Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Det är också inte orimligt att tänka att Brynolf vill bestraffa byn genom att booby-trapa PM-gate. Vi vann väl förra spelet på det?

(Jag frågade Brynolf och fick iaf inte ett nekande svar i ämnet)

(Jag fick förvisso heller inte ett jakande svar, men min världsbild, mina åsikter, min sanning osv)

Och du menar att ståndpunkten "avvikande beteende är alltid rött, oavsett om ulvarna fått alibi eller ej" inte pekar på att du har tunnelseende? 🥰

Jag skrev inget om avvikande beteende, jag skrev om avvikande pm 😍

Det är också inte orimligt att tänka att Brynolf vill bestraffa byn genom att booby-trapa PM-gate. Vi vann väl förra spelet på det?

(Jag frågade Brynolf och fick iaf inte ett nekande svar i ämnet)

(Jag fick förvisso heller inte ett jakande svar, men min världsbild, mina åsikter, min sanning osv)
Hmm.
Ja i så fall har vi lärt oss nåt.
Den hårda vägen.

Ponera att du är bybo.
Hur ser du på Sömn I och Vimes dribblande?
Är det mest brus poster för att laiva Bruse eller är det nåt bus där?

Kan ha gjort en till spaning där:
Den enda som vill rädda Bruce är Sven!
Det betyder att om du verkligen trodde jag var Bruce så skulle inte Sven sätta igång ett drev mot mig.
Det betyder med stor sannolikhet att:
Sömniga Isaac är INTE Sven, eftersom han var först att lägga röst på mig.
Octagonal är INTE Sven eftersom han tidigt ville se till att jag var ett riktigt drev.
Impe är INTE Sven, eftersom han såg till att jag var ett reellt drev, och har sen dess hamrat in det.
Vimes och Basse är TROLIGTVIS INTE Sven, eftersom de la sig på drevet utan att argumentera vidare för att någon annan skulle drevas. Vimes flyttade väl iofs sin röst senare, men om han varit Sven och trott att jag varit Bruce borde han väl inte lagt rösten där alls?
Stradh är INTE Sven, eftersom även han la sig i mitt drev i ett skede där han, om han hade varit Sven, hade behövt ett helt annat alternativ och jag vid det läget nog visat på att det inte längre finns någon annan course of action än att rösta ut mig.
Likaledes är också Sidd TROLIGTVIS INTE Sven, eftersom han la sig i samma drev.

Vi har bara två ulvar, och de har verkligen inte utrymme att slentrianrösta ut varandra. Så Sven kommer ju aldrig någonsin rösta ut den hen tror är Bruce, det förlorar ju ulvarna på helt och hållet.
Ergo,
Sven är någon av:
@Sysp
@BiobunkerVII
@Big Mama
@POJ

Och Bruce är antingen POJ eller BB7, eller har valet-alibi.

Sen blir det väl lite förvirrande av att Sysp ovan, åtminstone för mig som inte vet något, tycker han ser väldigt självsäker ut med vilka som är på rätt och fel sida valet. Men ulvarna kan ju alltid ha alibi, som sagt. Annars är det väl så att det extremt osannolika stämmer i att både POJ och BB7 är ulvarna.
Alltså, antingen spelar jag skitdåligt eller så är din analys flawed 😂

Jag fattar fortfarande inte varför vi ska rösta ut någon som inte visar direkt rött spel (om du är ulv så hatten av, jag hade inte lyckats spela som du gör) när det finns folk som uppenbarligen antingen ljuger eller inte kan läsa/resonera, om det nu inte finns två olika versioner av bybovalen ute. Så ja, jag försöker att vi inte ska rösta på dig för jag tycker vi håller på att punta/vaska R1 och nej, jag är inte ulv, så något fel i analysen eller mitt spel är det.

@Anthrox Jag fattar dock inte ditt spel alls, hur är det tänkt att byn mår bättre i R2 av att ha dig utröstad? Det ger ju Sven ett fritt skott som du borde väl veta om du nu är bybo.

Hmm.
Ja i så fall har vi lärt oss nåt.
Den hårda vägen.

Ponera att du är bybo.
Hur ser du på Sömn I och Vimes dribblande?
Är det mest brus poster för att laiva Bruse eller är det nåt bus där?
Jag vet inte vad de har dribblat om eftersom jag inte har en aning om vad ni har för information eller vad du syftar på. Du behöver vara MYCKET mer konkret än så här.

Alltså, antingen spelar jag skitdåligt eller så är din analys flawed 😂

Jag fattar fortfarande inte varför vi ska rösta ut någon som inte visar direkt rött spel (om du är ulv så hatten av, jag hade inte lyckats spela som du gör) när det finns folk som uppenbarligen antingen ljuger eller inte kan läsa/resonera, om det nu inte finns två olika versioner av bybovalen ute. Så ja, jag försöker att vi inte ska rösta på dig för jag tycker vi håller på att punta/vaska R1 och nej, jag är inte ulv, så något fel i analysen eller mitt spel är det.
@Anthrox Jag fattar dock inte ditt spel alls, hur är det tänkt att byn mår bättre i R2 av att ha dig utröstad? Det ger ju Sven ett fritt skott som du borde väl veta om du nu är bybo.
För att oavsett vilket spel jag har så finns det inte tillräckligt med förklaring för varför jag inte har valet. Det mest uppenbara är ju att jag är Bruce, och missförstod vad som stod på spel när jag sa att jag inte har valet. Och då förlorar ju byn ifall ni inte röstar ut mig nu. Alternativet till mig som Bruce är DOJ, BB7 eller någon med alibi. Är du villig att chansa med den info som ligger på bordet? Det borde du inte vara.
Also, Sven vet ju heller själv inte ifall jag är Bruce eller ej, så kanske Sven får för sig att bara mörda en stark spelare istället, med tanken att loppet är kört med att försöka göra Bruce arg.

Jag vet inte vad du syftar på med att folk ljuger, så det är inte en aspekt jag kan analysera.

För att oavsett vilket spel jag har så finns det inte tillräckligt med förklaring för varför jag inte har valet. Det mest uppenbara är ju att jag är Bruce, och missförstod vad som stod på spel när jag sa att jag inte har valet. Och då förlorar ju byn ifall ni inte röstar ut mig nu. Alternativet till mig som Bruce är DOJ, BB7 eller någon med alibi. Är du villig att chansa med den info som ligger på bordet? Det borde du inte vara.
Also, Sven vet ju heller själv inte ifall jag är Bruce eller ej, så kanske Sven får för sig att bara mörda en stark spelare istället, med tanken att loppet är kört med att försöka göra Bruce arg.

Jag vet inte vad du syftar på med att folk ljuger, så det är inte en aspekt jag kan analysera.
Nä och vi kan ju inte gärna berätta för dig heller då vi inte vet om ulvarna redan har info om pm-valet eller inte 😄 Men du kanske har rätt, känns bara att det tar emot att bara göra en läggrunda om du nu är bybo och hela valgrejen är en skitgiv helt enkelt. Men det kanske inte går att undvika. Vi får hoppas på att du gjort bort dig helt (osannolikt tycker jag) eller att Sven missar sin frispark.

Tycker dock vi kan ägna resten av R1 till att få klarhet i de som inte verkar kunna läsa så vi får ut nåt av den i alla fall. Bybor med val kan ju läsa posten från @Basenanji jag citerade ovan, jag tycker i alla fall inte att det går ihop.

Efter att ha läst ikapp typ 40 minuter då jag har varit AFK så är jag redo att skriva. Jag fick valet av 2 saker i PM. Jag förstår inte hur det hjälper byn att rösta på någon som man vet är grön men kommer ändå att göra det för tillfället tills någon kommer med en bättre anledning. Jag har ingen för tillfället heller.
Röst: @Anthrox

Back