Nekromanti Den 21 Juni, mina damer och herrar...

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Dame roch herrar, det borde täckt de flesta av er. Nåja, den 21 Juni börjar den femte Harry Potterboken säljas. Nå? Någon som kommer köpa den? Någon som kommer bojkotta? Vilket omslag ska man ha, det barnsliga eller vuxna?


Storuggla, är rädd för frisören
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Köpa!

Jag kommer definitivt köpa den. Måste säga att de är få fantasyböcker idag som fångar mitt intresse på samma sätt som Harry Potter har gjort. Jag gillar Alvaro Tapias omslag bäst (otippat va?) så jag hoppas få tag på ett sådant exemplar.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
min bror kommer köpa den, vilken version av den det vet jag inte men jag kommer iaf att få läste den innan den svenska kommer ut och det räcker för mig, borde väl ta en dag eller två(dom går väldigt snabbt att läsa)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Jag lånar den nog på biblioteket som jag gjort med de tidigare delarna. Jag vågar inte lägga några pengar på den eftersom det är risk att den är lika dålig som "den flammande bägaren". (Ja, jag tror att jag är ganska ensam om den här åsikten!) Läsa den kommer jag att göra, men jag kommer inte att stå i kö med en kvast mellan benen för att vara först.

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Ja, på engelska

Den kommer i alla fall börja säljas på SF-bokhandeln 21:a. Om du vill läsa den på svenska får du vänta till nästa år har jag för mig att jag läste någonstans.

/tobias
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,497
Location
Helsingborg
"Någon som kommer bojkotta?"
Jag kommer nog "bojkotta" den.. Eller ja, frågan är ens om jag bryr mig om boken kommer eller inte.. Jag läste första boken på datorn på engelska över en helg och... Tja.. Det är en barnbok, hyggligt skriven och har diverse typiska barnboksdrag.. Jag blev dock inte så särskilt förtjust i den och är inte intresserad av att läsa de följande.. Kommer nog se filmerna någon gång..

Jag försökte ändå gå in objektivt och läsa boken (man kan ju inte bilda någon uppfattning om den om man inte läst den!).. Att jag sedan läste ut den över en helg är också en sak.. Normalt tar det en månad att läsa en bok för mig..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte hade något konstruktivt att komma med så han kanske skulle ha hållit tyst
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kan inte det vara ett tecken på att du skall läsa resten om det gick så fort? :gremwink: det kan ju bara betyda att du tyckte om boken, eller?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Meine damen und herren...

...Yassilus ger er... the delayal of Harry Potter fem... eller är det bara jag som fick för mig att den skulle släppas i början av maj?

Jaja, det spelar ingen större roll... Jag gillar böckerna, även om de är, som Netfeed sa, fruktansvärt lättlästa. Det är ett par timmars soft underhållning helt enkelt. Kommer nog inte köpa den själv... Lånar den eller låter min syster köpa den. :gremsmile:

Finns det fler olika omslag?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Meine damen und herren...

är det bara jag eller skulle inte den komma för ett år sedan?

Finns det fler olika omslag?

på engelska finns det två, en för "vuxna" och en för "barn"
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jag bojkottar!

Jag har inte sett enda Harry Potterfilm, och inte läst en enda Harry Potterbok, och detta kommer jag att fortsätta med. Bojkott för mig alltså.

Mvh Victor Palm...

...Som vaknade för en halvtimme sedan.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nämen... det var som...

Grattis och lycka till!

Det är många rollspelare med bröllopsplaner just nu. Vad är det med hobbyn, egentligen? Håller den på att bli vuxen? :gremwink:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
hemska tanke.

fast rosen är väl redan gift? och ska fira sin bröllopsdag?
eller?

Men det ligger något i det. giftermål och barn verkar vartionde tråd handla om numera.

Fast blir det varmt på dantes bröllop så kommer han nog svettas bort med tanke på vad han ska ha på sig :gremgrin:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: hemska tanke. OT så det förslår

Och vad ska herr Dante ha på sig? *nyfiken så det r äckligt*

och apropå det där med giftermål och sånt, maken och jag firade tioårig bröllopsdag den 13 Maj och det som slog ihop oss var just det Rollspel... ni som har kvar edra gamla nummer av Sinkadus kan leta upp nummer - ja tusan om jag minns vilket nummer. Hm vi gifte oss 1993, förlovade oss den 13/12 1992 och möttes sålunda först gången någon gång i början av 1992 - sålunda bör spelgruppsefterlysningen varit ute i slutet av 1991 början av 1992. Nåja... mycket ot. Det slutade i alla fall med äktenskap... =) Är det någon som kan tala om vilket nummer av Sinkadus jag efterlyste folk i?

För att återkomma lite till ämnet... jag menar typ
B) om rollspel blir vuxet ska jag genast sluta... menar ju på att jag inte vill vara vuxen om man inte får träffa och älska folk på samma sätt längre... typ ah, ni vet... det är ett bra sätt att umgås. =) Det får inte bli för gravallvarligt juh
A)Jag kommer definitivt inköpa boken som tråden avhandlar. Den är den mest gosiga litteratur jag vet för närvarande (sedan må ni spy galla över mig för att tycka det) Jag är inte ensam i familjen att vänta på den, maken och mina bröders barn väntar ivrigt. För att inte tala om min egen mor (65-årig änka... någon som har en gammal gubbtjuv med glimten i ögat därhemma? =)) som sittet på nålar - hennes kommentar: Varför släpper de inte talboken samtidigt? Hon har lite svårt att läsa mor... vilket leder till högläsning - min arma röst.

Nåja... det var väl allt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Han ska ha folkdräkt [NT]

Från någon gudförgäten landsända. Och hatt. Allt i ylle. Mitt i sommaren. Tummen upp.


Storuggla, var inte så NT alls
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Han ska ha folkdräkt [NT]

Dante i folkdräkt? Snälla, säg att någon har en kamera! :gremshocked:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Han ska ha folkdräkt [NT]

vi har faktiskt redan sett bilder på honom i den :gremsmile:

han var rätt söt :gremgrin:

Stortunas folkdräkt var det va?
Fast jag är ju å andra sidan en dum förortsstockholmare, så jag har antagligen helt felt :gremlaugh:
 
Top