Nekromanti Den här skrämmer mig... (korsett)

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Nu jävlar får man för att man bestämde sig för att en av företagets reklamexemplar ska vara en korsett för rejäl tight-lacing. Den här skrämmer mig. Om jag räknat rätt på både midjemått och höft/bystmått så måste jag snöra åt mig själv som ett rent helvete för att den ska sitta rätt. Och jag är ju inte van vid riktig tight-lacing! I vanligt folks ögon så snör jag nog rätt hårt, men jag är riktigt sloppy i jämförelse med fantasterna. Oh Gud, vad har jag gett mig in på!



Det bästa är att jag måste modella i den själv, för den är sydd efter mina mått. (Min vana trogen så ville jag inte lägga ner massor med arbetstimmar på att sy till en modell som sen inte pallade trycket. Mig själv kan jag ju alltid pressa liksom...)

Den kommer att bli grymt snygg dock. Ni ser profilen på bilden ovan och yttertyget är den persikofärgade satin som sitter nålad på provdockan. En romantisk liten godisbit i blank satincoutil med vita strumpeband och en midja så stenhårt korsetterad att jag redan börjar kallsvettas vid tanken. Om ni tittar på bilder så ser ni också hur groteskt mycket större den är över höft och byst än i midjan... Midjan sitter bra nu när provdockan är inställd på en M. Byst och höft sitter bra på en XL. Nej, det är egentligen inte synd om mig. Jag har själv valt att sy den för att kunna plåta och bredda min portfolio. MEN!

Om fotografen sölar vid shooten slår jag ihjäl henom.



(Förklaring för moderna människor och andra korsett-oskulder:
För att en tight-lacingkorsett ska sitta rätt så måste proportionerna ändras om rejält. Det betyder att om man löser min nervositet på det logiska sättet och bara snör åt mindre så kommer den att vara för stor i byst och höft, vilket blir rejält fult när det börjar blusa sig. Så, enda sättet att få korsetthelvetet att sitta snyggt är just att dra åt midjan som på en liten geting på steroider. Go figure.)
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
"Om fotografen sölar vid shooten slår jag ihjäl henom."

Du menar att du kommer att stappla aggresivt mot honom innan du faller pladask & flämtar, helt blå i ansiktet?
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag som aldrig har burit korsett tycker att detta är mycket intressant - hurdana mått kan man vänta sig att få med en normal andningsbar korsett (inte din extremvariant)? Mina mått är 93-90-98 nåt så jag är rätt rak (eller kanske cylinderformad). Nån midja har jag aldrig haft ens när jag var smal som en pinne. Och vart tar späcket vägen? Uppåt eller neråt?

Jag har inga större problem med mitt hull men det skulle se kurvigare och trevligare ut med en midja.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Tänk på barnbarnen!

Du är värd all en massa cred om du faktiskt gör det, och tänk vad fina bilder barnbarnen kommer ha och titta på. De kommer förundras hur gammal deras farmor är och hur lik man kan bli Barbies kroppsform. Dessutom kan du photoshoppa en en dinosaurie i bakgrunden så blir du ännu coolare i de framtida små ynglens ögon.

Eller... Det vill säga om äggstockarna inte spricker när du snör den.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Well... Jag brukar säga att minst två tum (5 cm) krävs för att det ska sitta snyggt, men de flesta tycker att 3 eller 4 tum också fortfarande är ganska bekvämt (efter omständigheterna). Sedan beror det på hull också. En mulligare figur snörs enklare om än en smal. Det finns helt enkelt mer att omplacera. :gremwink:

Efter typ 4 inches (mycket individuellt dock) så blir varje tum ungefär dubbelt så svår och bekväm som den första. Jag brukar snörta 4-6 inches, den här kräver ungefär 8... Så jag fasar. Men vad gör man inte för reklam och pengar. :gremsuck:

Späcket trycks inåt, uppåt och nedåt. Nästan alla får en valk i armhålan ungefär och en där korsetten slutar. Kjolar döljer ju den nedre valken, den övre endera med ett linne under korsetten, en sjal över axlarna eller så skiter man i vilket och tycker att den där valken inte är så farlig.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Tänk på barnbarnen!

Jo, du har en poäng... Jag måste ju göra det barnen, familjen och Göran Hägglunds skull.

Dessutom vet alla verkliga Viktorianer att en rejäl insnörning disciplinerar kvinnas naturliga lössläppthet och gör henne till en ljuv och behaglig (och stillasittande) varelse.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Tänk på barnbarnen!

en rejäl insnörning disciplinerar kvinnas naturliga lössläppthet och gör henne till en ljuv och behaglig (och stillasittande) varelse.
AHA! Det är att jag är född utan midja som gör mig lössläppt och obehaglig!

/magoo, förmodligen immun mot korsett
 
Top