Den stora tråden om rollspelspoddar

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Så har sammanställt med infon från tråden. Vad imponerande ni är, och vilken kvalitet på teknik, innehåll och kreativitet ni bjuder på! *-markerade poddar är enligt uppgift inte rollspelsfokuserade.

PodAnvändareBeskrivning
Bortom Bortom@Robert Jonsson"Bortom: Bortom är en svensk poddradio där Robert Jonsson talar om rollspel i allmänhet, men Bortom: Lögnens slöja och Leviathan i synnerhet."
Fummeplpodden@ceruleanfive"En podcast där nördar snackar spontant och subjektivt kring rollspel. Ibland spelar vi även rollspel i actual play-format."
Geekpodden *@LightshyGeekPodden är en nöjespodcast som tar upp nyheter, händelser, rykten, topplistor och annat kul relaterat till film, musik, spel, TV-serier, böcker, brädspel, resor, trender etc.
LÄS HÅRT! *@Dilandau"Johan Wanloo och Magnus Dahl läser böcker om rymdskepp, vampyrer, zombies, femme fataler, monster, cowboys, trollkarlar, ninjor, enmansarméer, galna vetenskapsmän, intriger vid franska hovet, käcka pojk-sidekicks, tidsresor och flickreportrar med skinn på näsan."
Nordnordost@wilper , @DeBracy & @Sysp"Rollspel. Te. Mys. Norrland."
PodCon@Nässe"Podcast om roller och spel och rollspel."
Red Moon Roleplaying@RedMoon"Red Moon Roleplaying is an actual play podcast that stays in-character and focuses on immersion and atmosphere, using dark ambient background music to get the feeling right..."
Pod Trek *@Stövelkatten"Sveriges bästa Star Trek-podcast! "
Rollspelsdags@Anthrox"Vi är ett gäng som gillar rollspel! Vi har ofta väldigt roligt när vi spelar och tänkte att "det kanske andra också skulle ha om dom lyssnade?" Så vi började spela in våra avsnitt!"
Rollspelsfika@APM"En diskussionspodcast om rollspel. Välkomna på mys."
Rollspelsklubben@IcarusDream"Rollspelsklubben handlar om olika aspekter av rollspelande och spelledande. Det presenterar intervjuer med svenska rollspelsskapare och personligheter."
Signaler från Zonen@TomasFriaLigan"Din trygga vän i vägen mot undergången. En podcast från förläggarna i Fria Ligan om allt möjligt nördigt, men framförallt rollspel och böcker."
Soloäventyret@Robert Jonsson"Soloäventyret är en stämningsfylld actual play-podcast mellan en spelledare och en spelare."
Spelhyllan@Khan"En podd där rollspelare pratar med rollspelare."
Spelsnackarna@Marrik den allvetande"Vi är två bröder [...] som för ut våra veckosamtal om alla sorters sällskapsspel i offentligheten, och tillsammans driver vi podcasten Spelsnackarna."
Svartvikens Rollspelspodd@kwarnberg"Svartviken Rollspelspodd är en actual play-podd från västkusten som släpper nytt avsnitt varje fredag."
Sweden Rolls@Drelis"Four actors play the best of swedish RPGs with one of Swedens most experienced and appreciated podcast GMs."
Vi Spelar Rollspel@Axel Widén"Vi Spelar Rollspel är en podcast där vi spelar rollspel. Vi vill lyfta fram det vi tycker är roligast med rollspel, nämligen den skräddarsydda men samtidigt oförutsägbara berättelse som växer fram under spelets gång. "
Viskningar från kryptan@Eksem, @Rob & @anth"Viskningar från Kryptan handlar om old school Dungeons and Dragons."
Ehhrm... Fick inte vi vara med :'(
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Oj, förlåt Henke! Hur kunde jag missa; första inlägget i tråden och jag har ju dessutom lyssnat på några av avsnitten efter att du sålde mig Noirboken. :)

Fixar på en gång.
Jaaa, just det ja. Hoppas boken kom till användning!
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
413
Location
Linköping, Sverige
Jag gör (eller spelar in och "redigerar") PLEW-podden. En AP-podd främst inspelad på olika LinCon.

Än så länge har bara LinCon 2016 kommit ut, och jag har inte fått tummen ur för att gå igenom och ge ut efterföljande LinCons :rolleyes: Hoppas livet ska ge mig lite utrymme för att komma igång med publicerandet igen.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Lagt till PLEW-podden också.

Även lagt in vad för typ av innehåll på några. Har bara lyssnat på max en tredjedel av dessa, och i övrigt använt beskrivningen. Skicka ett PM om något är fel eller om något ska kompletteras. Ska försöka lyssna genom något/några avsnitt från varje pod i veckan som kommer.
 
Top