Nekromanti den femte konfluxen

Saftis

Veteran
Joined
2 Jun 2002
Messages
4
Location
Uppsala
hur mycket skulle man kunna få tänkas betala för den femte konfluxen i orginaförpackning oöppnad i perfekt skick? bara lite nyfiken. nån som har nån aning och som vill dela med sig av den? =)
 

Saftis

Veteran
Joined
2 Jun 2002
Messages
4
Location
Uppsala
japp, jag hittade en på tradition i uppsala i torsdags, dom hade tydligen legat på nåt lager i göteborg. dom hade inte plats för grejerna där längre så dom hade skickat ut dom till lite olika affärer. själv hittade jag på och köpte ett stycke kaos väktare och ett stycke den femte konfluxen, oöppnade, perfekt skick. dom kostade 89 kr styck.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Woaw

japp, jag hittade en på tradition i uppsala i torsdags, dom hade tydligen legat på nåt lager i göteborg. dom hade inte plats för grejerna där längre så dom hade skickat ut dom till lite olika affärer. själv hittade jag på och köpte ett stycke koas väktare och ett stycke den femte konfluxen, oöppnade, perfekt skick. dom kostade 89 kr styck.

Dags att åka en vända till Tradition (Linköping) och kolla om det finns några roliga grejer då.../images/icons/smile.gif
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Tja, låt se. Legend Spelantikvariat tar 450 spänn för ett rätt slitet exemplar av oraklets Fyra Ögon. Jag vet inte hur mycket de lägger på för egen räkning, men man kan väl förvänta sig att killen fått åtminstone 225 spänn. För ett exemplar i mint condition borde du alltså få ytterligare nån hundralapp. Sen kan du nog få ännu mer om du struntar i att gå till hobbyspel och riktar dig direkt till köparna, så kan du ta ut ett större pris utan mellanhänder. Å andra sidan, vem vet, nu kanske marknaden blir mättad på exemplar av Femte Konfluxen och priset sjunker.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Legend Spelantikvariat

Det går nog inte att jämföra Den femte konfluxen med Oraklets fyra ögon, eftersom Den femte konfluxen funnits på butikshyllorna fram tills alldeles nyligen, medan Oraklets fyra ögon varit slutsåld sedan åratal tillbaka. Att Tradition fortfarande säljer produkten ger oss dessutom skäl att eventuellt omvärdera den. (Tillgången är helt enkelt bättre än vi tidigare trott.) Samma sak med Kaos väktare, förresten.

Båda produkterna har hur som helst funnits på den ordinarie marknaden fram till relativt nyligen. (Många Chronopia-produkter sålde dessutom slut fortare än vissa DoD'91-produkter.) Anledningen är antagligen att produkterna inte längre sålde lika bra när spelet lades ned. Att Tradition nu har utförsäljning på sakerna tyder också på att efterfrågan inte är speciellt stor bland spelkonsumenter i allmänhet.

Vi däremot riktar oss främst till kunder som är intresserade av äldre saker (inte minst samlare), liksom folk som bor på mindre orter utan återförsäljare av rollspel. Därför ser vår prissättning betydligt annorlunda ut än exempelvis Traditions. (Även om Tradition i Göteborg har en monter med väldigt dyra "rariteter" av olika slag.) Jag skulle hur som helst gissa att vi skulle sälja ett exemplar av modulerna ifråga i nyskick för 300-400 kr i dagsläget. (Vi har dessutom haft flera oöppnade exemplar inne av vardera modul inne, som antagligen härrört från Traditions lager.)

Vad sakerna däremot är "värda" är svårt att svara på. Vi har som sagt tillgång till väldigt många kunder över hela Norden och kan ta högre priser än lokala spelbutiker (som dessutom ofta betraktar äldre saker som osäljbara). Jag tror dock att man borde kunna få åtminstone 200 kr om man säljdå dem till privatpersoner på exempelvis Internet. (Det är inte alltid lätt att hitta rätt köpare till gamla saker, varför våra priser kan vara i högsta laget.) Det går med andra ord att göra en god affär med tanke på Traditions utförsäljningspris... (Skulle vi se modulerna här i Göteborg så skulle vi antagligen köpt upp hela bunten.)

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"Tja, låt se. Legend Spelantikvariat tar 450 spänn för ett rätt slitet exemplar av oraklets Fyra Ögon"

Faktum är att min erfarnhet är att beskrivningen av produkterna på Legend Hobbyspel får det att låta som att produkterna är i sämre skick än de faktiskt är. Jag har blivit positivt överraskad varje gång jag köpt/bytt till mig saker därifrån.

Är dessutom rätt säker på att det där är mitt gamla ex av Oraklets Fyra Ögon, och den är i helt okej skick. Det är mest färgen på omslaget som är slitet. Tejpförstärkningen är i själva verket inte nödvändigt. Tejpen går att ta bort utan problem.

Vad det gäller Den Femte Konfluxen köpten jag mitt ex helt oöppnat för 235:- . Den kostar c:a 250 i lite halvbra skick (tror att nån bilaga saknas) på Absolut Spel.
 
Top