Nu har jag försökt läsa om båda. Det är ju inga smoking guns direkt.
Isaac är mer försiktig runt PM:en i början, Vimes trampar lite snett med DTF-diskussionen som tydligt inte borde vara en förklaring på till andra dödsorsaker där PM:et tydligt visar att det är väktaren som är orsaken. Men det känns som att Stradhs grönspel runt PM och bultsax och PM-formuleringar (särskilt hans sista outande i R3) och vad mer han nu fejkade tyder på att han hade alibi-PM så det är nog inte lönt att jaga andra ulven här heller. Friskriver båda.
Vimes överlag känns mer aktiv och jagande efter ulv vilket jag inte tror han gjort om han var Sven. Är han Bruce då? Mer sannolikt i alla fall. Hela historien med hans uppklippta skåp är nu ännu mer förvirrande om Stradhs bultsax nu är fejk.
SI:s försiktiga spel skulle kunna tyda på att han är antingen Sven eller Bruce, känns betydligt mer trevande. Han är uppgiven på slutet på ett trovärdigt sätt, ulv eller inte, så det drar jag inte för stora växlar på.
Det känns jäkligt skumt att lita på en Vimes som fortfarande lever i sista rundan men det här är ju ett uppochnedvänt spel med nattmord och väktning.
Det blir en chansning det här utan röstmönster eller nåt hårdare att gå på men jag får lita på magen.
Röst:
@Sömniga Isaac
Om du har nåt bra att komma med Isaac så kör, jag kikar in vid kvart i nio och ser om det finns nåt mer att överväga.