Den billigaste 40k armén

When I got back into 40K a bit, I built a pair of Oldhammer (2e) armies for maybe a couple hundred USD on ebay. Just be patient and wait for stuff. Theres always guys unloading their stuff because they got tired of it / reddit told them chaos is 1% less optimised this edition / they got laid.

But also just play literally anything else :) You can get a game of Chain of Command going in 15mm for something like 40 USD per player.

If you MUST play 40K and MUST have pristine stuff, Kill Team and the Combat Patrol stuff is quite affordable.

Inte jätteinsatt, men hur är det med Imperial Knights? Svindyra modeller men det behövs väl inte så många?
Jag får occkså för mig att ju starkare gubbar desto färre krävs, och då borde det bli billigare? Tänker mig att Adeptus Custodes borde vara ett av de mindre dyra alternativen om man ska få ihop en armé.

Jag får occkså för mig att ju starkare gubbar desto färre krävs, och då borde det bli billigare? Tänker mig att Adeptus Custodes borde vara ett av de mindre dyra alternativen om man ska få ihop en armé.

Det är sant! Custodes och Knights är de två billigaste arméerna!

Beroende på hur man ser på det, om man tycker gubbmålningen är det roliga så borde det bli mindre kul per krona ju färre gubbar man får. Kanske.

Det är helt sant! Knights är ju väldigt annorlunda att måla också

Billigaste 40K-armén är att bli upprörd av att GW gjorde någon wokegrej och börja spela BattleTech i stället där kapsyl-proxies är tournament legal eftersom det är figuragnostiskt.

(Risken är dock att du måste bli upprörd över att CGL gör någon wokegrej och du måste byta över till Trench Crusade i stället där du bör ha minis, men de är iaf billigare än GW, och du får kitbasha hela armén om du vill av historiska minis (som relativt sett är skitbilliga).)
Trench crusade är "woke" (vad fan det nu betyder), så stör man sig på sånt så får man fortsätta leta.

Det spolieras delvis av att GW prissätter sina gubbar utifrån hur starka de är i spel. Så de starkare gubbarna är också dyrare.

Det spolieras delvis av att GW prissätter sina gubbar utifrån hur starka de är i spel.
Tror mer det är en fråga om att de starka är elit och de köps inte i lika stor mängd som normal trupper, vilket gör att GW inte producerar dem i lika stor mängd, vilket gör dem dyrare.

Back