Tänkte samma sakSka erkänna att jag först läste Valar och Vidunder och tänkte att det var en monstebok med marint fokus (och en ganska krystad titel).
Tänkte samma sakSka erkänna att jag först läste Valar och Vidunder och tänkte att det var en monstebok med marint fokus (och en ganska krystad titel).
Det är inget dåligt utbud av material än så länge. Vad vi behöver nu är någon som kan/har tid att läsa dem och recensera dem! Och sedan strukturera och katalogisera dem i olika fack som äventyr, supplement, bra, dålig och kanske "rekommenderas"![]()
Jag har skummat genom Fantastiska ting 2 och måste säga att det ser riktigt bra ut. Kul idé att dela upp det i kategorier och superbra bonus med korten i slutet. Bara att skriva ut, klippa till, laminera och dela ut till den lyckliga spelaren som hittar ett av föremålenNamn: Fantastiska ting 2
Språk: Svenska
Typ: 100 magiska föremål
Format: PDF
Pris: PWYW
Skapare: Skaldekonst
Länk: Drivethru
Övrigt: Innehåller 100 nya magiska föremål. Alla illustrerade och med tillhörande kort att skriva ut.
10 Dolkar, 10 Svärd, 10 Yxor, 10 Krossvapen, 10 Spjut/stångvapen, 10 Bågar, 10 Stavar, 10 Sköldar, 10 Ringar, 10 Andra fantastiska ting
Lysande idé och ett bra tillbehör som snabbar upp det för SLNamn: Taverngenerator / Värdshusgeneratorn
Språk: Engelska/Svenska
Typ: Slumptabeller
Format: PDF
Pris: PWYW
Skapare: Skaldekonst
Länk: Engelska / Svenska
Övrigt: Expanderad version av mitt bidrag till Dragonburn17 på DOD Discorden.
Skapa en krog eller ett värdshus komplett med inredning, spännande detaljer samt bartenderns humör och klädsel. Skapa maträtter, dryck, och naturligtvis ett namn för etablissemanget.
Oavsett om det är en livlig ölstuga, en klassik krog eller ett elegant värdshus så kan du låta tärningarna avgöra, eller mixa och matcha som du vill.