Nekromanti Den där krukmakarungen

BraidsMamma

Veteran
Joined
19 Aug 2003
Messages
171
Location
Tumba
Tjo.. en av mina polare har bestämt sig för att satsa på en Harry Potterinspirerad kampanj...
Har har story, rollpersoner, spelare och speltider i huvudet... det enda han saknar är ett system....
Är det ångon vänlig (eller djupt ond) själ har som känner till något sytem som går hyfsat lätt att få tag på och kan användas till Harry Potter?
På min polare vägnar så tackar jag för all hjälp!
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Tja, alltså jag har varken spelat eller läst det här. Det enda jag vet är att det är Jared Sorensen som har skrivit det, och att det således antingen är ett ganska innovativt system med enkla men smarta regler. Det andra jag vet är att han antagligen skulle kunna bli fett stämd för att han faktiskt använder sig av namnet "Harry Potter" i texten. Oh well...

Broomstix: The Harry Potter RPG. Det finns även en PDF-version. Här finns ett rollformulär.

Och om man vill kolla in resten av Jareds prylar kan man ju gå in här och kolla runt lite. Under "Free stuff" finns en hel del gratislir utöver Broomstix. Utöver Memento Mori driver han även Wicked Dead Brewery tillsammans med John Wick.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Eh, jag kommer förvåna alla genom att rekommendera ett spela jag aldrig rekommenderat förut och ingen trodde jag skulle ens nämna:

Klart grabben ska spela Heroquest!

... Alla hämtat sig från chocken? Okej, varför ska man spela Heroquest (Eller Questworlds, ifall han ska spela väldigt långt fram i tiden)?
Jo, av den enkla anledningen att det som driver folk är precis lika viktigt som deras "färdigheter". Larry Otter (Mutant does Harry Potter?) överlever inte den elaka isfällan i vanliga fall, men Larry har Hata Wall-Enberg 20 och den Tjock Hemstickad Halsduk 17. «Hörru, jag har bara 17 i Tåla Kalla Saker, men jag har en najs halsduk...?»
«Sure, +2 för den då.»
«Okeeej... eyyy! Du jag hatar Wall-Enberg ju! Jag har inte hunnit få min hämnd på honom ännu, och det borde väl ge mig energi att överleva. 'Jag tänker inte ge upp förrän jag hämnats på det aset' liksom?»
«Sure! +2 för det med!»
Och nu sitter ju Larry med 21 istälet fr 17, som han bärjade med! :gremsmile:
Enligt samma logik kommer Larry vara bättre på att fajtas mot Wall-Enberg eftersom han kan förstärka med sitt Hata Wall-Enberg (som säkert har ett värde i «Hata Ludna Pojkmagiker» så det går nog jämnt ut. :gremsmile:
Och det sköter magi på ett liknande sätt, så det är enkelt, snabbt och roligt.


Storuggla, går på provision
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Rent spontant så skulle föreslå Krilles t10-system. mer info hittar du här.
Hoppas att du finner vad du söker !

/ Johan K,som undrar vad som felas med wrnu eftersom det går så segt.
 
Top