Den stora favoritalbumtråden!

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Kul :)
Ja, det är fransk punkperfektion. Och deras 80-talsscen var inte att leka med. Helt i paritet med den brittiska. Om inte bättre. Högre kvalitet genomgående.

Även Camera Silens andra album är fantastiskt, men det är med en annan sångare (gitarristen från första) eftersom Gilles försvunnit då. Mycket saxofon (punkgrodor har alltid varit världsledande på punksaxofon) och reggae-influenser.
Camera silens har jag inte hört på år och dar
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Ronnie James Dio var en fantastisk sångare.
O ja. Jag har inte sett många av de gamla giganterna live, men Dio lyckades jag pricka en gång i alla fall. Åldrad, späd, och fortfarande med typ världens största röst.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Det ä sjukt svårt att välja det roterar ju nästan dag från dag. Just idag och många andra dagar

Hellacopters- Grace of god

Men hade likaväl kunnat vara Pearl Jam- Vs., Pink Floyd-Darkside of the Moon, Kvelertak- Meir eller Smashing Pumpkins Mellon collie and the infinite Sadness. Den skiva jag lyssnat mest på i mitt liv är nog fortfarande Nevermind med Nirvana dock, även om Vs är nära.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Genesis - A Trick of the Tail


Sjukt nog sammanföll min upptäckt av albumet med min upptäckt av Star Wars RPG av West End Games. Så när jag lyssnar minns jag äventyr i Star Wars-galaxen istället för vad som är mer rimligt, äventyr i Old World.

Just ja, den som tvivlar på Phil Collins storhet som trummis kan lyssna på den här plattan och bli motbevisad.
 
Top