Varulv DEN STORA KONSTUTSTÄLLNINGEN

Käraste Margrete,

Jsg undrar bara kort om det vore möjligt att placera Roslin något mer centralt än så som vi diskuterade i onsdags? Mina kollegor är så unga (och andra är så fast i 1600-talet) att jag är rädd att Roslins verk kanske får en ofördelaktig placering.

Sedan måste jag säga att jag är lite trött på att behöva säga till Greger att man inte får röka på arbetsrummen. Han tar gärna dit sina kompisar och så röker de, dricker vin och pratar gipsmodeller till midnatt minst. Kan du göra något?

Nu är det bara dagsr kvar tills invigningen och jag är faktiskt pirrig! Vet du hur många som är föranmälda? Kommer den där kufen som är inläst på Waterhouse tro?

Lägger till en favorit som jag vet att du också älskar!

IMG_3065.jpeg

/Henrieta Balsaqcuqeue-duMilles

Okej, efter @Hägerstrands supersuccé är det nu dags att bita huvudet av de här sega oxveckorna och köra ett sista varulvsspel innan vi tar helg med påsk, dymlar och tokiga harar!

I det här spelet är byborna ett antal ömtåliga och stroppiga konstkännare, kuratorer och konstvetare som ÄLSKAR traditionell konst och arbetar På det stora konstmuseet. De avskyr POSTMODERNISM som är det värsta som finns (är allting relativt nu, finns det ingen respekt för traditionella värden, är panerad fisk en semla och vem tänker på barnen?!?!?!?!?!).

Men se! Ett par (1,2,3 eller fler?!) riktigt tykna postmoderna bråkstakar från Moderna museet har lyckats nästla sig in På det stora konstmuseet och ställer till med bananer och skit. [Nej det som har postats hittills har ingen bäring på vem som har vilken roll; alla roller slumpas med random.org]

Och som om det inte vore nog så kanske en tredje fraktion dyker upp som — hör och häpna — är ännu jävligare än vad postmodernismen är (går det ens?). [Detta beror helt och hållet på hur många som anmäler sig]

Helt vanliga regler, ni vet vad som gäller.
Ja, man får bildgoogla och hålla på! Det här varulvsspelet ska ju kretsa kring konst! Se det som en performance! En yster vårdans i konstens tecken!

Detaljer om spelet följer, kom gärna med hjälpsam kritik och frågor innan katastrofen är ett faktum.

Ordning
Röstning
Förmågor
Nattmord

Specialroller:
En siare
En väktare
En joker

Siaren
Siarförmågan flyttas till den som blir siad. Om siaren blir nattmördad kan hen inte berätta om resultatet av sieriet, dock hindrar inte nattmordet att en ny siare väljs. Om siarens tilltänkta mål blir nattmördad försvinner siarförmågan ur spel. Ulvar kan få förmågan.

Väktaren
Väktaren kan neutralisera nattmordsförmågan hos en utvald spelare (givet att denne är den nattmördande ulven). Om spelaren väktaren väljer ut är siare och bybo mördas den spelaren (Siaren är en känslig typ som inte klarar av att få kritik). Om siaren dör på det här sättet försvinner också siarförmågan ur spel. Väktaren kan inte hindra mord mot sig själv. Väktarförmågan fungerar endast så länge det finns mer än en ulv.

Jokern
Jokern får en förmågeanvändning (ej nattmord) som riktats mot sig att slumpmässigt hamna någon annanstans.

Varje runda sker ett nattmord. Om ulvarna inte aktivt väljer vem som ska nattmördas väljs nattmördande ulv och dess offer ut med hjälp av slumpen.

Hemligheter och bös
Bybor känner till en hemlighet: [hemlig information om spelet, den här informationen formuleras individuellt för att förhindra PM-gate]

För att ulvarna ska få lite hjälp att lista ut bybornas hemlighet har de fått några ledtrådar utan djupare förklaring som en sorts alibiinformation.

Men redan nu kan ni kanske lägga ihop ett och annat utifrån den fruktansvärt roliga bakgrundshistoria jag förvirrat er med! Läs den gärna!

NU ÖPPNAR DEN OFFICIELLA ANMÄLNINGEN! IN OCH RÖJ!

Anmälan stängs den 15/3 kl 12.00.

Spelet startar den mån 16/3 kl 09.00 och R1 avslutas samma dag kl 21.00. Strax därpå startar R2. Snabba ryck mao! Yep yep!

IMG_3079.jpeg

Last edited:
Jävla Postmodernt från Basse att först ha en teasertråd som alla trot är en anmälan för att sen öppna världens kortaste anmälningsfönster

Vad är väl en dag på museet, tråkig, urtrist, gammalmodig, fossil och aldeles, aldeles underbar. Jag måste helt klart bevittna denna utställning.

Jag fattar inte om jag är anmäld eller inte.
Hej! Tack för din fråga! I vanliga fall hjälper kundkontakt dig, men nu väljer jag att svara som avdelningschef på Det stora konstmuseet.

I vårt system ser vi att du har en giltig anmälan och ser fram att få välkomna dig till premiäröppningen den 16/3 kl. 09.00!

Vänligen,
Margrete
————————

Margrete du Bois-Liljegraantz-Höök
Institutionschef,
fil dr konstnärlig vetenskap på konstnärlig grund med inriktning mot nordiskt traditionellt figurativt 1800-talsmåleri.
IMG_3035.jpeg

Attachments

• IMG_3035.jpeg
    IMG_3035.jpeg
    129.6 KB · Views: 0
Hej! Tack för din fråga! I vanliga fall hjälper kundkontakt dig, men nu väljer jag att svara som avdelningschef på Det stora konstmuseet.

I vårt system ser vi att du har en giltig anmälan och ser fram att få välkomna dig till premiäröppningen den 16/3 kl. 09.00!

Vänligen,
Margrete
————————

Margrete du Bois-Liljegraantz-Höök
Institutionschef,
fil dr konstnärlig vetenskap på konstnärlig grund med inriktning mot nordiskt traditionellt figurativt 1800-talsmåleri.
View attachment 28912
Fattar inte

Jag är på Skolledarkongressen i Göteborg med start på måndag, så vill flagga för dåligt deltagande från måndag eftermiddag fram till onsdag kväll. Mitt fokus kommer som ni förstår vara på att tillsammans med mina gelikar ondgöra oss över den tvivelaktiga kvaliteten på lärarkåren.
Visst lågflygande aviseras, det finns 2 nödutgångar längst bak osv

Mitt fokus kommer som ni förstår vara på att tillsammans med mina gelikar ondgöra oss över den tvivelaktiga kvaliteten på lärarkåren
Så vi som är lärare kommer med andra ord ligga risigt till i dina analyser och röd-grön listor. Uppfattat!

Så vi som är lärare kommer med andra ord ligga risigt till i dina analyser och röd-grön listor. Uppfattat!
ah mitt framtidsnamn är Mohamsson så vad jag sa idag kanske inte alls gäller imorgon!
Idag har jag en röd linje mot ulvar, men på måndag behöver man utgå från dagens framtid måndagens nutid och tisdagens dåtid och då kanske en röd linje känns fel!

Jag tycker vi sluter oss samman och röstar ut Bonkern direkt i R1, Isaac.
du är ju inte ens lärare längre, du är ju en sån där som inte orkar ha klassundervisning och istället efter nån postmodern utbildning om ”vad är egentligen kunskap egentligen” går runt som spec och berättar för folk som faktiskt orkar ha helklass hur de borde göra.
Om @Sömniga Isaac inte är kretin borde han inse att en femtekolonnare som du inte är något att luta sig mot

Last edited:
Asså Basse! Jag har hållit dig om ryggen i vått å torrt, trots att jag vetat att vi varit på olika fraktioner har jag försvarat dig, trots att du vände dig från mig i sista stund i twilight när jag var en gullig och i det närmaste helt ofarlig varulvsflicka.

Nu försöker du bräcka de andra krånglande spelledarna med regler och förmågor som är omöjliga att förstå. Å ena sidan, men inte då, men om jupiter står i zenit och polstjärnan i kräftans vändkrets. Dessutom start på måndag morgon - alla är inte lärare! Då jag jobbar hela dan och ska fira min sons födelsedag på kvällen så anmäler jag mig enbart för att förstöra spelet med en irriterande frånvaro. Så får du stå där med för många beställda snittar på utställningens invigning.

Röst: @basenaji

Back