PROMOTION [Den yttersta domen] »Mellan Skylla och Charybdis« är släppt

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Mellan Scylla och Charybdis_omslag.png
Mellan Skylla och Charybdis
Varmed man spelar den turbulenta tid som följde på jiangong Jastiss Hamiscoras tillträde.

Mellan Skylla och Charybdis
är berättelsen om de dagar då Charybdis’ balianister och zhaitu stod i harnesk mot varandra och asteroidens framtid var oviss. I äventyret iklär spelarna sig rollerna som fyra av de figurer som står i stormens öga: jiangong Jastiss och tre av de figurer som i dessa dagar vill förmå hen att ta parti för just deras fraktion. Det är deras handlingar kommer att avgöra Charybdis' öde. Denna berättelse handlar om det svåra att vara säker på sin väg, riskerna förbundna med att agera förhastat och faran i att tveka.

Detta är ett äventyr till Den yttersta domen, för 4–5 spelare att spela på 4–5 timmar, som utspelar sig i huvudbältet. Det innehåller:
  • En explosiv situation, vars konflikter härrör ur Charybdis samhällsstruktur och religiösa föreställningar, och fyra rollpersoner, som agerar utifrån sin plats i dessa.
  • Biroller, fraktioner, bakgrund och tekniker för att levandegöra Charybdis’ och dess konflikter.
  • Presentationer av de två religioner som står i strid i huvudbältet: den inhemska tro zhaijiao samt den ortodoxa balianismen, som sprids från de jovianska församlingarna.
Äventyret är gratis att ladda ner från spelets hemsida eller DriveThruRPG, som ett någorlunda utskriftsvänligt A5-häfte på 64 sidor, illustrerat av Ronja Melin. Senast till Gothcon kommer äventyret att även finnas tillgängligt i tryck.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,708
Location
Göteborg
Hurra! Jag har inte spelat det sedan det skrevs om, men det är ett riktigt bra äventyr. Kul att se att det är släppt!

Är nästa steg spelet självt, eller har du fler äventyr på gång?
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Tack så mycket!

Är nästa steg spelet självt, eller har du fler äventyr på gång?
Vi får se .Jag hade tänkt jobba med att revidera och göra kampanjboken härnäst, men jag har blivit lite sugen på att göra i ordning den gamla favoriten Det är hit man kommer när man kommer hem för släpp. Jag ska känna efter.
 
Last edited:

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Nu finns Mellan Skylla och Charybdis även som tryckt bok, för den som vill ha en sådan! 73 sidor i pocket med skyddsomslag; samma format som Söndrade vi falla. Innehållet är i praktiken samma som i PDF:en, fast med en del färgsidor och -detaljer samt lite extra hjälpmedel i appendixen. Det går att beställa från Publit, eller om man kommer på Gothcon kan man skaffa ett ex där. Där kommer också finnas möjlighet att spela äventyret i fråga.

 
Top