Nekromanti Den lille boka om rollespill

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nämen, vilken trevlig bok!
Stort tack! :gremlaugh:

... Åh, Creative Commons... Det är nästan så att jag blir sugen på att översätta den för det rena nöjets skull. Fast å andra sidan var den skriven på ett väldigt lättfångat språk och en norska som inte bör vara några problem för svenskarna.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Tack för den!

Läste igenom nu på förmiddagen, och det verkar vara en bra introduktion till rollspel.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
solvebring said:
... Åh, Creative Commons... Det är nästan så att jag blir sugen på att översätta den för det rena nöjets skull. Fast å andra sidan var den skriven på ett väldigt lättfångat språk och en norska som inte bör vara några problem för svenskarna.
Översätt ändå! Sen layoutar vi lite, tigger projektpengar av någon, och sprider dem som ”varsågod å ta”-material i anslutning till bibliotekens ungdomsavdelningar!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
solvebring said:
... Åh, Creative Commons... Det är nästan så att jag blir sugen på att översätta den för det rena nöjets skull. Fast å andra sidan var den skriven på ett väldigt lättfångat språk och en norska som inte bör vara några problem för svenskarna.
Översätt ändå! Sen layoutar vi lite, tigger projektpengar av någon, och sprider dem som ”varsågod å ta”-material i anslutning till bibliotekens ungdomsavdelningar!
Jag har taskigt med tid men försöker gärna. Även om det här med att sprida till bibliotek låter lite tveksamt. Eller ja, jag vet inte om du är seriös, närmare bestämt. Om inte annat vore det kul bara för att du ska få layouta. :gremwink:
 
Joined
7 Jan 2009
Messages
14
Hei! Takk for hyggelige tilbakemeldinger og bloggpost.

En oversettelse hadde vært kjempeteøft. Enkelte seksjoner kan man jo spesialtilpasse for Sverige, type Kult, Drakar og Mutant istedenfor Itras, Draug og Fabula, Sverok istedenfor Hyperion, Rollspel.nu istedenfor Rollespill.net og så videre. Det finnes sikkert også en spennende underskog av svenske indiespill som fortjener omtalte, for ikke å snakke om Jeeptradisjonen.

Andre oppføringer er vel bare å oversette direkte.

Hvis dere har lyst til å bruke tegningene kan dere kontakte meg på ole.peder.giaever[]gmail.com, så kan jeg skaffe høyere oppløsning enn dem som ligger på nett.

God jul!

-OP
 
Top