Den 5e Konfluxen - Var ska den äga rum?

Krumsinkan

Veteran
Joined
17 Aug 2021
Messages
26
Hej!

Jag har klurar på exakt var någonstans jag som SL ska lägga konfluxplatsen i "Den femte konfluxen"-kampanjen. Be Warned! Massiv spoiler-varning för er som inte vill läsa viktiga detaljer i slutspelet av DFK!

Granström beskriver att tanken är att man ska plantera slottet Store Stenfar på ett sådant sätt att det (åtminstone efter att det växt till sig) helt innesluter "konfluxgrottan" och då blir konfluxen "säkrad". Jag funderar nu på om detta verkligen kan vara den roligaste set up-en för slutstriden om konfluxen? Jag menar, gör inte detta att de flesta andra konkurrenterna om konfluxen effektivt utesluts från att nå konfluxen eftersom Store Stenfar är ointagligt (enligt hur det beskrivs iaf)? Betyder inte detta att ingen annan än de som är allierade med RPna kan få konfluxen? Iofs står det någonstans tror jag att de som redan finns i grottan när den innesluts i Store Stenfar inte körs ut ur slottet, men hela upplägget känns lite begränsande tycker jag...

Skulle det kanske vara roligare att Store Stenfar ligger i närheten, men inte lyckas innesluta konfluxgrottan? Eller leder detta till den omvända situationen, dvs. att RPna får en extremt liten sannolikhet att få konfluxen? Kanske en massa andra arméer då tokbefäster konfluxrutan etc.

Självklart är detta något som löser sig "automatiskt" baserat på om RPna de facto kommer lista ut var konfluxen ska ske och lyckas plantera Store Stenfar där. Men jag är ändå intresserad av att höra er input på hur avslutningen kan bli så spännande som möjligt. Att få till något slags episkt slag på slutet är ju t.ex. inte dumt. Men jag har svårt att se vad incitamenten till ett sådant skulle vara om konfluxgrottan är helt innesluten i den ointagliga Store Stenfar.
 
Top