Nekromanti Den skimrande vägen

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Jag undrar om det är någon som vet mer om den skimrande vägen än vad som står i mystik och magi.

Varför vill de infiltrera Legio Colonan

Illuminering okej, men upplysta om vad. Vad är deras filosofiska mål

Tack på förhand
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
"Varför vill de infiltrera Legio Colonan"

Min irriterande motfråga blir, Varför skulle dom inte vilja det?

De olika magikervägarna håller sig för sig själva. De har sina egna hemligheter och sina egna forskningsresultat som de inte är allt för ivriga att dela med sig av till omvärlden. Däremot kan man lite försiktigt idka ett vänskapligt utbyte av kunskap med andra magivägar. Legio Colonan och Kabalaorden står t.ex. varandra ganska nära.

Så intresset i att infiltrera Legio Colonan är att sno deras hemlisasr, för sådana har dom säkerligen i överflöd. Betänk bara att det är just Legio Colonan som har producerat de mest kompetenta magiteoretikerna de senaste århundradena och att det är just de som är ledande på området.


"Illuminering okej, men upplysta om vad. Vad är deras filosofiska mål"

You tell me :gremwink:

Om det inte står i boken så är det att betrakta som en så kallad "vit fläck" som är lämnad till spelledaren att hitta på själv. Mundana är förvisso en detaljerad värld men det finns många detaljer som spelledare själv måste fylla i för att få en helhetsbild.


/Naug
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
För att...

Illuminering okej, men upplysta om vad. Vad är deras filosofiska mål
Kunskap är makt. Ju mer illuminerad/upplyst av kunskap du blir av kunskap desto mer makt får du. I kampen mot "det mörka/ondskan/whatever" så är all makt ett värdefullt verktyg eller vapen.

Varför vill de infiltrera Legio Colonan
Kanske för att de är magiorden med den senaste forskningen? Kunskap var ju makt som sagt...

Jag undrar om det är någon som vet mer om den skimrande vägen än vad som står i mystik och magi.
Yepp, jag vet var ifrån deras sällskap härstammar. Enligt en visst mystisk order uppe på Aralionsbergets topp sä är de bara en utbrytargrupp. Tydligen så har de missuppfattat både ett och annat och tydligen så finner du resten i en intressant bok som släpps någon gång i början av nästa år...
 
Top