Nekromanti den fetaste karaktären

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
den lätt fetaste karaktären är halforc barbar han äger!! fast jag kanske är helt ensam om det.

M.F.H.
Fatlizard
 

crypt

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
55
Location
Motala, Östergötland
i kilo:ja
i strid:nej
annars:nej
men han kan ju väga en del... det är ju altid något. å så tål han ju en del stryk men annars är han ganska värdelös tycker jag.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Naa, jag vet inte om jag håller med...
De flesta andra klasserna är bättre. Undantaget skulle möjligtvis vara mesard...wizard menar jag... :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Inte jämfört med...

...en troll fighter, presigeklassen Sumo wrestler, ranking svart blöja (de dåliga sumobrottarna får bara brun).
 

Morgath

Warrior
Joined
4 May 2001
Messages
223
Location
Lund, Skåne, Sverige
Long live Munchkin!

Jag måste hålla med om att fighter/wizard(alternativt sorcerer) rockar fetast. Trollformler såsom "True strike" och "Mage Armor" på en låglevelsdito är en bra kombo.

Fram för mer powergaming på forumet! (Det är det enda man orkar med nu för tiden, nu när man fyllt 30 och orken tryter)
 

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
hmm. När jag läser blir jag lite rädd och undrar om dom tror att jag menar att den "fetaste" gubben är den bästa? för jag tror inte att jag skulle gilla den bästa gubben i något spel. Särskilt inte rollspel. Nej, jag väljer den karaktär jag gillar bäst och sen kan den vara hur sugig som helst bara den är ball att spela med!!

M.F.H.
Fatlizard
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
vill man ha en bra karaktär på högre levelar skall man spela en druid, han får rikigt elak spells högre upp

personligen gillar jag nog mest en munk men eftersom man inte får, enligt PHB har inte The Fist and The Sword, mulitklassa honom så är han inte så kul men en sorcer/figther kan bli rätt elak om man gör honom rätt
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,313
Location
Göteborg, Lindome
men eftersom man inte får, enligt PHB har inte The Fist and The Sword, mulitklassa honom

Enligt designerna av D&D ville de ta bort alla multiklass-restriktioner, men fick klagomål från speltestarna, som ville ha kvar de restriktioner (munk och paladin) som de var vana vid från AD&D 2nd ed.

Så man kan med gott samvete bortse från alla sådana restriktioner om man vill.

/Mikael
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Om de inte va för att orc kött smaka så illa så det inte finns så skulle vilken dvärga krigare som helst äta vilket halvblod som helst till frukost, och det varje dag!
 

Morgath

Warrior
Joined
4 May 2001
Messages
223
Location
Lund, Skåne, Sverige
Den fetaste karaktären jag spelat var en ÖVERVIKTIG ranger/thief i 1st edition. Spelade Temple of elemental Evil och dog fantastiska 6 (!) gånger under resans gång. Ack, det ljuva åttiotalet!
 

crypt

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
55
Location
Motala, Östergötland
för dom som inte är särskilt intelligenta så är väl en halvorc ett bra alternativ men för dem av oss som har en hjärna så är det ju bättre med alver, dvärgar å männsikor. min favvo är en ranger/sorc för du får man både arcane och divine magic å lite närstridskapasitet
 

Targos

Veteran
Joined
22 Nov 2002
Messages
84
Location
Luleå
Half Orc Barbarer är lätt den bästa klassen om du frågar mig. Jag hade en level 6 Half Orc Barbar som var 210cm lång och hade ett redigt svärd som också var 210cm långt. Fy fan va coolt det var. Men det bästa var att han dödade en speciaist Munk med en Katana på lvl 8. Slå det ni! :gremlaugh:

Detta var naturligtvis i Dungens And Dragons om ni inte har förstått det!
 
Top