Nekromanti Den sköna känslan av att inte bry sig

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,549
Insikt baserad på några sentida forumstrådar.

Någon planerar en ny version av Chock men jag bryr mig inte, för Chock - eller skräck över huvud taget - är inte min kopp te.

Riotminds kickstartar ett nytt Ereb Altor men jag bryr mig inte, för Riotminds produkter är inte min kopp te.

Det finns fortfarande inte en bok om magi till Eon IV men jag bryr mig inte, för Eon är inte min kopp te.

Ibland är det skönt att inte bry sig. Nu ska jag ta mig en kopp te.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,721
Location
Eskilstuna


Det fina är ju att även om det skulle kunna vara ens kopp te så finns de äldre varianterna kvar, man kan välja de delar man gillar eller skapa husregler för det som saknas.
 

Attachments

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Tja, för egen del är diskussionen mer principiell än personlig. Bry mig hade jag väl först gjort om det inte fanns något spel under aktiv utgivning som jag tyckte var bra.

Det sagt bottnar det hela väl i att det är roligt att spela spel som är aktiva, därav engagemanget i trådarna, att bara spela döda spel skulle kännas andefattigt.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Jag skulle vilja vända på det och säga: "Den sköna känslan av att någon annan bryr sig!"

Är det inte fantastiskt att det finns människor där ute som är tillräckligt intresserade av vår pyttesmala hobby för att orka gräva fram gamla artefakter och studera dem? Och än mer att omtolka dem till något som dagens moderna människor förstår och uppskattar? :)

Och om inte just vi med våra subjektiva preferenser uppskattar verket så är skapandet och passionen härlig och uppmuntransvärd!

Det var dagens optimism förbrukad i ett enda svep! Åter till att visa surläpp och racka ner på medmänniskorna.
Over and out!
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Här måste jag verkligen hålla med dunderklumpen! Det är ju bara underbart att någon vill lägga själ och hjärta i olika projekt helt utan vinning, inte för att de måste eller för att någon säger åt dem, utan helt enkelt för att de har lust. Sen delar de med dig av det, ofta utan att kräva något i gengäld! För att ta del i folks tankar och livsnerv här på forumet behöver man inte en gång säga tack.

Visst behöver man inte personligen bry sig om allting, men det är ju bara fantastiskt att någon gör det. Tack för det!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,549
För att förtydliga...

OP är inte alls menad som kritik mot de nämnda spelen i sig, mot spelskaparna eller mot de forumiter som deltagit i diskussionerna. Tvärt om beundrar jag engagemanget. OP ska inte heller ses som att jag är pessimistisk eller desillusionerad. Jag bryr mig, men om andra av de många spel som trots allt finns, och jag väljer mina strider därefter.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag håller mig till kaffe, det är min kopp te :) Men jag förstår tråden, det är mycket tyckande just nu.
 
Top