Den stora tråden om rollspelspoddar

Då var det dags för det andra och och sista avsnittet på denna episka färd genom Drakborgens mörker. Kommer spelarna att ta sig ut, eller kommer mörkret att ta dem?

Lyssna så får ni svaret!

(Det är då jag som Spelleder de två stackars spelarna genom detta egenskrivna äventyr)

Finns så klart på din favorit-pod-site också.

Materialist Game Labs

Kräla!
Har packat ihop ytterligare en kampanj. Stöter och blöter vad de lärt sig efter att ha tagit del av det egenskrivna äventyret Agent Provokatör. Våra vänner springer längs Paris gator och torg under 1600-talets senare hälft - dragna värjor, paceing, Conan 2D20.

Black Noise: MGL har blivit med piratradio, tre musikspår har lagts ut. Denna gång det nystartade bandet Göteborg som begivit sig till Öckerö med sina field recordnings. Ta del av det suggestiva ljudlandskapet Harbour Church där bland annat en lokal präst spelar fiol. Lyssna nu inför det kommande albumet Waters of the Western Port.

Märklighetstroget: Den första rollspelspodden är tillbaka efter 14 års uppehåll. Nu senast talar Thom med Mia Gibson @Fuchsia om det aktuella soloäventyret Vävgrinden, cthuluesk skräck öppet för late pledge.

+ Flera podcasts i feeden som Spel eller Barbari, Gris Slop Shop

Soundcloud: Rss: https://feeds.soundcloud.com/users/soundcloud:users:1630390490/sounds.rss

Last edited:
Vad hände med Rollspelsradio - ett spel i taget? För det blev verkligen ett spel i taget - det blev väl bara ett spel? 52 bra och ibland riktigt långa avsnitt av M:Å0 Flykten från Paradiset och sen tystnad - ingen förklaring.

Gjorde dom fler? Tappade dom sugen? Dog bandspelaren? Har jag bara fått något om bakfoten? Nån som vet?
Detta undrar jag också vad som hände med rollspelsradion.se. Gillade deras Genlab Alpha och allt kände så uppstyrt med sida och sådant. Sedan slutade de. Men kan gissa att det är mycket jobb att hålla igång. Hade gärna hört mer från dessa.

Back