Varulv Den orimlige Åbäket - R2

Jag har ju hela R1 trott att alla ”Kroppsbyggare” har koll på byboPM och då vet attVäktaren inte vill råka döda bybo med sin Väktning.

Jag tvekar alltså i R1 på att Väkta folk med Förmåga.
Den slutsatsen har även Bruce & Sven landat i.
Därför väljer de att gå ut i öppna tråden och säga sig valt alt 1.
Jag tänker då att det är 2 av er 4 som påstår sig valt alt1 som är de 2 busen.

Tänker jag ok?
Jag ska starta tv-programmet ”Dummare än en femåring”…

Varför skulle buset välja alt 1 när de kunde valt 2?

Kära församling:
Ser ni nån vitts med att vi klipper alla som påstår sig ha förmåga?
Blir nån kvar så har denne ljugit = ulv.
Auto-torskar vi då?
Om tex ulvBasse har förmåga kanske vi lyckas plocka lurvbus…

Finns det nån vettig bra väg att använda denna förmåga på sånt här sätt kanske?

@Sidd för din info så läser jag in massvis i att Brynolf jobbar så hårt på att ge mig förmågor. Det är som att förmågorna bara ligger där oanvända — folk verkar ha valt alternativ 1 allihopa.

Idag, tisdag, runt klockan 8:30 skriver POJ:
1786471336200.png

Vissa (@Impetigo ) har hävdat att det här grönar POJ eftersom att han visar att han har PM:et.

Jag menar att det här inte håller eftersom det POJ skriver ovan är så odetaljerat att det utan problem kan lyftas ur diskussionen under R1.

Nedan har jag samlat några belägg för detta. Det går helt säkert att hitta fler inlägg under R1 och inledningen av R2 som gör att bilden av vad PM:et innehåller klarnar tillräckligt mycket för att en ulv utan PM:et skulle kunna skriva det som POJ skriver ovan.

Från R1:

Söndag 10:38 spekulerar jag (dumt nog) i att "eventuella övriga dödsorsaker" i reglerna kan tyda på DTF: http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423829

Octa hugger (för att det är ju klart att reglerna syftar till att man kan dö av väktande) 11:56 med en röst: http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423870

Jag svarar kort därefter att jag fattar vad han menar men att jag redan refererat valet i mitt första inlägg.

12:40 skriver Basse att han har fått ta ställning till ett val: http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423903

12:42 skriver Basse att formuleringen om "övriga dödsorsaker" innebär "risk för förmågebingo": http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1423907

13:27 skriver jag till Octa att "formuleringen i startinlägget kan syfta till byboförmågor istället för DTF. Jag refererar byboförmågor i mitt första inlägg."

I denna veva (alltså runt 13:30 på söndagen) är det uppenbart att Anthrox sticker ut med sin okunskap om bybo-PM:et.

15:07 outar jag att valet handlar om att få en förmåga: http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1424029

Parallellt under rundan har Stradh också pratat om att man skulle göra sitt val innan man började skriva enligt PM-formuleringen.

19:24 skriver Octa lite mer utförligt om vad som gör att han misstänker mig. Där kopplas valet och "övriga dödsorsaker" ihop med bybo-PM:et.

19:42 kopplar jag explicit ihop valet (det andra alternativet) med "övriga dödsorsaker": http://www.rollspel.nu/threads/den-orimlige-Åbäket-r1.88090/post-1424148

Att POJ inte lyckats (menar jag) belägga att han fått PM:et, samt att han aktivt förhalade outandet så lång tid gör att jag tycker att det är en no brainer att han ska röstas ut denna runda.

Sedan tror jag att Brynolf lagt in det där med att väktarens väkteri dödar de med förmåga delvis som en spärr mot att outa sitt PM.

Kära församling:
Auto-torskar vi då?

Känns som en rätt bra plan.

Alla väktas: Alla bybor med förmågor dör, alla ettor överlever iom att de är väktade.

Står nån tvåa på benen i r3 är det en ulv. I så fall är vi 3 mot 2 och röstar ut ulven. Sen nattmördas en och då får vi en runda där vi är 2 mot 1.

Står två tvåor på benen är vi fyra mot två, sen tre mot en.

Jag är för! Väkta alla!

1786471764759.png

Stradh, Impetigo, Octa och Sysp blir mina misstänkta efter POJ alltså.

Jag tycker caset på POJ är uppenbart och tycker det är mycket suspekt att herrarna där inte ser det. Stradh tycker jag känts grön och Octas väktarclaim grönar honom förstås. Alltså antar jag att Impetigo eller Sysp är den andre ulven. Just nu mest sannolikt Impetigo.

Jag håller Basse för grön. Jag valde 1, blev förvirrad när Brynolf skickade fråga igen om jag inte vill välja att ta två slumpade förmågor samt information. Jag hängde inte med och upprepade då mitt första val med ordagrann kopiering av det Brynolf skrivit för valet som vanlig tråkig kroppsbyggare. Jag gjorde detta då jag trodde jag hade missförstått något om naler i första meddelandet. Brynolf förklara då att jag inte var galen utan att denne kommit med det nya budet i hopp om att jag skulle nappa. Jag hade inte ens reagerat på att jag fått ett nytt alternativ innan Basse började prata om det i tråden och jag hittade läsglasögonen. Så jag har inga problem att köpa Basses berättelse.

Jag avstod från andra valet då jag inte orkar tänka på eventuell förmåga och priset lät verkligen inte värt det. Cool förmåga i utbyte mot att en eventuell väktare skulle kunna mörda en bara så där, kändes inte helt ok för mig. Dock var det som talade emot mest för egen del att jag lider av semester hjärna. Så jag är tråkig vanlig kroppsbyggare omgiven av lömska kroppsbyggare med droger och galna kroppsbyggare med bultsax.... Jag borde byta gym...

Kära församling:
Auto-torskar vi då?

Körba. Gud får sortera dem.

Problemet med planen att väkta alla är: Om Poj ryker som bybo blir det 2-2 om en ulv överlever bland tvåorna.

Och det är för sent att vända drevet mot poj med största sannolikhet…

Vad händer om vi dödar alla med förmågor?

Vi ser om någon har ljugit, bingo. Vi röstar ut personen nästa runda.

Jag litar på Sidd så vi är potentiellt två gröna spelare med förmågor som överlever. Alternativt att en av oss överlever. Utöver detta överlever resten då vi väktar dessa.

De som dör är Basse, Impetigo, Stradh och om nån ljuger och har förmåga.

Vi minskar antalet spelare att välja mellan i röstningen vilket kan vara bra. För varje runda som går riskerar ulvarna att pricka rätt. Vi hoppar effektivt några rundor framåt om vi rensar brädet lite. Finns det en poäng i detta. Och en megastark väktare är kvar i spel även nästa runda.

Jag är lite sugen på detta faktiskt. Just eftersom att ulvarna kan vinna precis när som helst är det livsfarligt med många rundor.

Sidd vill du väkta hela brädet eller ska jag göra det?

Jag tar de med förmåga så får du lösa resten. Deal?

Vad händer om vi dödar alla med förmågor?

Vi ser om någon har ljugit, bingo. Vi röstar ut personen nästa runda.

Jag litar på Sidd så vi är potentiellt två gröna spelare med förmågor som överlever. Alternativt att en av oss överlever. Utöver detta överlever resten då vi väktar dessa.

De som dör är Basse, Impetigo, Stradh och om nån ljuger och har förmåga.

Vi minskar antalet spelare att välja mellan i röstningen vilket kan vara bra. För varje runda som går riskerar ulvarna att pricka rätt. Vi hoppar effektivt några rundor framåt om vi rensar brädet lite. Finns det en poäng i detta. Och en megastark väktare är kvar i spel även nästa runda.

Jag är lite sugen på detta faktiskt. Just eftersom att ulvarna kan vinna precis när som helst är det livsfarligt med många rundor.

Att låta dig och Sidd leva är galenskap. Ni är inte grönade.

Men planen håller nog inte oavsett som sagt var.

Kom ihåg att jag har fifflat bort namnen! Tihi! Så att ulvarna kan vinna precis närsomhelst är inte riktigt sant.

Back