Nekromanti Den ridande dvärgen

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,604
Location
Helsingborg
"<EM>Säger något att dvärgar inte tål att rida av olika orsaker så innebär det inte att alla dvärgar är sådana.</EM>"
Vill minnas att det var en regel (M1, beskrivning av stenfolk s. 27) där det står: "Stenfolken är mystiskt förbundna med marken. När de direkt eller indirekt saknar kontakt med marken (t.ex. om de flyger eller seglar) blir de försvagade och yra (STY och SMI halveras)."
Så det är inte dvärgars mentalitet som det beror på utan att de är så jordnära (eh). Precis som en indianras (någon?) som inte är höjdrädda (skit, när jag väl ska flasha kommer jag inte ihåg namnet).
Någon som vet om att denne ofta blir sjösjuk drar sig för att åka båt men om omständigheterna säger annat så måste väl personen göra det. Likadant är det väl för dvärgen. Även om denne blir illamående så kan kortis tvinga sig själv till att hoppa upp på en vagn. Fast <EM>där</EM> kan mentaliteten spela in. Antingen är dvärgaset för stolt för att låta sina kamrater se denne illamående eller så har den för svag mentalitet för utsätta sig för sån't.
Rida? Försök själv att göra det vid, låt säga, 39-40° feber.

"<EM>Vi hade en halvlängdsman med i en kampanj han red på en mula (kallad åbäke) det gick utmärkt.</EM>"
Nu var det en dvärg och inte en hob det handlade om. För att se skillnad, se ovanstående svar. Schysst namn på mulan förresten. =)

/[color:green]Han</font color=green> som inte <EM>menade</EM> att skriva ett så långt inlägg. Det bara blev så
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Vagn?

Jo, det förståss..... men då tänker man så här. Va väljer dvärgen ? öl eller en vagn. jag vet iaf vad jag skulle ha valt....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top