Den stora punktråden!

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Låt höra?
Om vi har en generös definition, och om Wolfbrigade är crust, finns det en hel del uk hc / pre-crust osv som är bra. Alltså klassiska band som Discharge, Doom, Disgust osv. Cimex bitvis. Men jag kallar det hellre kängpunk eller bara hardcore eftersom crust för tankarna till snuskiga hippie-attribut.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Om vi har en generös definition, och om Wolfbrigade är crust, finns det en hel del uk hc / pre-crust osv som är bra. Alltså klassiska band som Discharge, Doom, Disgust osv. Cimex bitvis. Men jag kallar det hellre kängpunk eller bara hardcore eftersom crust för tankarna till snuskiga hippie-attribut.
Jag gillar termen råpunk framför kängpunk, men bägge funkar =)
Gillar alla band du nämner där dessutom.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Så var det dags för våra börder i östs take på agent bulldog

Det var meningen att det skulle bli en tribute-skiva, vet inte vad som hände med den.
Analogs, Last Rough Cause, Antipatis och Johnny Asbo & The Young Guns bidrag är redan utgivna på olika sätt.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Haymaker. Tim Steinfort är något av en personlig favorit.

Ha, han är en trevlig snubbe men jag förstår att många stör sig på honom.
När vi spelade med Haymaker i Tyskland fick han kompanistryk pga ren dryghet :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ha, han är en trevlig snubbe men jag förstår att många stör sig på honom.
När vi spelade med Haymaker i Tyskland fick han kompanistryk pga ren dryghet :)
Jag har hört det ifrån folk som haft med han att göra att han är lite av en larger then life personlighet och kan va jävligt dumdryg . Men va fan jag ska inte va polare med karln bara lyssna på hans musik 🤣
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Sveriges första skunx band vad jag fått berättat för mig skunx = skins and punx alltså ett band med både skinheads och punkare i bandet.
@ÅkeZorkh kanske har mer info om detta stämmer att dom var det första skunx bandet.

 
Top