DoD Den ULTIMATA Tredjepartstråden

Det är inget dåligt utbud av material än så länge. Vad vi behöver nu är någon som kan/har tid att läsa dem och recensera dem! Och sedan strukturera och katalogisera dem i olika fack som äventyr, supplement, bra, dålig och kanske "rekommenderas" :)

@God45

Jag har så begränsad tid och annat jag tagit på mig. Men recenserar jag någon av de här sakerna återkommer jag 👍

Jag kommer få spela ”En ond plats i ett grönt helvete” ser det ut som dock, så den kan jag inte läsa. Men spelledaren säger att den modulen är supercool!

Last edited by a moderator:
1746878058374.png
Namn: Drakborgen - Ath Ungols Hemlighet / Drakborgen - The Secret of Ath Ungol
Språk: Svenska / Engelska
Typ: Tryckt bok samt PDF
Format: 186 sidor hårdpärm, G5
Skapare: Per Holmström
Länkar: Bok + PDF på grottkral.se eller valfri återförsäljare.
PDF på DrivethruRPG (Svenska) (Engelska)
Pris: Bok + PDF: 349 kr
PDF: $19.99 USD
Övrigt: Den officiella Drakborgen-modulen till Drakar och Demoner. Innehåller original-artworken från Drakborgen av Anders Jeppsson. Separat världskarta i storlek G2 över norra delen av Drakborgens värld medföljer den fysiska boken.

Last edited:
Namn: Taverngenerator / Värdshusgeneratorn
Språk: Engelska/Svenska
Typ: Slumptabeller
Format: PDF
Pris: PWYW
Skapare: Skaldekonst
Länk: Engelska / Svenska
Övrigt: Expanderad version av mitt bidrag till Dragonburn17 på DOD Discorden.

Skapa en krog eller ett värdshus komplett med inredning, spännande detaljer samt bartenderns humör och klädsel. Skapa maträtter, dryck, och naturligtvis ett namn för etablissemanget.

Oavsett om det är en livlig ölstuga, en klassik krog eller ett elegant värdshus så kan du låta tärningarna avgöra, eller mixa och matcha som du vill.

Namn: Fantastiska ting 2
Språk: Svenska
Typ: 100 magiska föremål
Länk: Drivethru
Övrigt: Innehåller 100 nya magiska föremål. Alla illustrerade och med tillhörande kort att skriva ut.
10 Dolkar, 10 Svärd, 10 Yxor, 10 Krossvapen, 10 Spjut/stångvapen, 10 Bågar, 10 Stavar, 10 Sköldar, 10 Ringar, 10 Andra fantastiska ting

Namn: Fantastiska ting 2
Språk: Svenska
Typ: 100 magiska föremål
Länk: Drivethru
Övrigt: Innehåller 100 nya magiska föremål. Alla illustrerade och med tillhörande kort att skriva ut.
10 Dolkar, 10 Svärd, 10 Yxor, 10 Krossvapen, 10 Spjut/stångvapen, 10 Bågar, 10 Stavar, 10 Sköldar, 10 Ringar, 10 Andra fantastiska ting
Jag har skummat genom Fantastiska ting 2 och måste säga att det ser riktigt bra ut. Kul idé att dela upp det i kategorier och superbra bonus med korten i slutet. Bara att skriva ut, klippa till, laminera och dela ut till den lyckliga spelaren som hittar ett av föremålen :)

Namn: Taverngenerator / Värdshusgeneratorn
Språk: Engelska/Svenska
Typ: Slumptabeller
Länk: Engelska / Svenska
Övrigt: Expanderad version av mitt bidrag till Dragonburn17 på DOD Discorden.

Skapa en krog eller ett värdshus komplett med inredning, spännande detaljer samt bartenderns humör och klädsel. Skapa maträtter, dryck, och naturligtvis ett namn för etablissemanget.

Oavsett om det är en livlig ölstuga, en klassik krog eller ett elegant värdshus så kan du låta tärningarna avgöra, eller mixa och matcha som du vill.
Lysande idé och ett bra tillbehör som snabbar upp det för SL :)

Hej, jag vill bara påminna om att det här inte är rätt plats för att diskutera tredjepartsprodukterna. Om ni vill kommentera eller diskutera en produkt är det bättre att ni startar en ny tråd.

Tack på förhand!

Back