Nekromanti Den märkligaste diskussionen någonsin? ...

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Ja det var väl alla då...

Krille, Rosen, Storuggla, Nightowl och Troberg.

Alla de jag trodde skulle kasta sig över den här trådstumpen, men alla på en dag? :gremwink:

/Joel - lägger ut bete för forumets fula gubbar. Själv är han inte det minsta intresserad av snusk...ju.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Tala bakom ryggen?

Jag håller med dig Troberg... sedan är det ju så att man brukar säga "den enda sanna glädjen är skadeglädjen"... det är ju inte sant, jag blir aldrig glad när jag skadas *har inte förstått uttrycket känns det som*...

Nå skämt åsido... det är ju så att han möjligen sitter på Rollspel.nu under annat nick och i sådana fall är det synd och skam att han får veta av oss på detta sätt att han är dum i huvudet. Men sedan finns ju den chansen att vi här i världen, speciellt i sverige, njuter av att se folk förlöjliga sig själva, göra idiotiska saker och annat smått och gått... av två anledningar: Vi slipper göra dem själva, nu får vi lära oss något. Samt att vi är rädda för att folk skall skratta åt oss så vi blir glada när de skrattar åt andra istället.

Det är kul att skratta åt andra, mycket roligare än skratta åt sig själv... Eller?

Edit...

Det är helt ok att skratta åt andra med... för jag vet att de skrattar när jag inte lyssnar...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ja det var väl alla då...

Alla de jag trodde skulle kasta sig över den här trådstumpen, men alla på en dag?

Hhöhöhö, hhöhöh, höhöhöhh. Han sa "stumpen"...

/Joel - lägger ut bete för forumets fula gubbar. Själv är han inte det minsta intresserad av snusk...ju.
"Perfect. It's everything a girl could hope for: Expensive, explosive and phallic."


^_^
(Och, jo, jag har läst citat-sidan på Drunoks Drängar...)

--
Åke
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Har funderat på saken

1. Kudos till de som står upp och försvarar en man som inte är här och kan göra det själv.

2. Läste tråden direkt efter att jag läst mannens egna inlägg, och fann att kontrasten i hur mycket han förolämpade alla på Sverok-forumet, och hur han blev talad om här, var så starkt till hans nackdel att jag faktiskt inte reagerade på vad folk här sade. Hans föromläpningar gjorde att det alla sade här verkade vara småpotatis.

3. Om vi nu bortser från de inlägg som förolämpar mannen ifråga, så anser jag att man får vara beredd att bli diskuterad på andra forum om man lägger upp åsikter på ett publikt forum. Man får vara särskilt beredd på det om man lägger upp kontroversiella åsikter på ett stötande sätt. Det rättfärdigar inte att man är elak mot personen ifråga, men jag ser heller inte att hans frånvaro skulle göra det omöjligt att tala om hans åsikter, eller om hans sätt att framföra dem. Jämför med att diskutera något någon skrev i en tidning, eller något vi sett på tv, eller varför inte ett spel eller något äventyr någon skrivit.

Tja, det var väl allt.

M.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Exakt!

Du anklagar väl inte oss för att vara illvilliga?
 

Mr Brunch

Veteran
Joined
12 Jul 2003
Messages
151
Location
Sundbyberg
Re: Har funderat på saken

" 3. Om vi nu bortser från de inlägg som förolämpar mannen ifråga, så anser jag att man får vara beredd att bli diskuterad på andra forum om man lägger upp åsikter på ett publikt forum. Man får vara särskilt beredd på det om man lägger upp kontroversiella åsikter på ett stötande sätt. Det rättfärdigar inte att man är elak mot personen ifråga, men jag ser heller inte att hans frånvaro skulle göra det omöjligt att tala om hans åsikter, eller om hans sätt att framföra dem. Jämför med att diskutera något någon skrev i en tidning, eller något vi sett på tv, eller varför inte ett spel eller något äventyr någon skrivit. "

Här håller jag med dig 100%, det var dom inlägg som förolämpar honom jag fan stöttande och totalt onödiga.
Att diskutera hans inlägg osv. är det inget fel på då han som du sagt lagt det i ett officiellt forum.
Jag tycker bara inte om personangrepp.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tacka vet jag wrnu

Här hade dylika idioter fått sina trådar låsta långt innan de urartade till ändlösa inlägg fulla av hat. Varför blir han inte bannad? Det är ju så uppenbart att han förtjänar det. Nåja gubbar, om han kommer hit så vet ni vad ni ska göra. :gremwink:
 
Top