Jag spelledde en gång ett äventyr på en "öde" ö, det var väldigt lyckat. Där fanns ruiner, skatter, monster, massa ûber-magi och tilloch med ett gäng pirater hälsade på...
Jag tycker att idén verkar häftig men jag är inte alls rutinerad spelledare, hur mkt jag än försöker
Jag har några ideer även om de antagligen kommer rimma illa med nuvarande planer...
För er som inte läst "10 små negerpojkar" (inte rasistisk bok bara så ni vet) så kan jag rekomendera den, ett gäng personer har fastnat på en ö och blir isolerade där (de skulle dit och festa i huset på ön). En efter en blir de mördade och det är således ganska läbbigt för överlevarna

slutet kommer jag inte berätta men idén med att folk försvinner spårlöst är bra, kan nog faktiskt vara mer en en oxå som försvinner...
Angående den friskt debatterade dvärgen

:
Självklart så ska man göra precis vad man känner för men det finns dock två parenteser angånde detta...
Även om det inte är ett egentligt problem så finns det en risk att introducera sådana extrema typer från början, de kan sätta en standard som du kanske inte vill ha senare, när de andra är spelledare... Men om man bara är försiktig och tänker på hur man vill ha sitt mundana så borde allt fixa sig.
Det andra är lite viktigare och är mer en varning: När man gör en slp så tror jag man bör fråga sig hur den kommer att framstå i spelarnas ögon... Jag har själv gjort otaliga slp som jag för stunden tyckte var jättetuffa som egentligen mest blev flummiga och hindrade roligt rollspel. Försök (om andra i forumet inte misstycker) göra alla slp intressanta och skojiga/häftiga så att det finns mycket att interagera med
Det blev visst lite rörigt...