Nekromanti Den enda kampanjkartan du behöver för ditt SF-spelande

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag hittade den här på G+ och från RPG.net och kände att jag var tvungen att spara den någonstans.

När jag får för mig att spelleda X-plorers eller Encounter Critical kommer det här definitivt vara kampanjkartan.

 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Hela grejen förstörs av Catgirl Empire. Ersätt den zonen med ett svart hål och så ser den vettig ut. Creepy fucks som noterar att planeten "Plesure world" ligger inom Catgirl empire kan också fördelaktigen ersättas med svarta hål.
Ymir said:
äh, tolka den bildligt bara, alltså 'Insert objektifierad tjejras här'. Typ Asari, Hapans eller whatnot. Definitivt en obligatorisk scifi-klyscha...
God45 said:
Så länge som de inte är furries. Objektifierade kvinnoraser som Kirk kan ligga med är a-ok. Bestialitet är det inte :p
Lupus Maximus said:
Rätt övertygad om att Ymir har tolkat kartritarna rätt. Skaparna tänkte snarare "Neko" eller Avatar, inte hur Lunar skapar beastmen. Så ja, något som passerar Kirk testen. ;)
God45 said:
"Neko" är inte bättre. Jag tar Avatar men det är bara för att rymd-natives man kan detonera från omloppsbana låter som en kul session.:p
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
God45;n10000 said:
Hela grejen förstörs av Catgirl Empire. Ersätt den zonen med ett svart hål och så ser den vettig ut. Creepy fucks som noterar att planeten "Plesure world" ligger inom Catgirl empire kan också fördelaktigen ersättas med svarta hål.
Så länge som de inte är furries. Objektifierade kvinnoraser som Kirk kan ligga med är a-ok. Bestialitet är det inte :p
Att sätta likhetstecken mellan Furries och bestialitet (det är nog inte svenska, men vafan...) är trångsynt och dumt.

Det sagt så kan man ju ta namnet Catgirl Empire och göra vad man vill av det om man inte gillar klyschan. Till exempel kan man ju tänka sig att "Catgirls" är vad rasen kallar sig själva oavsett kön. De säger inte Catpeople de säger Catgirls. Pleasure world kan dels vara kattfolkets motsvarighet till Space Vegas, ett stort garnnystan eller ett centrum för tortyr.


(jävla citat-bugg)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Att sätta likhetstecken mellan Furries och bestialitet (det är nog inte svenska, men vafan...) är trångsynt och dumt.
Det är att vilja ha sex med djur med humanoida drag. Det är vad det är, lite svårt att förneka det.

Det sagt så kan man ju ta namnet Catgirl Empire och göra vad man vill av det om man inte gillar klyschan. Till exempel kan man ju tänka sig att "Catgirls" är vad rasen kallar sig själva oavsett kön. De säger inte Catpeople de säger Catgirls.
Hur är det här bättre?! På något sätt? Nu pratar de irriterande också? Big improvment!

ett stort garnnystan eller ett centrum för tortyr.
Stort garnnystan är nog det värsta som dykt upp i tråden hittills.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
God45;n10024 said:
Det är att vilja ha sex med djur med humanoida drag. Det är vad det är, lite svårt att förneka det.
Eller att vilja ha sex med människor med djurdrag. Men varken eller har med tidelag att göra. Furry kan vara helt icke-sexuellt också.

YKINMKBYKIOK kan vara en bra sak att lära sig. Stämpla andra som sjuka i huvudet är ett bra sätt att snabbt bli stämplad som trångsynt och fördomsfull. Konstatera att något är något man själv inte gillar och själv skippar är en annan sak.
God45 said:
Jag är säker på att det är icke-sexuellt när de har en "Plesure World". Sedan, hur har "finner djur och djurdrag sexiga" inte kopplat till tidelag som är att ha sex med djur?
chrull said:
Om "Pleasure World" nödvändigtvis måste handla om sex så säger det mer om dig än om personen som tyckte att det vore ett roligt namn på en rymdstation/planet/asteroid/McGuffin att slänga in på kartan.

Att tro att allt som har med människor med djurdrag handlar om sexualitet säger också mer om dig än faktiska furrys.
Lupus Maximus said:
Det var "djur med humanoida drag" och "humanoider med djurdrag" som avsågs. Varken eller är djur (om vi inte skall dra diskussionen till att omfatta att människan är ett djur). Att tända på en furry har inget med att tända på ett djur, utan de är två helt olika sexuella läggningar.

Tidelag är att ha sex med faktiska djur. Att blanda ihop dem är lite som att blanda ihop D&D med djävulsdyrkande.

Jag respekterar att du inte vill ha med antropomorfiserade djur i sexuella avseenden, och skulle bytt ut "catgirl" på kartan till något annat. Jag har inte något som helst intresse att övertyga dig till att ha med sådant.

Men en varning, om du vill fortsätta diskussionen men tycker att ämnet är obehagligt, jag anser att det finns mindre moraliska betänkligheter med faktisk tidelag än det finns med våld eller köttätande.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Såååå... objektifiera gärna kvinnor men sätt inte kattöron på humanoider för då är du minsann en dålig människa? WTF?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
DeBracy;n10029 said:
Såååå... objektifiera gärna kvinnor men sätt inte kattöron på humanoider för då är du minsann en dålig människa? WTF?
Objektifierings grejen var ett svar på Ymirs kommentar:
äh, tolka den bildligt bara, alltså 'Insert objektifierad tjejras här'. Typ Asari, Hapans eller whatnot. Definitivt en obligatorisk scifi-klyscha...
Vilket jag höll med fungerar som obligatorisk scifi-klyscha i och med Kirk, Blixt Gordon mm.

Katt folk med en plesure World? Nej tack, sexuella fetischer kan vi hålla borta från sci-fi, det hör inte hemma där.
Ymir said:
jag påstod aldrig att det var en -bra- scifi-klyscha, jag skulle skippat alla objektifierade tjejraser öht. Men till och med genusunderverket som är Mass Effect har ju med en, så liksom...det är en gaaanska hårt cementerad trope.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
God45;n10030 said:
Katt folk med en plesure World? Nej tack, sexuella fetischer kan vi hålla borta från sci-fi, det hör inte hemma där.
Avsexualiserad sci-fi har sin charm, och något jag kan tänka mig läsa/se/spela ibland. Men flera av oss är inte intresserade av att tillhöra en sådan "vi". Sedan beror det på fokus om det är förgrund eller bakgrund.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Den som vill fortsätta att diskutera exakt vilket ord som bör användas för personer som vill ha sexuella relationer med fiktiva varelser startar lämpligen en ny tråd som handlar om just detta.

/tobias, modererar
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Vilken strörtskön karta! Jag gillar att man ka ta sig direkt till vilken ''sektor'' som helst helst från good guy-sektorn. Det underlättar helt klart för äventyrande. Nu blev jag sjukt sugen på lite scifispelande!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Rymdhamster;n10087 said:
Jag gillar att man ka ta sig direkt till vilken ''sektor'' som helst helst från good guy-sektorn.
Ja just! Det är fiffigt. Jag var för upptagen med att sitta och fundera på om snällallians-sektorn var formad som nåt cthulhu-tecken eller inte för att lägga märke till det.

anth said:
Och det är förklaringen till att Cthulhu ser ut som han gör. Det är för att han ska kunna ta sig in överallt.
chrull said:
Spacethulhu finns ju med :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Närheten till Spacethulu är kanske anledningen till att utformingen av good guy-sektorn. Den ligger där som en stor blaffa för att hindra att monstret vaknar.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Catgirl Empire? Ctarl Ctarl Empire more like. Pleasure world = det stället där du får slåss tills du eller motståndaren dör utan lagens intervention och ett av de populäraste semestermålen.

/Luna Lovegood som tycker att Aisha Clan-Clan är ett dåligt exempel på en individ ur imperiet
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Jag grunnar lite på hur katterna hanterarsina grannar, zombie-hjärnkollektivet. Kanske är det just cat girls för att alla boys offras till kollektivet i utbyte mot vapenvila, och njutningsplaneten är deras sätt att säkra tillväxten. Kanske är det där några få kattpojkar hålls och njutningsindustrin runt omkring är för att hålla dessa utsexade stackare ''på humör''.
 
Top