Nekromanti Den schönaste Star Wars-karaktären är:

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: C3PO skapad av Darth Vader

Jag tror inte att C3PO resonerar så. Han skulle enbart se det negativa i det hela (dock så har jag själv svårt att se något positivt med att ha blivit skapad av Darth Vader).

Visserligen om man ska vara petnoga så var själva skaparen Anakin (då han var snäll och tillhörde "the good Guys"), denna person blev sedan Darth Vader. C3PO skulle få tunga samvetskval av det.

Dock så måste jag säga att utan Darth Vader så skulle Star Wars inte vara lika bra


Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Jar jar suger!

Du måste skämta. Det enda Jar jar bidrar med är att förlöjliga hela Star Wars konceptet.

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jar jar suger!

"Du måste skämta. Det enda Jar jar bidrar med är att förlöjliga hela Star Wars konceptet."

Jag tror inte han skämtar. Jag skulle definitivt inte göra det. Jar Jar förlöjligar Star Wars-konceptet ungefär lika mycket om jawas, ewoker, ughnauter samt C-3P0 och R2-D2 (plus en hög andra droids vars enda uppgift är att vara roliga - till exempel den som Chewbacca vrålar på i ANH).

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: C3PO Lucks Bror

Den tanken på att C3PO på mångasätt blir Luke och Leia store bror då han åter uppbyggdes av unga Aniken...


( C3PO är skapad av gamla reservdelar och skrotade robotar troligen är de viktigaste delarna av honom tagen ur EN och samma typ av robot armar ben och annat är långsamt ihop samlad därför säger jag bara åter uppbyggdes )


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
No joke !

Nepp, ja skämtar inte alls faktiskt !
Kan inte säga det bättre än vad Krille skrev i medelande under mig.
Jag tycker att Jar Jar har bra roll i det hela. Kanske inte lika stor som resten, men ändå en karaktär som ger kydda och en hel del skratt åt det hela. Sånt gillar jag iaf !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Varför det ?

Vad är det som gör att Ja jar är ett sådant nerköp ?+
Jag tycker att han kryddar det hela lite.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Varför negativ ?

Varför så negativ ??
bara för att han är lite fumlig så behö´ver man inte kasta allskönts tråkigheter över honom.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det lät bättre...

Tycker att den översättningen låter MYCKET bättre än den andra...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Varför negativ ?

Grundproblemet för mig med Jar Jar är att han är FÖR disney och därtill är han mer ett irritationsmoment än ett roligt tillskott. Dessutom känns det som om han finns till just därför att Lucas ville leka med sina leksaker på ILM. En fråga - vad tycker du Jar Jar tillför filmen?

Hasse

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Carniel

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
53
Location
Sthlm
Re: Tycker jag inte

Hur fan kan man tycka att Darth Maul är trist!? Lucas går emot trenden att alla skurkar ska ha intressanta personligheter/blivit mobbade som barn etc, Istället så gör han en skurk som helt enkelt är ond! Inget jävla prat om sina planer på att förgöra galaxen/förslava alla människor/valfri ond grej. Nej du, Darth Maul kommer in i slutet och försöker effektivt att förgöra godingarna. Visst att han misslyckades, men han försökte iaf. Darth Maul är en riktig onding och det var synd att när Lucas väl gjorde en sån mästerskurk så var han tvungen att ta livet av honom i samma film.

-Carniel
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Varför negativ ?

Jag tycker att Jar Jar tillför en krydda till filem. Han är sådär lite lagom klantig så att det blir kul och spänning i det hela.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top