Nekromanti Den bästa bildsajten EVAH

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag har länge letat efter bra sajter med bilder till rollspel - för inspiration, handouts eller karaktärsbilder. Det finns mycket bra där ute, men det finns en sajt som slår alla andra med hästlängder. Och då menar jag enorma, bästar till hästar.

Ta en titt på http://www.conceptart.org. Visserligen kan man virra runt bland trista kommentarstrådar i all evinnerlighet här, så jag gör det enkelt för er - kolla alla inlägg i detta underforum.

Så, nu ska jag återgå till att bläddra i guldgruvan.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,279
Location
Örebro
Installera Gimp (eller något annat bildprogram) och använd Print Screen, så löser det sig. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Endyamon said:
Installera Gimp (eller något annat bildprogram) och använd Print Screen, så löser det sig. :gremwink:
I windows kan man t.om använda Paint... =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Draugen said:
Men som sagt, man kan fortfarande inte spara bilderna.
Allt som kan visas på skärmen kan också sparas.

- gammalt hackerordspråk.


Allvarliugt, om det kan visas på skärmen så kan man använda print screen för att plocka det, och kan man plocka det med print screen så är det en enkel sak att plocka in i vilket bildredigeringsprogram, beskära en smula, och spara.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Dessutom är det ju bara att ta "kopiera länkadress" på bilden och klistra in adressen i en ny flik för att man ska få upp enbart bilden, som man sedan kan spara.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Där fanns det visst ett antal bra bilder ja...
Bra att du hittade denna sajt RipperDoc. Skall åxå botanisera mer i denna sajt, alla gånger.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Draugen said:
Asgrymt !

Enda felet är att man inte kan spara bilderna.
Don't be silly, det går alldeles utmärkt. Jag har alla bilderna sparade på min hårddisk. Det finns två varianter, båda mer eller mindre lika enkla:

Öppna en av trådarna med alla bilder. Tryck File - Save Page As. Välj att spara "complete", alltså hela sidan, inte bara HTML. Du får sedan en html-fil och en folder med alla länkade prylar. Gå in i foldern, sortera efter storlek och du hittar alla bilderna du vill spara i ena änden av fillistan (resten kan du ta bort, det är en massa smileybilder och annat skräp). Metoden bör funka på alla moderna webläsare.

Metod 2, lite enklare: Använd Firefox, installera pluginen "DownThemAll" (googla). Högerklicka på sidan och välj DownThemAll". Välj att bara spara JPG-filer. Fortfarande sparas en del skräpbilder (thumbnails och annat), men det går att ta bort enligt ovan. Har man lite skills kan man skriva regular expressions in DownThemAll som sorterar bort mer skräp innan det laddats end.

Det är för många bilder i en normal tråd för att man ska orka högerklicka på varje bild ändå, även om det varit möjligt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
flurtis said:
Öhh är det bara jag som kan spara bilderna precis som vanligt???

//Flurtis, vet inte hur han lyckas
Kanske har du en kompetent browser?

//Krank, som inte orkade gå in på sidan ifråga ens
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Hehe du om någon Krank kommer inte att gilla svaret:

Internet Explorer :gremtongue:

//Flurtis, är hos sina föräldrar
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag har aldrig haft några problem att spara bilder from ConceptArt-forumet. Av ren nyfikenhet, vad är det som hindrar er andra?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Necross said:
Hallå, jag testade metod 2 men gör nog nåt fel. Får bara en fil som heter "showthread.php" i mappen. Hjälp? Ta t.ex. sidan
http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?s=df62acf8c52043ef9a77ab6d3531716b&t=140035
Om du använder metod 2, d.v.s. DownThemAll, så ska du få upp en lista med alla objekt på sidan - d.v.s. bilder. Klicka runt i pluginen om du inte hittar det.

Om du använder metod 1, d.v.s. att spara ned sidan, se till att det står att du spara "complete page" alltså med alla bilder. Då kommer bilderna i en folder (som har samma namn som html-filen).
 
Top