Varulv Den orimlige Åbäket - R4

Vi vet vid det här laget att PM:et är en väldigt opålitlig källa. Flera har påpekat det. Så det gör varken till eller från.

Men det här är ju skitsnack. Anthrox hade inte fått valet i PM. Han var bybo men han var också tydlig med att han inte hade fått valet.

Du hävdar att du fått valet, men när man läser dina tidiga poster i R1 ser det ut som om du inte är medveten om valet alls.

Min anklagelsepunkt är inte att du inte fått valet, utan att du ljuger om att du fått det. Att vi vet att en bybo inte fick valet gör inte lögnen mindre ulvig.

Främst att du inte var med och hängde Stradh?

Fattar.

Det är en mycket, mycket svagare anklagelse i ett spel där ulvarna inte känner till varandra.

Om det värderas högre än mitt case mot Isaac är det märkligt, tycker jag.

Jag ser att Sidd har något förvirrat case om min första post i R1. Ni verkar båda tycka att det är vettigt? Förklara gärna hur ni tänker. Det enda jag ser är att Sidd citerar mitt första inlägg och sedan drar helt felaktiga slutsatser av det utan att förklara hur han resonerar.

Caset mot Isaac är glasklart, han har heller inte försökt bemöta det. Jag har varit tydlig genom hela spelet (förutom den här grejen med DTF som var dumt ju, men det faller eftersom jag är den första som ger ALLA detaljer på bybo-PM:et).

Om vi tänker oss att Isaac faktiskt lyckats identifiera Stradh som sin kollega är hans byte till Sysp talande. Kronologin i förra runda är följande:
1. Stradh är på väg att röstas ut för att han överlevde purgen.
2. Jag lyfter mitt case mot Isaac och spekulerar i att Sysp är hans kollega.
3. Isaac byter till Sysp
4. Jag annonserar att jag ska på bio och inte kommer vara aktiv under kvällen.
5. När varken jag eller Sidd byter till Sysp byter Isaac tillbaka till Stradh med en timme kvar till deadline.

(Värt att notera här är för övrigt att Isaac inte är en spelare som brukar rösthoppa).

Ulvarna har matchboll även i denna runda. Har ulv-Isaac identifierat ulv-Stradh som sin kollega är det helt rationellt av Isaac att rösta ut Stradh med tidslinjen ovan i åtanke.

Men det här är ju skitsnack. Anthrox hade inte fått valet i PM. Han var bybo men han var också tydlig med att han inte hade fått valet.

Du hävdar att du fått valet, men när man läser dina tidiga poster i R1 ser det ut som om du inte är medveten om valet alls.

Min anklagelsepunkt är inte att du inte fått valet, utan att du ljuger om att du fått det. Att vi vet att en bybo inte fick valet gör inte lögnen mindre ulvig.
Har vid flera tillfällen sagt att jag fått valet och hintat om det redan i runda 1.

Kan visa exempel imorgon. Men jag tänker att för den redan frälste, eller ulven, spelar det ingen roll. Dock kan det vara något som ger insikt för den som ska avgöra vem av oss som är ulv.

Jag tar tillbaka att jag hade sagt det många gånger, däremot har jag vagt i runda 1 antytt att jag har kännedom.

#34 finns en ledtråd. I min interaktion med Impe.
#150 där jag förklarar varför jag väntade med mitt första inlägg, som är direkt kopplat till kravet att gjort ett val innan du skriver något i tråden. Något jag sedan återkommer till i runda 2.
#266 så skriver jag mitt svar utifrån den kunskap jag har om det egna valet jag fick. Jag förtydligar för Sidd vad Basse menar. Kan upplevas som att det mer handlar om att jag fattar vad Basse skriver, så förstår att det är ett svagt argument för att jag kände igen hur bybornas PM ser ut.

Så ja, jag har inte varit så tydlig med informationen som jag trodde. Men jag har lämnat en del antydningar att jag har koll på läget, om än så svaga att jag fattar att en som inte är jag kanske inte ser det.

Jag tar tillbaka att jag hade sagt det många gånger, däremot har jag vagt i runda 1 antytt att jag har kännedom.

#34 finns en ledtråd. I min interaktion med Impe.
#150 där jag förklarar varför jag väntade med mitt första inlägg, som är direkt kopplat till kravet att gjort ett val innan du skriver något i tråden. Något jag sedan återkommer till i runda 2.
#266 så skriver jag mitt svar utifrån den kunskap jag har om det egna valet jag fick. Jag förtydligar för Sidd vad Basse menar. Kan upplevas som att det mer handlar om att jag fattar vad Basse skriver, så förstår att det är ett svagt argument för att jag kände igen hur bybornas PM ser ut.

Så ja, jag har inte varit så tydlig med informationen som jag trodde. Men jag har lämnat en del antydningar att jag har koll på läget, om än så svaga att jag fattar att en som inte är jag kanske inte ser det.
#333 i runda 2 är min koppling till #266 i runda 1, som förklarar varför jag kunde se att Basse blev mutad, trots att han blev misstrodd från flera håll.

Att du skrivit saker sent under R1 som refererar valet är irrelevant. Det gjorde Stradh också.

Det som är relevant är att du tidigt i rundan inte verkar känna till valet.
Och jag köper att det är en olycklig formulering. Är det den jag faller på, så är det så. Men jag skrev den för att vara vag om min egen kännedom. I efterhand en olycklig formulering vars syftning du nu väljer att trycka på stenhårt. Och det får du göra hur mycket du vill.

@Vimes, du som varit mycket tydligare än mig. Kan du visa och förklara var vi hittar din övertydlighet? Eller ska du hålla på den informationen?
Utöver att jag är först med att säga att valet handlade om förmågor är jag först med att parafrasera valet i sin helhet:

Men okej:

Jag fick välja mellan att antingen inte göra något (alternativ 1) eller att få en förmåga eller information (alternativ 2) med baksidan att jag dör om väktaren väktar mig.

Jag valde 1.

---

Jag fattar att du har segervittring, men den här passivt-aggressiva stilen är inte riktigt naturlig för dig.

Utöver att jag är först med att säga att valet handlade om förmågor är jag först med att parafrasera valet i sin helhet:

---

Jag fattar att du har segervittring, men den här passivt-aggressiva stilen är inte riktigt naturlig för dig.
Jag är bara trött och orkar inte. Jag är bybo, folk får tro vad de vill. Jag ger mig för dagen och checkar läget imorgon klockan 21. Lycka till byn.

Och jag köper att det är en olycklig formulering. Är det den jag faller på, så är det så. Men jag skrev den för att vara vag om min egen kännedom. I efterhand en olycklig formulering vars syftning du nu väljer att trycka på stenhårt. Och det får du göra hur mycket du vill.

Vad var det du menade när du skrev det då?

Du skriver faktiskt en del om byborollen innan dess, men det enda du skriver om då är breven. Jag tror inte du är medveten om valet innan det blir uppenbart i och med Anthrox brist på val.

Jag är bara trött och orkar inte. Jag är bybo, folk får tro vad de vill. Jag ger mig för dagen och checkar läget imorgon klockan 21. Lycka till byn.

Mycket märkligt spel. Väldigt aggressivt först där du också efterfrågar exempel på när jag varit tydlig och sedan utcheckning när du får svar.

Vad var det du menade när du skrev det då?
Jag kommer faktiskt inte ihåg. Jag minns att jag hade en tanke med det. Men i efterhand har jag helt glömt det. Jag vet även att när jag kikade på det i efterhand, ganska tidigt inpå, förstod jag att det skulle bli en sak som skulle dyka upp. Du har även pekat på det flera gånger. Jag minns inte exakt varför jag skrev som jag gjorde.

Nu checkar jag ut. Lycka till.

Men om du är bybo är Sysp ulven. Eftersom du ska checka ut eftersom jag svarade på dina frågor (?) så får jag kolla på Sysp själv helt enkelt.

Mycket märkligt spel. Väldigt aggressivt först där du också efterfrågar exempel på när jag varit tydlig och sedan utcheckning när du får svar.
Jag är människa och trött och har insett att det här inte är ett spel för mig. Så enkelt är det. Därför checkar jag ut. Skit trist för spelet, jag fattar. Jag tänkte att jag skulle ge det en chans igen, men jag pallar inte. En dyrköpt läxa för mig själv. Och det beror inte på dig eller någon annan spelare, det är jag som gjorde ett dumt val att inte lyssna på mig själv när något inom mig sa att jag inte borde anmäla mig till fler spel. Så enkelt är det.

Back