (Sennira), Grim dog, Jan var också död för han hade stulit många rubiner från en mäktig köpman och Morgan och Ben skulle hem till Camard. Nu sitter de som är kvar i värdshuset Skogens Ände och blir ompysslade av värdshuset vackra värdinna Jenny Storsköna.

Det var relativt lugn inne på värdshuset där Baronen Zakk Cinder satt och tjurade över sin förlust mot en kvinnlig klingmästare från söder. Fernsat (Vin) smakade åtminstånde utsökt i denna stund. Värdshus värdinnan Jenny Storsköna kommer fram med en flaska
Frensat och frågar surt om han skall ha mer. Surheten beror nog på att för två år sen hade baronen ”dragit över” Jennys syster Mia och sedan hade lämnat henne. "Nå?" väste Jenny. "Nej tack, det är bra" svarade den massive baronen. Just då kommer Gadiv nerför trappen och slänger nyckel i famnen på Jenny. ”Tack för rummet, det var skönt att ’sova’ i den. God morgon min käre baron! Sovit gott? Det gick inte så bra för dig såg jag!” tjoar Gadiv medan han sätter sig ner. Med en liten sur min tittar den cirefaliske baronen mot den svart rustade galningen. ”Det gick inte så bra för dig heller.” säger han buttert. ”Nä… men jag förlorade inte mot någon KVINNA i alla fall!” kontrade Gadiv med ett grin. Just då kommer en man in med en halmhatt och sätter sig vid ett bord.

Kenshin är trött efter resan från Talon, det var inte konstigt för att gå hela vägen är inte lätt. Trots han vart erbjuden skjuts ville han inte ha något. Han hade några slantar kvar efter ha gett bort ca 50 silver till fattiga och tiggare. Det skulle nog räcka till en bit mål mat och en varm säng. Han sätter sitt svärd som han har hållit i och lägger det på bordet. Sedan drar han ut en stol och sätter sig på den. Servicen är snabb och genast kommer värdshusvärdinnan Jenny. ”Vad får det lov att vara, min herre?” sedan ler hon. ”En varm säng och en god måltid.” säger Kenshin med sin sabriska brytning.

(Jag ska fortsätta senare, men jag undrar är det jobbigt att läsa så här, ska jag skriva mer kortfattat?)

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Du gick inte in på djupet någonting. Det vore intressant att veta VILKA de mött i svärdspelen, för du måste lägga in minst 1-2 häftiga händelser om du gör en följetong, annars ska du lägga in inläggen oftare.
Kanske dags för Tapio och Kherzams äventyr att fortsättas här på forumet, eller vad säger du Kherzam-klan-Roghan-benkapare?

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Kan alla som envisas med att skriva sina noveller göra det någon annanstans. Jag själv tycker att det är fruktansvärt tråkigt med sådana inlägg som bara tar plats. Jag skiter fullständigt i din Tapio och vill inte se den mer på forumet då det inte finns några frågor med i inlägget. Är detta ett diskusionsforum eller inte?

För helvete!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad är det för fel på att höra lite om de olika äventyr och missöden som andra Eonspelare råkar ut för? Särskilt som de kan ge inspiration.
 

RavenLord

Veteran
Joined
13 Aug 2000
Messages
42
Location
Gävle
gillar du dom inte är det bara att strunta i att läsa dom, ingen tvingar dig....

- Death is more universal then life; everyone dies, but not everyone lives. -
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Därför att det ska ha något med inläggen att göra. Jag själv gör ju några sådana inlägg, men de ska vara förklarande eller ha med en fråga i slutet. Inte bara skriva in vad de har gjort utan att det har något som helst med forumet att göra. Då hoppar intressanta diskusioner ner en sida bara för att någon vill berätta om alla händelser de har gjort förra spelmötet. Jag har inte tid med massa skit. Förövrigt var berättelsen inte ens intressant. Två killar satt och talade på ett värdshus. Jätteskoj...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag trodde det var en fråga i slutet. Sedan tar de bara upp plats så att de viktiga inläggen försvinner.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det verkar faktiskt som det är fler som tycker att det är intressant än folk som inte gör det. Dessutom så har jag för mig att du kan gå in på dina personliga inställningar och ställa in hur många trådar som ska visas på varje sida.
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag vill att Tapio och Kherzam skall fortsätta sina äventyr. Det var där jag fick min insperation.

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Tapio del 7

HÄR ÄR EN ROLIG NOVELL!

Tapio vaknade upp igen. Vad hade hänt? Javisst ja, ödlevarelsen i djungeln.
Och återigen fanns De Galt och Zander där.
-"Du har sovit länge" sade De Galt.
"Men nu ¨måste vi..." hann Tapio säga innan han somnade av utmattning, Igen.

Kherzam lade till de sista detaljerna, ställde in boken i hyllan, och begav
sig ut mot ljuset. När han kom ut så såg vakten betydligt gladare ut. Det
visade sig att en Zolod köpman och hans brorson behövde militär eskort men
de kunde bara avvara Kherzam han skulle till samma mål som de: Talon.
Kherzam tackade för hjälpen till den numera inte så buttre vakten och
hittade snart köpmannens vagn.
-"Goddag..." Började han, den dvärgiska etiketten uttalades och dvärgen
begav sig ännu en gång iväg på en resa.

Tapio, Zander och De Galt hade ridit i sporrsträck de senaste tre dagarna.
De hade blivit försenade flera gånger och ingen av de vile vänta, särskilt
inte Tapio då han skulle få en rund ersättning p.g.a. sin sargade arm som
var ett bevis på hans "lojalitet(PAH!)". De kom i alla fall till slut till
Talon. De red in i staden och fram till en stor borggård.
"vänta här så hämtar vi din belöning sa De Galt." Och han väntade...

Här är bara ett tråkigt mellanspel som jag gjorde nöjet att lägga på DEJ Silversurfan. Jag gör detta då jag inte känner mig på något förlåtande humör. Men jag måste låta storyn gå och här är ett av de sista tråkiga partierna innan det roliga inträffar.

Du kanske är Daak för jag är

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Eh?

-"Goddag..." Började han, den dvärgiska etiketten uttalades och dvärgen begav sig ännu en gång iväg på en resa.

Jag trodde att dvärgisk etikett bestod av hälsningsfrasen "Vad vill du?" och kroppsspråk...

"Men för all del
Jag kan ha fel"

RhiHaoEn
/Cernael san
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Tapio del 7

Tjosan... Del sju och fortfarande lika tråkig. Jag väntar spänt på del 3476 då det roliga börjar...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Re: Tapio del 7

Silver, vi skiter i dina åsikter! Du behöver inte bry dig! Akta så inte jag suddar ut dig "silversurfer"...

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag håller med dig walium och det kanske var tråkigt och höra två pers som satt inne på ett värdshus och snacka. Det kommer bli bättre nästa gång...

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Tapio del 7

Där hör man, där hör man.

Jag tycker du låter lite upprörd./images/icons/tongue.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top