Den arketypiska äventyrsstarten, per spel

Vampire The Masquerade
Ni är helt färska nykläckta vampyrer som just flyttat till staden och är på ert första Elysium för att presentera er för prinsen. MEN prinsen är kidnappad och just ni måste avkidnappa hen.
 
Paranoia

Ni blir inkallade till en briefing för ert nästa uppdrag, men högtalaren är spräckt, så ni kan inte höra vad ni ska göra. Ni får en massa experimentiell utrustning som ni ska utvärdera i fält, med utprintade instruktioner. Tyvärr så trasslade skrivaren, så ni får instruktionerna som en liten låda med konfetti. Om det är några frågor, besök närmaste termineringsbås.
 
Är även premisen för boken The Ritual av Adam Neville (om man vill ha inspiration om vad som händer sen).
De finner en ny gemenskap genom sina delade trauman om ätstörningar, jobbiga uppväxter och cancerdiagnoser?
 
De finner en ny gemenskap genom sina delade trauman om ätstörningar, jobbiga uppväxter och cancerdiagnoser?

Nä, de kidnappas av ett black metal band som tänker offra dem till en uråldrig skogsgud (typ). Men den handlar också om skilsmässor, avundsjuka, hur vuxenliv och karriärer förändrar förutsättningar för vänskap och annat sådant.
 
Unknown Armies
En extremsportare, en tjackis och en man som ser ut exakt som Slash står på en parkeringsplats. Från bakluckan på en bil kommer nån slags klägg.
Vad gör ni?
 
Twilight 2000. Ni är strandade i ingenmansland. Meddelande från närmsta befäl inkommer. Your'e on your own.
 
Back
Top